Οι ολοένα αυστηρότερες αντιρρυπαντικές νόρμες κόστισαν τελικά στην Lada την παρουσία της στην ευρωπαϊκή αγορά, σηματοδοτώντας το τέλος μιας καριέρας που διήρκεσε σχεδόν 50 χρόνια!
Δείτε ακόμα: Να γιατί σήμερα ο κόσμος αγοράζει Lada
Σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό «Focus», η γκάμα της ρωσικής εταιρίας (που αποτελείται από τα Vesta, Granta, Kallina, XRAY και Niva -ή 4×4, όπως αποκαλείται πια) δεν πληροί τις προδιαγραφές Euro 6d, με αποτέλεσμα την αδυναμία εξασφάλισης έγκρισης Τύπου στα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το επικείμενο τέλος είχε προαναγγελθεί από τον Απρίλιο, με τους Γερμανούς να υποστηρίζουν πως η απόφαση της Renault -στην οποία ανήκει η Lada- πλέον είναι τελεσίδικη. Κάτι στο οποίο -πάντα σύμφωνα με το Focus- συνετέλεσε η παρουσία της Dacia.
Η ρουμανική εταιρία πλασάρεται ως η ενδεδειγμένη επιλογή του value for money στα οικονομικά αυτοκίνητα, με τα μοντέλα της να εξοπλίζονται με τους υπερσύγχρονους Blue dCi και TCe. Προφανώς δυο μάρκες απευθυνόμενες στο ίδιο αγοραστικό κοινό δεν είναι βιώσιμο παραγωγικό μοντέλο, με την Lada να πληρώνει «την νύφη».
Διαβάστε επίσης: To Lada Vesta Sport πάει «κομμάτια» σε πίστα F1! (+video)
Παρόλα αυτά, στην Γερμανία θα συνεχίσει να υφίσταται η δυνατότητα αγοράς Niva, με την μορφή της ανεξάρτητης εισαγωγής και της τροποποίησης ώστε να πληροί τις νόρμες Euro 6d. Φυσικά μιλάμε για μια ακριβή διαδικασία, ειδικά από την στιγμή που θα πραγματοποιείται από ανεξάρτητους εμπόρους, με την τιμή να εκτοξεύεται κατά 53% – ήτοι στις 18.000 ευρώ, από τις 11.990 που κοστίζει τώρα το ρωσικό 4×4. Ο αριθμός θα είναι περιορισμένος στα 1.000 κομμάτια, ενώ δεν αποκλείεται κι άλλες χώρες να ακολουθήσουν το συγκεκριμένο παράδειγμα.