Όλος ο κόσμος γνωρίζει το VW Golf, όμως υπάρχει και το μοντέλο χωρίς το «f», το VW Gol. Στην Ευρώπη και στις περισσότερες χώρες του κόσμου αποτελεί ένα άγνωστο αυτοκίνητο, όχι όμως και στη Βραζιλία όπου είναι δημοφιλές και παράγεται εκεί από το 1980. Τώρα βρίσκεται στην 3η γενιά του, η οποία λανσαρίστηκε το 2009 και ανανεώθηκε για τρίτη φορά το 2018 προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστικό στην τοπική αγορά.
Δείτε ακόμα: Τι καινοτομία είχε το πρώτο VW Tiguan;
Εξωτερικά, το μήκους 3.897 χλστ., πλάτους 1.649 χλστ., ύψους 1.464 χλστ. και με μεταξόνιο 2.466 χλστ. αμάξωμά του, θυμίζει σχεδιαστικά το προγενέστερο VW Polo. Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό του με τον τυπικό σχεδιασμό για VW και τους καλούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές (285 λτ.).
Το VW Gol διατίθεται με τρεις κινητήρες βενζίνης/αιθανόλης. Στη βάση τοποθετείται ο 3κύλινδρος 12βάλβιδος 1.0 λτ., ισχύος 75 ίππων και 95 Nm ροπής στις 3.000-3.800 σ.α.λ. με βενζίνη ή 82 ίππων και 102 Nm ροπής με αιθανόλη. Το βάρους 901 κιλών Gol επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 12,6 δλ. (12,3 δλ.) και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 168 χλμ./ώρα (170 χλμ./ώρα). Το αμέσως πιο δυνατό Gol 1.6 διαθέτει 4κύλινδρο 8βάλβιδο μοτέρ, με απόδοση 101 ίππους και 151 Nm ροπής στις 2.500 σ.α.λ. (104 PS και 153 Nm με αιθανόλη). Η επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,1 δλ. (9,8 δλ.) και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 186 χλμ./ώρα (188 χλμ./ώρα).
Δείτε ακόμα: Τιμές & εξοπλισμοί του VW ID.3 στην Ελλάδα
Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται το Gol 1.6 Automatico με το 4κύλινδρο 16βάλβιδο μηχανικό σύνολο. Η ισχύς του φτάνει τους 110 ίππους και 155 Nm ροπής με βενζίνη και τους 120 ίππους και 165 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. με αιθανόλη. Σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 10,7 δλ. (10,1 δλ.) και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 179 χλμ./ώρα (185 χλμ./ώρα).
Στην έκδοση με τον 1.0 λτ. κινητήρα πωλείται στην τιμή των 52.860 ρεάλ Βραζιλίας (ισοτιμία σε ευρώ είναι 8.685 ευρώ), ενώ το 1.6 λτ. κοστίζει 57.600 ρεάλ με το μηχανικό κιβώτιο και 62.600 ρεάλ με το αυτόματο (9.460 και 10.285 ευρώ αντίστοιχα). Στο βασικό εξοπλισμό του Gol 1.0 περιλαμβάνονται τα απολύτως απαραίτητα, όπως είναι ABS, δύο αερόσακοι, air condition, υδραυλικό τιμόνι και ρυθμιζόμενο σε ύψος κάθισμα οδηγού.
Δείτε ακόμα: Το κινεζικό VW T-Roc που θα ζηλέψετε