Τα plug – in υβριδικά αυτοκίνητα (PHEV) έχουν αρχίσει να παίρνουν τα πάνω τους το τελευταίο χρονικό διάστημα. Κάτι απόλυτα λογικό, μιας και αποτελούν την ενδιάμεση λύση για όσους δεν θέλουν ακόμα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά επιθυμούν τα οφέλη της οικονομίας και της οικολογίας που προσφέρει ο ηλεκτροκινητήρας!
Πλέον τα PHEV αυτοκίνητα προσφέρονται και με ένα μεγάλο προνόμιο που παρέχει το κράτος στους εταιρικούς χρήστες. Αυτό είναι η μη φορολόγηση των «πράσινων οχημάτων», αρκεί η λιανική τιμή προ φόρων να είναι έως 40.000 ευρώ. Εμείς, αναζητήσαμε και σας παρουσιάζουμε τα δυο PHEV SUV με τις χαμηλότερες τιμές.
Jeep Renegade 4xe 1.3 λτ. 190 PS
Η Jeep μπήκε κι αυτή στη πρίζα προσφέροντας το δημοφιλές Renegade ως Plug-in Hybrid, συνδυάζοντας έως μηδενική κατανάλωση και εκπομπές ρύπων με τις -παραδοσιακά- μεγάλες δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου. Το Renegade 4xe με τους 190 ίππους προσφέρεται από 38.900 ευρώ (λιανική τιμή προ φόρων 29.565 ευρώ) στην έκδοση Longitude που προσφέρει μεταξύ άλλων:
- 6 αερόσακους
- Σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα
- Σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας
- Hill Descent control
- Cruise Control
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω
- Πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος
- Σύστημα infotainment με οθόνη αφής 8,4 ιντσών
- Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών
Δύναμη κι οικονομία σε ένα!
Η καρδιά του Jeep Renegade 4xe αποτελείται από το νέο turbo κινητήρα βενζίνης των 1.3 λτ. ισχύος 130 ίππων και 270 Nm ροπής (180 ίππους στις εκδόσεις S και Trailhawk) και δύο ηλεκτροκινητήρες. Έναν στον εμπρόσθιο άξονα που είναι συνδεδεμένος με τον βενζινοκινητήρα και λειτουργεί και ως γεννήτρια και έναν στον πίσω άξονα με ενσωματωμένο διαφορικό (e-axle), ισχύος 60 ίππων και 250 Nm ροπής, ο οποίος ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση. Το πίσω ηλεκτρικό μοτέρ τροφοδοτείται από μια μπαταρία λιθίου 400 volt, χωρητικότητας 11,4 kWh που είναι τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα, με τη μετάδοση της κίνησης να πραγματοποιείται από ένα αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Συνδυαστικά ο οδηγός απολαμβάνει 190 ίππους, νούμερο που εξασφαλίζει δυνατή επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 7,5 δλ. και τελική ταχύτητα 182 χλμ./ώρα. Η μπαταρία προσφέρει 50 χλμ. αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης, με μέγιστη ταχύτητα 130 χλμ./ώρα. Η φόρτιση της μπαταρίας μέσω οικιακής πρίζας γίνεται σε λιγότερο από 5 ώρες, ή σε 1 ώρα και 40 λεπτά (μέσω των easyWallbox / Connected Wallbox), σε δημόσιο δίκτυο φόρτισης.
Με τη μπαταρία άδεια, το Jeep Renegade 4xe λειτουργεί σαν υβριδικό αυτοκίνητο και διατηρεί ένα ποσοστό φόρτισης κοντά στο 2%. Αυτό σημαίνει ότι ξεκινά με τον ηλεκτροκινητήρα και κατόπιν εμπλέκεται ο βενζινοκινητήρας, ενώ όταν ο οδηγός αφήνει το πόδι από το πεντάλ του γκαζιού το θερμικό μοτέρ σβήνει, εξοικονομώντας έτσι καύσιμο. O οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα λειτουργίας (Hybrid, Electric και E-save), μέσω των σχετικών διακοπτών που βρίσκονται στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Πλήρη στοιχεία για το plug-in hybrid σύστημα και επιλογές για το e-Save απεικονίζονται με κάθε λεπτομέρεια στην κεντρική οθόνη αφής των 8,4 ιντσών του συστήματος Uconnect Navi και οι πιο βασικές στην οθόνη των 7 ιντσών του πίνακα οργάνων. Σε ότι αφορά την κατανάλωση, αυτή αγγίζει τα 2,0 λτ./100 χλμ., με εκπομπές CO2 49 γρ./χλμ.
