Η πιο επιτυχημένη Mercedes που πωλείται αυτή τη στιγμή παγκοσμίως ανανεώνεται εμφανισιακά, αναβαθμίζεται τεχνολογικά/μηχανικά και βάζει πλώρη για νέες θάλασσες εμπορικής ευμάρειας. Τι έχει να μας πει η 2η γενιά της GLC;
Σχεδιαστικά όχι πολλά καινούργια. Οι σχεδιαστές της γερμανικής φίρμας ακολούθησαν την οδό της προσεκτικής εξέλιξης, κρατώντας απαράλλαχτες τις βασικές γραμμές και προσθέτοντας δυναμικά στοιχεία σε συγκεκριμένα σημεία. Η μάσκα είναι πιο φαρδιά, τα εμπρός φωτιστικά σώματα πιο αιχμηρά και η διαμόρφωση της εισαγωγής στον προφυλακτήρα πιο δυναμική, την ώρα που πίσω μόνο τα ελαφρώς ανασχεδιασμένα φανάρια διαχωρίζουν το νέο από το απερχόμενο μοντέλο. Κοιτώντας, όμως, τη GLC MK2 από μπροστά και το πλάι, διαπιστώνεις πως είναι πιο φαρδιά, χαμηλή και μακριά από το αυτοκίνητο που αντικαθιστά.
Αίσθηση που επιβεβαιώνουν εν μέρει οι διαστάσεις. Η νέα GLC κερδίζει 61 χλστ. στο μήκος, φτάνοντας τα 4.716 χλστ. στο σύνολο, αλλά το πλάτος παραμένει στα 1.890 χλστ. Τα μετατρόχια αντιθέτως παρουσιάζονται αυξημένα, με +6 χλστ. εμπρός και 23 χλστ. πίσω, όπως και το μεταξόνιο των 2.888 χλστ. (+15 χλστ.), την ίδια ώρα που το ύψος μειώθηκε κατά 4 χλστ. (1.636 χλστ.). Το πιο δυναμικό προφίλ του αυτοκινήτου πιστοποιείται και αεροδυναμικά, καθώς ο συντελεστής οπισθέλκουσας βρίσκεται στο Cd 0,29 από 0,31 πριν.
Το έξτρα μήκος και το φαρδύτερο πίσω μετατρόχιο ευεργετούν το χώρο αποσκευών, ο οποίος κερδίζει πάνω από 70 λίτρα και φτάνει συνολικά στα 620. Ακόμα μεγαλύτερη η αναβάθμιση στο διάκοσμο και την τεχνολογία της καμπίνας, που ανεβαίνει επίπεδα χάρις στην κεκλιμένη οθόνη αφής των 11,9 ιντσών και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών. Η γκρι φάσα «αγκαλιάζει» την οθόνη του infotainment και το ταμπλό γενικότερα, όπου συναντάμε επίσης δερμάτινες επενδύσεις και κορυφαίας ποιότητας πλαστικά. Δέρματα και suede βρίσκουμε επίσης στα καθίσματα και τις πόρτες, με τις πλουσιότερες εκδόσεις να συνδυάζονται με πανοραμική ηλιοροφή.
Η τεχνολογία πρωτοστατεί, με τη νέα GLC να προσφέρει μέχρι έγχρωμο head up display και dashcam με ανάλυση 720p, που καταγράφει με ευκρίνεια όσα συμβαίνουν κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Προφανώς όλα τα συστήματα ασφαλείας και οι λειτουργίες συνδεσιμότητας είναι στάνταρ, όπως και οι over-the-air αναβαθμίσεις.
Κάτω από το καπό συναντάμε αποκλειστικά υβριδικά σύνολα, mild και plug-in τεχνοτροπίας. Έξι διαφορετικές εκδόσεις απαρτίζουν τη γκάμα, με τις τέσσερις να βασίζονται στη βενζίνη και τις δύο στο ντίζελ. Η GLC 200 4Matic διαθέτει τον 2.0λιτρο τετρακύλινδρο τούρμπο M254, με απόδοση 204 ίππων και 320 Nm, η οποία δέχεται μια συνδρομή 200 Nm από τον ηλεκτροκινητήρα του ISG (Integrated Start Generator). H 300 4Μatic ανεβαίνει στα 258 άλογα και 400 Nm, ενώ η plug-in hybrid GLC 300e 4Matic συνδυάζει τον βενζινοκινητήρα των 204 ίππων με ηλεκτρικό μοτέρ 100 ίππων και 440 Nm, για μια συνδυαστική απόδοση 313 ίππων και 550 Nm. Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται η GLC 400e 4Matic, όπου ο 2.0λτ. τούρμπο αποδίδει 252 ίππους και συνεργάζεται με τον προαναφερθέντα ηλεκτρονικινητήρα, παράγοντας συνολικά 381 ίππους και 650 Nm.
Το μεσαίο SUV από τη Στουτγκάρδη δεν εγκαταλείπει τους ντίζελ, προσφέροντας δυο επιλογές. Αμφότερες με τον τετρακύλινδρο των 1.993 κ.εκ. στο μηχανοστάσιο, επίσης σε mild και plug-in υβριδική εκτέλεση. Η πρώτη αφορά την GLC 220d 4Matic, με απόδοση 197 ίππων και 440 Nm, ενώ η PHEV 300de 4Matic «παντρεύει» τον πετρελαιοκινητήρα με τα 100 άλογα και τα 440 Nm του ηλεκτροκινητήρα, στέλνοντας στους τέσσερις τροχούς 335 ίππους και 750 Nm. Όπως υποδηλώνει το «4Matic» όλες οι GLC είναι τετρακίνητες, συνδυαζόμενες αποκλειστικά με το 9άρι αυτόματο κιβώτιο 9G-Tronic.