Οι τάσεις της εποχής δεν μπορούν να αφήσουν ανεπηρέαστα ούτε τα πιο παραδοσιακά/εμβληματικά μοντέλα. Καλή ώρα το Mazda MX-5, που ετοιμάζεται να διαβεί τον ηλεκτρικό Ρουβίκωνα.
Οι δηλώσεις που είχε κάνει προ διετίας ο επικεφαλής του τμήματος Έρευνας και Εξέλιξης της Mazda, Ichiro Hirose, δεν άφηναν περιθώριο για αμφιβολία: «Θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε τα καλύτερα μηχανικά μέρη, έτσι ώστε να διατηρήσουμε το βάρος χαμηλά. Ακόμα, δεν έχουμε την απάντηση που χρειάζεται, αλλά σίγουρα θα πρέπει να δημιουργήσουμε ένα αυτοκίνητο που ο κάτοχος του δεν θα σκέφτεται πως δεν είναι φιλικό προς το περιβάλλον». Με δυο λόγια και απλά μεταφρασμένα, αναπόφευκτη ηλεκτροποίηση.
Η επιβεβαίωση έρχεται σήμερα από την ίδια τη Mazda, μέσω επιστολής στο Motor1.com: «Αποσκοπούμε στην ηλεκτροποίηση του MX-5, στην προσπάθεια της εταιρίας να έχει όλα τα μοντέλα με κάποια μορφή ηλεκτρισμού μέχρι το 2030. Θα βάλουμε τα δυνατά μας ώστε να είναι ένα ελαφρύ και προσιτό διθέσιο σπορ αυτοκίνητο, που θα εκπληρώνει τις ανάγκες των πελατών». Όπως γίνεται αντιληπτό, δεν υπάρχει η παραμικρή πληροφόρηση για τα χαρακτηριστικά του κινητήριου συνόλου. Το μόνο σίγουρο, είναι πως η 5η γενιά του πιο επιτυχημένου roadster όλων των εποχών θα διαθέτει ήπια υβριδική τεχνολογία, κατ’ ελάχιστο.
Από εκεί και πέρα, όλα τα ενδεχόμενα βρίσκονται επί τάπητος. Το πιθανότερο σενάριο θέλει mild hybrid το κανονικό Miata (από το Cliccar το πολύ καλό rendering), με μια αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του σε ρόλο «μπαλαντέρ». Δεδομένο, πάντως, πρέπει να θεωρείται πως οι Skyactiv-G θα διαθέτουν ηλεκτρική συνδρομή.