Ένας από τους βασικούς κανόνες προετοιμασίας για ταξίδι, αναφέρει πως πρέπει να ξεκινάμε με γεμάτο ρεζερβουάρ. Κίνηση που μας προφυλάσσει από το να μείνουμε στη μέση του πουθενά, αλλά και να αποφύγουμε τις φαρμακερές τιμές των πρατηρίων επί της εθνικής οδού. Σε ένα κανονικό αυτοκίνητο πάντως, ακόμα και να ξεχαστείς μπορείς να βρεις ένα πρατήριο να κάνεις τη δουλειά σου ή, στη χειρότερη, να περπατήσεις με τα μπιτόνια στο χέρι. Με ένα ηλεκτρικό;
Δείτε ακόμα: Hyundai Kona Electric διένυσε 1.026 χλμ. με μια φόρτιση
Ένα ζευγάρι στην Αγγλία, έκαναν το σφάλμα να ξεκινήσουν για ένα ταξίδι 210 χιλιομέτρων χωρίς να έχουν φορτίσει την Porsche Taycan τους. Η Linda Barnes (φώτο παρακάτω) κι ο σύζυγός της, ήθελαν να ταξιδέψουν από το Μπόρνμουθ στο Κεντ τη στιγμή που ο ψηφιακός πίνακας οργάνων της ηλεκτρικής Porsche έδειχνε 72 χλμ. αυτονομία! Για λόγους που δεν διευκρινίζονται, δεν κατάφεραν να τη φορτίσουν πριν το ταξίδι. Οπότε, αναγκαστικά το σκεπτικό ήταν να το κάνουν καθ’ οδόν. Όπως γνωρίζουμε όμως, πέρα από την αυτονομία, το έτερο «αγκάθι» των ηλεκτρικών είναι τα σημεία φόρτισης. Κάτι που οι Barnes διαπίστωσαν με τον πλέον ταλαίπωρο τρόπο.
H Taycan, αν μπει σε φορτιστή 270 kW, μπορεί να πάρει 100 χλμ. αυτονομίας σε 5 λεπτά και φτάσει στο 80% της χωρητικότητας εντός 22,5 λεπτών. Θεωρητικά λοιπόν, το ζεύγος θα μπορούσε να πιει ένα καφεδάκι μέχρι να φορτίσει το αυτοκίνητο και μετά να συνέχιζαν ξέγνοιαστοι. Ακόμα και στο Ηνωμένο Βασίλειο όμως, η ποσότητα και κυρίως η ποιότητα των φορτιστών φανερώνουν πως η ηλεκτροκίνηση, έχει δρόμο ακόμα μπροστά της για να υπο/αντικαταστήσει τις ΜΕΚ. Ο πρώτος φορτιστής που δοκίμασαν, δεν λειτουργούσε. Ο επόμενος πολύ αργός. Ένας ακόμα σε συνεργείο, επίσης αργός. Η διαδικασία συνεχίστηκε για ακόμα 3 σημεία (6 συνολικά), με την ηλεκτρική Porsche να πηγαίνει «σέρνοντας» από φορτιστή σε φορτιστή, μέχρι που τελικά έφτασε στον προορισμό της – 9 βασανιστικές ώρες αργότερα! Σημειωτέον: υπό κανονικές συνθήκες και τηρώντας τα όρια ταχύτητας, η ίδια διαδρομή διαρκεί 2,5 ώρες!
Διαβάστε επίσης: Αστυνομική Huracan κάλυψε 489 χλμ. σε 2 ώρες!
Διαβάστε επίσης: 100 χρόνια η απόσβεση ρεύματος σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Το αυτοκίνητο ήταν η βασική Taycan 4S, των 530 ίππων (680 και 761 ίπποι οι Turbo και Turbo S) από τους δυο ηλεκτροκινητήρες και τη μικρότερη μπαταρία των 79,2 kWh (93,4 kWh οι Turbo και Turbo S), που εξασφαλίζει μέγιστη αυτονομία 407 χλμ. (463 με το προαιρετικό πακέτο Performance Battery Plus). Κοινώς, αν ήταν πλήρως φορτισμένη από πριν, θα μπορούσε να κάνει μεγάλο μέρος και της επιστροφής.