Πέρασαν 60 ολόκληρα χρόνια από τότε που παρουσιάστηκε το εικονιζόμενο λιλιπούτειο 4θέσιο κουπέ αυτοκίνητο, το οποίο μάλιστα ήταν και το πρώτο μοντέλο διάσημης αυτοκινητοβιομηχανίας. Λανσαρίστηκε το Μάιο του 1960 και ήταν το Mazda R360.
Δείτε ακόμα: Πατέντα της Mazda για 6κύλινδρο κινητήρα
Την ημέρα του λανσαρίσματός του πωλήθηκαν 4.500 οχήματα και μέχρι τα τέλη του 1960 κατέλαβε τα δύο τρίτα της αγοράς στην κατηγορία των kei car και περισσότερο από το 15% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων της Ιαπωνίας. Παρόλο που δεν ήταν το πρώτο kei car, το R360 έγινε γρήγορα δημοφιλές, χάρη κυρίως στο μοναδικό του στιλ.
Δείτε ακόμα: Γνωρίζετε τι σημαίνει το «RX» στα Mazda;
Την κίνηση του μόλις 3 μέτρων αμαξώματός του αναλάμβανε ένα τετράχρονο μηχανικό σύνολο 360 κ.εκ. με δύο κυλίνδρους διάταξης V, τοποθετημένο πίσω. Η απόδοσή του έφτανε τους 16 ίππους, οι οποίοι χάριζαν στο πανάλαφρο αμάξωμα των 380 κιλών τελική ταχύτητα 90 χλμ./ώρα. Υπεραρκετή για πριν από 60 χρόνια και για αστικές συνθήκες κίνησης. Η μετάδοσης της κίνησης γινόταν μέσω 4τάχυτου μηχανικού κιβωτίου (όταν ο ανταγωνισμός είχε τότε τριών ταχυτήτων) ή προαιρετικά με ημιαυτόματο.
Δείτε ακόμα: Οδηγούμε το νέο Mazda2 στην Ελλάδα
Για την επίτευξη του πολύ χαμηλού αυτού βάρους χρησιμοποιήθηκαν ελαφριά υλικά, όπως αλουμίνιο για την κυλινδροκεφαλή και κράμα μαγνησίου για το περίβλημα του κιβωτίου ταχυτήτων και το δοχείο λαδιού. Από αλουμίνιο ήταν κατασκευασμένο και το καπό, ενώ το πίσω παρμπρίζ ήταν από πλεξιγκλάς. Εντυπωσιακό ήταν ακόμη ότι διέθετε ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς.
Παρά τα καινοτόμα στοιχεία για την εποχή του, το R360 κόστιζε τότε κάτω από 300.000 γιεν (830 δολάρια το 1960).
Δείτε ακόμα: Τιμές και εξοπλισμοί του νέου Mazda2