Όμορφο και καλοφτιαγμένο εσωτερικό!
Η καμπίνα του Renegade 4xe φέρει πολλά κοινά στοιχεία με εκείνα των θερμικών εκδόσεων. Διαφορές συναντώνται στον πίνακα οργάνων, στα μπουτόν Hybrid, Electric και E–save και στο ηχοσύστημα Uconnect με την οθόνη αφής των 8,4 ιντσών με τις επιπλέον εφαρμογές. Οι επιβάτες θα βολευτούν με άνεση, με τους πίσω να έχουν στη διάθεσή τους ικανοποιητικό αέρα για τα πόδια. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 330 λίτρων, ενώ σε αυξημένο επίπεδο βρίσκεται κι η πρακτικότητα με τον ικανοποιητικό αριθμό θηκών για τα καθημερινά σας αντικείμενα. Την πολύ καλή εικόνα συμπληρώνει και η προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, με το μαλακό πλαστικό στο άνω τμήμα του ταμπλό και την καλή συναρμογή.
Renault Captur Plug-in Hybrid E-Tech 160 PS
H Renault εξηλέκτρισε το νέο Captur (όπως επίσης τα Clio και Megane), εφοδιάζοντάς το με ένα αποδοτικό υβριδικό σύστημα, συνδυάζοντας δυνατή απόδοση με χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Το μηχανικό σύνολο του Captur Plug-in Hybrid E-Tech αποτελείται από ένα νέο 1.600άρη κινητήρα βενζίνης, δύο ηλεκτρικά μοτέρ –το ένα είναι τύπου HSG (High-Voltage Starter Generator) και ένα καινοτόμο μικρό κιβώτιο ταχυτήτων. Το σύστημα διαθέτει και ανάκτηση ενέργειας πέδησης για να φορτίζει η μπαταρία και εν κινήσει. Η τιμή διάθεσης ξεκινάει από τα 34.890 ευρώ (λιανική τιμή προ φόρων 26.744 ευρώ) για την έκδοση Expression Plus που περιλαμβάνει:
- 6 αερόσακους
- Hill assist
- Cruise control & Speed limiter
- Σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας
- Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας
- Αυτόματο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών και δικύκλων
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω
- Πίνακας οργάνων με διαμορφώσιμη οθόνη 10 ιντσών
- Air Condition
- Σύστημα Renault Multi-Sense
- Σύστημα infotainment με οθόνη αφής 7 ιντσών
- Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών
Το νέο Captur Plug-in Hybrid E-Tech αποδίδει συνδυαστικά 158 ίππους, ενώ η μπαταρία των 9,8 kWh (400V) προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση για έως 65 χλμ. απόστασης εντός πόλης και έως 50 χλμ., με μέγιστη ταχύτητα 135 χλμ./ώρα σε μεικτή χρήση. Σε ότι αφορά τις επιδόσεις τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 10,1 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 173 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση ανέρχεται στα 1,5 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 32 γρ./χλμ. κατά το πρωτόκολλο WLTP.
Κατά τα γνωστά το εσωτερικό του!
Στο εσωτερικό, ο χώρος των επιβατών παραμένει αμετάβλητος με το πίσω κάθισμα να είναι και εδώ συρόμενο κατά 16 εκατοστά, εξασφαλίζοντας έτσι άνετους χώρους. Επίσης, υπάρχει ειδικός χώρος κάτω από το πάτωμα του πορτ-μπαγκάζ για ασφαλή φύλαξη των καλωδίων φόρτισης, ώστε να μην επηρεάζεται ο όγκος του χώρου των αποσκευών.