Κάθε κινητήρας εσωτερικής καύσης ανεξαρτήτως καυσίμου που χρησιμοποιεί, μπορεί ανά πάσα ώρα και στιγμή να παρουσιάσει βλάβη. Εάν συντηρείται σωστά και το αυτοκίνητο οδηγείται στρωτά, τότε οι πιθανότητες να εμφανίσει δυσλειτουργία μειώνονται σημαντικά. Βέβαια υπάρχει και η φυσιολογική φθορά σε κάποια τσιμούχα, ιμάντα, φλάντζα κ.λπ. Για αυτό αν αντιληφθεί ο οδηγός ότι κάτι δεν δουλεύει κανονικά, δεν το αφήνει στην τύχη του και πάει κατευθείαν στο συνεργείο. Διαφορετικά η ζημιά θα μεγαλώσει, μαζί και με το κόστος επισκευής.
Όπως για παράδειγμα αν νιώσει ότι ζορίζεται να πάρει μπρος και μετά το μοτέρ ρετάρει και κάνει λες και έχει λόξιγκα. Το φαινόμενο αυτό παρατηρείται όταν ο οδηγός πατάει το πεντάλ του γκαζιού και ο κινητήρας αρνείται να ανεβάσει στροφές, μοιάζοντας σαν να έχει μπουκώσει. Μια πρώτη αιτία αποδίδεται σε νοθευμένο καύσιμο, που έχει ως αποτέλεσμα να μη γίνεται σωστή καύση του μείγματος. Στη χειρότερη περίπτωση ένας από τους κυλίνδρους δεν δουλεύει σωστά, εξαιτίας κατεστραμμένου μπουζί. Ο έντονος θόρυβος και το τρέμουλο είναι οι πρώτες «παρενέργειες» σε μια τέτοια περίπτωση. Φυσικά αν το αντιληφθούμε σταματάμε το αυτοκίνητο σε ένα ασφαλές σημείο και καλούμε την οδική βοήθεια για να το πάει στο συνεργείο.
Εάν πάλι βγάζει από την εξάτμιση λευκό καπνό, σημαίνει ότι καίει λάδια και θέλει άμεση αντικατάσταση φλάντζας κεφαλής. Άλλο ένα πρόβλημα που δημιουργείται από την κακή καύση του καυσίμου και ο κινητήρας βενζίνης ακούγεται σαν ντίζελ, είναι γιατί χτυπάει πειράκια. Γεγονός που αποδίδεται σε δύο κυρίως παράγοντες: α) Κακή ποιότητα καυσίμου και β) συνεχόμενη οδήγηση σε πολύ χαμηλές στροφές και με μεγάλη ταχύτητα στο κιβώτιο.
Στην προσπάθειά τους οι οδηγοί να κάψουν λιγότερο καύσιμο κινούνται σε πιο χαμηλούς ρυθμούς, όμως κάνουν το λάθος να έχουν επιλεγμένη μεγάλη ταχύτητα στο κιβώτιο. Έτσι δεν αποφεύγεται το ρετάρισμα, αφού ο κινητήρας ζορίζεται να επιταχύνει το αυτοκίνητο και έτσι «κροταλίζει». Ταυτόχρονα καίει περισσότερο καύσιμο, το οποίο με τη σειρά του δεν αναφλέγεται και κατακάθεται στα τοιχώματα του θαλάμου καύσης, ειδικά στα συστήματα άμεσου ψεκασμού, που πλέον έχουν τα περισσότερα turbo downsized. Επομένως οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται μόλις ο κινητήρας ροπιάσει, αλλά δεν ζορίζεται για να αυξήσει χιλιόμετρα.
Αυτός ο τρόπος οδήγησης και ειδικά όταν γίνονται καθημερινά μικρές αποστάσεις, έχει ως επακόλουθο μία ακόμα δυσλειτουργία. Το μπούκωμα των φίλτρων DPF στα ντίζελ και GPF στα πιο σύγχρονα μοτέρ βενζίνης. Αν συμβεί αυτό ανάβει σχετική λυχνία στον πίνακα οργάνων. Η πρώτη λύση είναι η οδήγηση σε ανοιχτό δρόμο σε κανονικές έως πιο σβέλτες ταχύτητες και για περίπου 20 λεπτά (λεπτομέρειες αναφέρονται στα βιβλία χρήσης και συντήρησης των αυτοκινήτων). Έτσι θα καούν και θα απομακρυνθούν τα συσσωρευμένα σωματίδια άνθρακα και αιθάλης.