Είδαμε τις προάλλες την είδηση με το Audi A8, που φέρεται να διέσχισε τις Η.Π.Α. σε 26 ώρες και 38 λεπτά. Το προηγούμενο ρεκόρ, κατείχε μια Mercedes E63 AMG που είχε καλύψει τα 4.546 χιλιόμετρα της παναμερικανικής διαδρομής σε 28 ώρες και 50 λεπτά. Ακόμα κι αν αθροίσουμε τον χρόνο οδήγησης και τα χλμ. όμως, δεν αρκούν για να πουν τίποτα στο κατόρθωμα της 190E 2.3-16.
Δείτε ακόμα: Η τιμή της νέας Mercedes GLA 200 στην Ελλάδα
Η «Mercedes Cosworth», όπως είναι ευρέως γνωστή, έκανε όνομα μέσα από τις κόντρες της με την BMW M3 E30 σε DTM και ράλι, αλλά και ένα event που έγινε στα πλαίσια των εγκαινίων του νέου Nurburgring (της μικρής διαδρομής). Εκεί, ένας άσημος Βραζιλιάνος ονόματι Ayrton Senna, έβαλε τα γυαλιά στους οδηγούς της F1 και έδειξε τι θα επακολουθούσε στην κορωνίδα του motorsport. Η Ιστορία γράφτηκε το 1984. Ένα χρόνο πριν, η 2.3-16 έμελλε να θέσει ένα ρεκόρ που κρατάει μέχρι σήμερα.
Δείτε ακόμα: Όταν ο Senna έστυβε το Honda NSX (+video)
Στα πλαίσια προώθησης της σπορ έκδοσης 190Ε, που είχε παρουσιαστεί στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης το 1982, τρία αυτοκίνητα προ-παραγωγής πήραν θέση στην πίστα δοκιμών Nardo, στην Ιταλία. Η οβάλ διαδρομή των 12,6 χλμ. είναι διάσημη για τα ρεκόρ ταχύτητας και η Mercedes ήθελε να καταρρίψει μια σειρά από δαύτα, αποδεικνύοντας παράλληλα την ποιότητα κατασκευής και αξιοπιστία του μοντέλου της. Στις 13 Αυγούστου 1983, 18 οδηγοί (6 ανά αυτοκίνητο) από τo τμήμα δοκιμών του «Αστεριού», μαζί με μηχανικούς και ανταλλακτικά, παρατάχθηκαν στην πίστα της Fiat. Στόχος; Η κατάρριψη του ρεκόρ ταχύτητας για τα 25.000 χλμ., τα 25.000 μίλια και τα 50.000 χλμ.
Οι τρεις 190E 2.3-16 ήταν απολύτως εργοστασιακές, με κάποιες μικρές τροποποιήσεις: μειωμένη απόσταση από το έδαφος κατά 15 χλστ., μεγαλύτερο splitter στον εμπρός προφυλακτήρα κατά 20 χλστ., μακρύτερη τελική σχέση μετάδοσης (2,65:1 αντί 3,07:1), απουσία όπισθεν, υδραυλικής υποβοήθησης και βεντιλατέρ, ενώ η μάσκα και τα φώτα ήταν καλυμμένα (τα καλύμματα αφαιρούνταν πριν πέσει το φως του ήλιου), ώστε να περιορίζονται οι αεροδυναμικές διαρροές. Με όλα αυτά, ο συντελεστής οπισθέλκουσας κατέβηκε στο 0,30 από το 0,32 και η τελική ταχύτητα αυξήθηκε στα 261 χλμ./ώρα (από 230)! Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των Γερμανών, κάθε γύρος έπρεπε να ολοκληρώνεται σε 3 λεπτά και 5 δλ. για την επίτευξη των στόχων, κάτι που σήμαινε μέση ωριαία ταχύτητα τουλάχιστον 240 χλμ./ώρα.
