Το μικρότερο SUV της VW από το 2019 που έκανε την πρώτη εμφάνισή του, είναι το T-Cross. Έκτοτε έχει κυκλοφορήσει κατά χιλιάδες στους δρόμους της Ευρώπης -και όχι μόνο. Από τα στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει είναι η ευελιξία στην πόλη, η πρακτικότητά του, οι άνετοι χώροι για τα μέτρα του (μήκος 4.108 χλστ.) και η ασφάλεια που αποπνέει.
Πόσο καλό είναι όμως και στο βαρυσήμαντο τομέα της αξιοπιστίας; Αυτό σίγουρα δεν είναι κάτι που μπορεί να το διαπιστώσει κανείς σε λίγες μέρες, αφού απαιτούνται χρόνια και δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα για να αποτυπωθεί ένα σαφές συμπέρασμα. Η γερμανική Autobild ξεκίνησε το τεστ των 100.000 χιλιομέτρων στις 2 Σεπτεμβρίου 2020, ενός T-Cross με το δημοφιλή κινητήρα 1.0 TSI 115 PS DSG (πλέον 110 PS).
O δοκιμαστής σημειώνει ότι ο 3κύλινδρος turbo είναι ευχάριστος ανεξαρτήτως φορτίου, ενώ η μέση κατανάλωση βρέθηκε στα 7 έως 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Επιθυμητή θα ήταν μια μεγαλύτερη δεξαμενή βενζίνης από αυτή των 40 λίτρων. Το μηχανικό σύνολο δεν ενοχλούσε με θορύβους ακόμα και σε ταχύτητες των 200 χλμ./ώρα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπήρχαν θόρυβοι αεροδυναμικοί και από την κύλιση. Βέβαια μιλάμε για πολύ γρήγορους ρυθμούς και όχι τα «τυπικά» 120-130 χλμ./ώρα. To DSG άλλαζε τις ταχύτητες γρήγορα και ομαλά, όμως το πρόβλημα ήταν η συνεργασία του με το start/stop, καθώς σε διασταυρώσεις για παράδειγμα αργούσε να εκκινήσει. Στα θετικά του γνωρίσματα και η «ώριμη» οδική του συμπεριφορά, αν και με τις 18άρες ζάντες δεν ήταν ό,τι καλύτερο σε δρόμους γεμάτους ανωμαλίες.
Όσον αφορά το εσωτερικό του, ο δοκιμαστής μετά από τόσα χιλιόμετρα αναφέρει για την ευρυχωρία και πρακτικότητα, ενώ όσον αφορά τα σκληρά πλαστικά επισημαίνει ότι είναι εύκολα στο να καθαριστούν.
Κατά την αποσυναρμολόγηση του αυτοκινήτου παρατηρήθηκαν ανοιχτές καφέ επιφάνειες στον εμπρός και πίσω άξονα. Εν τέλει ήταν επιφανειακή διάβρωση, η οποία δεν προκαλούσε κάποιο πρόβλημα. Κατά τη μέτρηση του κινητήρα δεν βρέθηκε κάτι που να προκαλεί ανησυχία. Το ίδιο και για το κιβώτιο ταχυτήτων, συμπλέκτη, ηλεκτρικά κ.λπ. Τα μόνα σφάλματα που εντοπίστηκαν ήταν ότι είχε χαλαρώσει η οπή συγκράτησης στο πατάκι του συνοδηγού και ότι είχε μετακινηθεί σε ένα σημείο το κάλυμμα στο πίσω κάθισμα. Κοινώς, το τεστ των 100.000 χλμ. με το T-Cross 1.0 TSI 115 PS DSG ολοκληρώθηκε χωρίς κανένα ουσιαστικό πρόβλημα.