Εδώ και πολλά χρόνια, η φήμη για επιστροφή/διαδοχή του Mazda RX-7 τρέφεται και ανακυκλώνεται. Πλέον όμως, έχει πολύ σοβαρή υπόσταση και όλα δείχνουν πως το RX-9 είναι σε δρόμο παραγωγής.
Διαβάστε επίσης: Το Mazda RX-7 έμαθε τον Wankel στον κόσμο
Σύμφωνα με το Grand Tour Nation, η φίρμα από τη Χιροσίμα εργάζεται στην εξέλιξη ενός halo car προκειμένου να ανταγωνιστεί την Toyota Supra. Το όνομα που χρησιμοποιείται είναι το RX-9 (στις φωτογραφίες το πρωτότυπο RX Vision). Όπως, δηλαδή, τιτλοφορείται ο συνεχιστής της παράδοσης των RX-7/RX-8. Μια συνθήκη, ωστόσο, που φαίνεται να ισχύει μόνο στα χαρτιά, και αυτό καθότι «RX» σημαίνει «Rotary eXcitement» (σ.σ. Σε αντίθεση με ό,τι έχει καθιερωθεί, το «X» στα «RX» δεν σημαίνει ούτε «eXperiment», ούτε «eXtreme», ούτε «eXport». Θα το δούμε αναλυτικότερα σε ξεχωριστό άρθρο). Όπου «Rotary», βάλτε «περιστροφικός κινητήρας».
Δείτε ακόμα: Mazda RX-8 «ξυρίζει» BMW 328i (+video)
Οι τελευταίες πληροφορίες και μια πατέντα της ιαπωνικής εταιρίας, ωστόσο, φανερώνουν πως το RX-9 δεν θα φέρει μοτέρ Wankel κάτω από το καπό. Αντίθετα, θα παίρνει κίνηση από τον νέο 3λιτρο εξακύλινδρο εν σειρά SKYACTIV-X που εξελίσσει η Mazda. Στο νέο 6, που θα γυρίσει στην πίσω κίνηση μέσω ολοκαίνουργιας πλατφόρμας, θα διατίθενται και αντίστοιχος SKYACTIV-D. Αμφότεροι θα συνδυάζονται με ήπιο και plug-in υβριδικό σύστημα, με την κορυφαία έκδοση να αποδίδει 400 ίππους. Προφανώς αυτή θα είναι που θα πάρει θέση στο RX-9, οπότε -όταν επιτέλους, και αν, παρουσιαστεί κάποια στιγμή επίσημα- θα πρόκειται για έναν πρώτης τάξεως αντίπαλο της Supra, αλλά και του επερχόμενου Nissan 400Z.
Διαβάστε επίσης: Πισωκίνητο και εξακύλινδρο 350 ίππων το νέο Mazda6
Αν όλα αυτά ισχύουν, φαίνεται πως θα ξαναζήσουμε στιγμές 90’s. Όταν τα Honda NSX, Mazda RX-7, Nissan Skyline και Toyota Supra διαγωνίζονταν για την πρώτη θέση στα όνειρα των petrolheads.