Όταν η Bentley παρουσίασε το 2016 το Bentayga, το πρώτο της SUV, το κορυφαίο όχημα της εταιρείας ήταν η Mulsanne. Η τελευταία βγήκε από τη γραμμή συναρμολόγησης στο Crewe της Αγγλίας το 2020. Η νέα ναυαρχίδα της Bentley είναι, πια, η Bentayga EWB: η επιμηκυσμένη εκδοχή του βρετανικού SUV
Λόγω της απόφασης της Bentley να γίνει πλήρως ηλεκτρική έως το 2030, δεν είχε νόημα να αναπτυχθεί μια συμβατική αντικαταστάτρια της Mulsanne, ειδικά από τη στιγμή που η ζήτηση για μεγάλα πολυτελή sedan έχει συρρικνωθεί τα τελευταία χρόνια. Πράγματι, η Bentayga ήταν το μοντέλο της φίρμας με τις περισσότερες πωλήσεις σχεδόν από το ντεμπούτο της και οι πελάτες, ιδιαίτερα στις ΗΠΑ και την Κίνα, ζητούσαν εδώ και καιρό ένα μοντέλο με χώρους λιμουζίνας στο πίσω μέρος. Και αυτό παίρνουν μέσα από την EWB (Extended Wheelbase).
Στην ουσία μιλάμε για την Bentayga V8, με επιπλέον 17,7 εκατοστά (3.175 χλστ. μεταξόνιο, 5.322 χλστ. μήκος) και νέες πίσω πόρτες, που κλείνουν ηλεκτρικά Εκτός από τις μακρύτερες πίσω πόρτες, η Bentayga διακρίνεται από τη νέα μάσκα με τις κάθετες γρίλιες, παρόμοια με αυτή της Flying Spur, και τροχούς 22 ιντσών 10 ακτίνων. Στο εσωτερικό δίνεται ξεκάθαρα δίνει έμφαση στην ευεξία και την άνεση των πίσω επιβατών. Η Bentley λέει ότι ο χώρος εκεί είναι πιο ευρύχωρος από αυτόν της παλιάς Mulsanne και των ανταγωνιστικών Rolls-Royce Cullinan και Range Rover LWB.
H EWB, μάλιστα, μπορεί να διαμορφωθεί με τρεις διαφορετικούς τρόπους: ως πενταθέσιο, τετραθέσιο ή με αναδιπλούμενο κεντρικό κάθισμα στο πίσω μέρος για εκείνες τις στιγμές που χρειάζεται να μεταφερθεί ένας επιπλέον επιβάτης. Ωστόσο, παρά το επιπλέον μήκος του, το EWB δεν είναι διαθέσιμο με τρίτη σειρά καθισμάτων και στην πραγματικότητα, ο χώρος φόρτωσης δεν είναι μεγαλύτερος από ό,τι στην κανονική Bentayga.
Ο 4.0λιτρος twinturbo V8 αποδίδει 542 ίππους στις 6.000 στροφές και 770 nm ροπής, ενώ η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων. Το επιπλέον αμάξωμα προσθέτει περίπου 100 κιλά στην Bentayga V8, αλλά η Bentley λέει ότι το αυτοκίνητο είναι μόλις ένα δέκατο του δευτερολέπτου πιο αργό στο 0-100 χλμ./ώρα, ενώ η τελική του φτάνει τα 290 χλμ./ώρα! Εκεί, πάντως, που έχει υποστεί μεγάλη αναβάθμιση, είναι το σύστημα τετραδιεύθυνσης, με αποτέλεσμα να μειώνεται ο κύκλος στροφής ακόμα περισσότερο από αυτόν της «κανονικής» Bentayga.