Οι πολυκύλινδροι κινητήρες αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα με τις εκπομπές ρύπων. Οι V12 ήδη μας αποχαιρετούν ο ένας μετά τον άλλον, ενώ αναλόγως δύσκολο προβλέπεται το μέλλον για τους V8. Γενικότερα, οποιοδήποτε σύνολο διαθέτει πάνω από 6 κυλίνδρους οφείλει να «φυλάγεται». Τι γίνεται με τα muscle cars, όμως, που εξ ορισμού ταυτίζονται με τους V8; Η Ford φαίνεται να δουλεύει πάνω στη λύση, για την επόμενη Mustang.
Σύμφωνα με πατέντα που κατέθεσε πρόσφατα (και εντοπίστηκε από το Muscle Cars and Trucks), το «Μπλε Οβάλ» εξελίσσει έναν νέο κινητήρα με βάση την καύση υδρογόνου. Προσοχή: δεν μιλάμε για ηλεκτροκίνητο που κινείται με υδρογόνο, κατόπιν της αντίδρασης του καυσίμου με το οξυγόνο που παράγει ρεύμα. Τα σχέδια της Ford απεικονίζουν ένα υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ που καταναλώνει κανονικά υδρογόνο, αντί βενζίνης ή ντίζελ. Παρόμοιο κινητήρα, δηλαδή, με αυτόν που δοκιμάζει και η Toyota (σε ατμοσφαιρική μορφή οι Ιάπωνες). Όπως σε ένα κανονικό θερμικό σύνολο, το υδρογονοκίνητο των Αμερικανών χρησιμοποιεί χρονισμό βαλβίδων και βαλβίδα ανακύκλωσης για τον έλεγχο της καύσης, με τις πρώτες αναφορές να κάνουν λόγο για δυνατότητα μίγματος αέρα-καυσίμου σε αναλογία 68:1! Για να αντιληφθούμε τη χαοτική διαφορά με έναν βενζινοκινητήρα, ο στοιχειομετρικός λόγος καύσης εκεί τοποθετείται στο 14,7:1.
Το υδρογόνο ψεκάζεται απευθείας στους κυλίνδρους μέσω κυκλώματος υπερ-υψηλής πίεσης, που λέγεται πως αυξάνει την απόδοση κατά 15%. Στα σχέδια φαίνεται επίσης η παρουσία ηλεκτροκινητήρα/γεννήτριας μεταξύ μοτέρ και μετάδοσης, οπότε σίγουρα έχουμε να κάνουμε με mild hybrid 48V περίπτωση. Η χωρητικότητα ή η διάταξη του κινητήρα δεν φαίνονται, με τα αντικείμενα της κατοχύρωσης να περιορίζονται στον τρόπο της καύσης και τον έλεγχο αυτής. Θεωρητικά, πάντως, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε V8 εφαρμογή, με ιδανικό παραλήπτη την επόμενη Mustang.