Δείτε ακόμα: Συγκριτικό: BMW 116d VS Mercedes A 180 d
Η αλλαγή οδηγών γινόταν κάθε 2 ώρες και 30 λεπτά, με το διάστημα να οριοθετείται στα 20 δλ. και να επιτρέπει τον ανεφοδιασμό σε καύσιμα. Οι μηχανικοί μπορούσαν να αλλάξουν μόνο λάδια και φίλτρα. Οι εμπρός τροχοί άλλαζαν κάθε 17.000 χλμ. και οι πίσω, που έτρωγαν και το περισσότερο ζόρι, στις 8.500 σ.α.λ. Αυτές οι 3 περιπτώσεις, ήταν και οι μοναδικές ανάσες που έπαιρναν οι κινητήρες. Το φορτίο τους ήταν σταθερά από τις 6.000 σ.α.λ. και πάνω, πρακτικά non stop και μέχρι τελικής πτώσεως – ιδανικά, μόνο των ρεκόρ και όχι μηχανικών μερών.
Δείτε ακόμα: «Πετάει» η Mercedes-AMG CLA 45 S 4Matic+! (+video)
Εκτός αυτών, υπήρχαν προηγμένα συστήματα καταγραφής θέσης, απόστασης και ταχύτητας των αυτοκινήτων, όπως επίσης και παρακολούθηση της κόπωσης των οδηγών μέσω καρδιογραφημάτων!
Διαβάστε επίσης: 120 χρόνια Mercedes: Πώς πήρε το όνομά της;
Κάτι παραπάνω από 8 ημέρες ασταμάτητης οδήγησης με τέρμα γκάζι και μέση κατανάλωση 22 λίτρων/100 χλμ., δυο εκ των τριών 190Ε είχαν καταρρίψει 15 ρεκόρ ταχύτητας – εκ των οποίων τα 3 παγκόσμια! Η τρίτη 2.3-16 βγήκε εκτός για 3 ώρες, λόγω χαλασμένου ντιστριμπιτέρ. Οι άλλες δύο, όμως, έγραψαν Ιστορία. Παρακάτω βλέπουμε το μπαράζ επιδόσεων που κατέρριψε το γερμανικό σεντάν
Παγκόσμια
25.000 χλμ – 247,094 χλμ./ώρα
25.000 μίλια – 247,749 χλμ./ώρα
50.000 χλμ. – 247,939 χλμ./ώρα
6 ώρες (και κατηγορίας) – 246,798 χλμ./ώρα
12 ώρες (και κατηγορίας) – 246,628 χλμ./ώρα
24 ώρες (και κατηγορίας) – 246,713 χλμ./ώρα
Κατηγορίας
1.000 χλμ. – 247.094 χλμ./ώρα
1.000 χλμ. – 246.916 χλμ./ώρα
5.000 χλμ. – 246.914 χλμ./ώρα
5.000 μίλια – 246.729 χλμ./ώρα
10.000 χλμ. – 246,826 χλμ./ώρα
10.000 μίλια – 246,839 χλμ./ώρα
Από αυτά, τα μόνα που βρέθηκαν αυτοκίνητα να ξεπεράσουν ήταν τα 6,12 και 24 ωρών – αρχικά η Porsche 928 GTS, το 1993 (265,72 χλμ./ώρα μ.ω.τ. στις 24 ώρες), και μετέπειτα το VW W12 του 2002, με 322,89 χλμ./ώρα στο 24ωρο.
Δείτε ακόμα: 190E 2.5-16V Evo II: Ο λύκος της Mercedes (+video)
Τα υπόλοιπα στέκουν αγέρωχα, 37 ολόκληρα χρόνια μετά τον άθλο των 201 ωρών, 39 λεπτών και 43 δλ., για να μας θυμίζουν τον λόγο που οι παλιές Mercedes ήταν ο ορισμός της ποιότητας κατασκευής και αξιοπιστίας.