Μετά από πολύμηνη αναμονή και μπαράζ teasers – renderings, η ώρα της αποκάλυψης για την 4η γενιά της Skoda Fabia έφτασε!
Η δυναμική και αεροδυναμική σχεδίαση χαρακτηρίζει το σχήμα του τσεχικού σουπερμίνι, με τα φωτιστικά σώματα και τη μάσκα να εμφανίζονται πλήρως εναρμονισμένα με τη σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρίας. Τα φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω είναι τεχνολογίας LED, με τους τροχούς να ποικίλουν από τις 15 έως τις 18 ίντσες. Παράλληλα, ενσωματώνει ειδικά πλαστικά διακοσμητικά για τη βελτίωση της αεροδυναμικής – πρωτιά στην κατηγορία- που συνδυάζονται με μεγαλύτερη αεροτομή οροφής και πλευρικά σπόιλερ, βελτιστοποιώντας τη ροή αέρα στο πίσω μέρος. Αποτέλεσμα; Συντελεστής οπισθέλκουσας Cd: 0,28. To Phoenix Orange των φωτογραφιών, κάνει πρεμιέρα στη γκάμα των Skoda. Αυτό που κερδίζει κατευθείαν τα βλέμματα και δεν χρειάζεται καν να κοιτάξεις τα τεχνικά χαρακτηριστικά για να το διαπιστώσεις, είναι η αύξηση στις διαστάσεις.
Η Fabia MK4 ξεπερνά για πρώτη φορά τα 4 μέτρα σε μήκος (οι εκδόσεις station wagon εξαιρούνται) και «ματσάρει» το VW Golf MK4! Η νέα Fabia φτάνει τα 4.107 χλστ., σημειώνοντας αύξηση 110 χλστ. σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Άλλα 94 χλστ. κέρδισε το μεταξόνιο (2.564 χλστ. από 2.470), στα +48 χλστ. είναι το πλάτος (1.780 χλστ. από 1.732), ενώ το ύψος είναι το μοναδικό που μειώθηκε, στα 1.460 χλστ. (από 1.467). Οι διαστάσεις του Golf 4ης γενιάς τώρα, είναι 4.148 χλστ. x 2.512 χλστ x 1.735 χλστ. x 1.440 χλστ. αντίστοιχα. Η Fabia, κοινώς, παρουσιάζεται μεγαλύτερη σε όλες πλην μήκους – κι εκεί, για μόλις 41 χλστ.!
Με τόσο μπόι, λογικό κι επόμενο οι χώροι να συγκαταλέγονται στους κορυφαίους της κατηγορίας. Η Skoda δηλώνει πως η Fabia είναι το πιο ευρύχωρο σουπερμίνι, ενώ ο χώρος αποσκευών φτάνει στο σημείο να ξεπερνά ακόμα και μικρομεσαία! Στα 330 λίτρα της απερχόμενης γενιάς, ήταν ήδη ο μεγαλύτερος της κατηγορίας. Προσθέστε 50 λίτρα στην καινούργια και έχετε ένα πορτμπαγκάζ 380 λίτρων, σε σουπερμίνι!
Στο εσωτερικό κυριαρχεί ο συνδυασμός ευρυχωρίας και ψηφιακότητας. Η οθόνη αφής στην κορυφή του ταμπλό κυμαίνεται από 6,5 έως 9,2 ίντσες (αναλόγως έκδοσης), ενώ για πρώτη φορά προσφέρεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων Virtual Cockpit, με οθόνη 10,25 ιντσών. Το σύστημα πολυμέσων Skoda Connect προσφέρει μέχρι σύνδεση WiFi, ενώ οι λειτουργίες Apple CarPlay και Android Auto είναι στάνταρ.
Ως βάση της νέας Fabia, χρησιμοποιήθηκε η πλατφόρμα MQB-A0. Ένα υψηλό ποσοστό χάλυβα υψηλής αντοχής και εξαιρετικά υψηλής αντοχής ή χάλυβα που έχει δεχθεί ειδική επεξεργασία σκλήρυνσης. Επιπλέον, η MQB-A0 καθιστά δυνατή τη χρήση προηγμένων συστημάτων βοήθειας από οχήματα υψηλότερης βαθμίδας. Το Travel Assist και το Park Assist, για παράδειγμα, κάνουν το ντεμπούτο τους στο τσεχικό σουπερμίνι. Το πρώτο μπορεί να ενεργοποιηθεί με το πάτημα ενός κουμπιού και συνδυάζει πολλά συστήματα υποβοήθησης ταυτόχρονα. Έως 210 χλμ./ώρα, το ενεργό cruise control (Adaptive Cruise Control) προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα του αυτοκινήτου με εκείνη των προπορευόμενων οχημάτων, ενώ το Park Assist λειτουργεί σε ταχύτητες έως και 40 χλμ./ώρα, εμφανίζοντας κατάλληλες παράλληλες και κάθετες θέσεις στάθμευσης και, εάν είναι επιθυμητό, αναλαμβάνει το έργο καθοδήγησης του οδηγού κατά τη στάθμευση.
Με έως και εννέα αερόσακους, η νέα Skoda Fabia είναι ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα όχι μόνο στην κατηγορία της αλλά και γενικότερα. Διαθέτει αερόσακους για τον οδηγό και τον συνοδηγό, αερόσακους κουρτίνας και μπροστινούς πλευρικούς αερόσακους. Ένας αερόσακος γονάτου για τον οδηγό και οι πίσω πλευρικοί αερόσακοι διατίθενται προαιρετικά για περαιτέρω ενίσχυση της ασφάλειας.
Κάτω από το καπό, συναντάμε 5 εκδόσεις κινητήρων. Όλοι βενζίνης, 4 στους 5 τρικύλινδροι, 2 στους 5 ατμοσφαιρικοί. Την γκάμα ανοίγει ο 1.0 MPI των 65 ίππων και 95 Nm, σε συνδυασμό με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Στη συνέχεια, έχουμε τον ίδιο συνδυασμό κινητήρα-μετάδοσης, αλλά στα 80 άλογα (ίδια ροπή). Βασική επιλογή για υπερτροφοδοτούμενο, είναι ο 1.0 TSI Evo των 95 ίππων και 175 Nm, σταθερά με 5άρι χειροκίνητο. Η ισχυρότερη έκδοση των 110 ίππων και 200 Nm προσφέρει την επιλογή μεταξύ 6τάχυτου μηχανικού και 7τάχυτου DSG, ενώ η κορυφαία Fabia διαθέτει τον τετρακύλινδρο 1.5 TSI Evo των 150 ίππων και 250 Nm, αποκλειστικά με το 7άρι DSG. Στον πίνακα μπορείτε να δείτε αναλυτικά τις επιδόσεις, καταναλώσεις και εκπομπές ρύπων κάθε διαθέσιμου συνδυασμού.
Η νέα Skoda Fabia αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο της στην Ελλάδα στο τέλος της χρονιάς, με τις προτεινόμενες τιμές λιανικής να ανακοινώνονται από την Kosmocar πιο κοντά στο λανσάρισμα.