Σιγά-σιγά ετοιμαζόμαστε να αποχαιρετήσουμε το 2018, κάτι που ισχύει φυσικά και για τον κόσμο του αυτοκινήτου. Οι εταιρίες ερευνών εξυπακούεται πως κάνουν «πάρτι» κάθε χρόνο τέτοια περίοδο, καθώς είναι η αγαπημένη τους στιγμή να ανακοινώσουν τα αποτελέσματα των ετήσιων εργασιών που διεξήγαγαν. Η Ward’s Auto είναι μια από τις πιο γνωστές και έγκυρες, αποκαλύπτοντας τα 10 καλύτερα μοτέρ για την χρονιά που μας αφήνει.
Σύμφωνα με τους συντάκτες της (οι οποίοι αποδεικνύονται υπέρ του δέοντος διπλωμάτες και αρκούνται σε κατάταξη απλώς με αλφαβητική σειρά), ο ανανεωμένος 3λιτρος TwinPower B58 που πρωτοείδαμε στην νέα Χ5 xDrive40i παρουσιάζει το μεγαλύτερο ποσοστό ομοιογένειας, συνδυάζοντας απόδοση και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Το σύστημα ψεκασμού είναι αναβαθμισμένο στα 350 bar (από 250), ενώ καινούργιο είναι -μεταξύ άλλων- και το σύστημα ψύξης, η κυλινδροκεφαλή, η καδένα χρονισμού, η αντλία λαδιού και ο στρόφαλος. Όλα αυτά συνηγορούν στα 340 άλογα της ισχύος, μαζί με τα 8,5 λίτρα/100 χλμ. της κατανάλωσης.
Δείτε ακόμα: Επαναστατικό κιβώτιο από την Toyota αλλάζει όσα ξέρουμε (+video)
O 6.2 V8 EcoTec3 που χρησιμοποιείται στο νέο Chevrolet Silverado διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, το οποίο μπορεί να σβήσει μέχρι και το μισό μπλοκ του κινητήρα. Χάρις σε αυτή την τεχνολογία και τον αλουμινένιο κορμό, το αγροτικό των 2,1 τόνων διαθέτει 420 ίππους κάτω από το καπό τους και καταναλώνει κοντά στα 10 λίτρα/100 χλμ. κατά μέσο όρο.
Ο 5λιτρος Τi-VCT της Mustang Bullitt επίσης δεν θα μπορούσε να μείνει εκτός, εκμεταλλευόμενος τα 480 άλογά του, ενώ και ο 3λιτρος Power Stroke πετρελαιοκινητήρας του F-150 δηλώνει δυναμικά το «παρών».
Το υβριδικό σύνολο του Honda Accord Hybrid «παντρεύει» έναν 2λιτρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 143 ίππων και ένα ηλεκτρικό μοτέρ 181 ίππων, η συνδυαστική απόδοση των οποίων φτάνει τα 212 άλογα με την κατανάλωση να μην ξεπερνά τα 4,9 λίτρα/100 χλμ.
Οι Κορεάτες δεν θα μπορούσαν να λείπουν, με δυο διαφορετικούς εκπροσώπους. Από την μία το ηλεκτρικό Kona EV με την μεγάλη μπαταρία των 64 kWh και 204 ίππων, με το Nexo -που κινείται χάρις σε μια συστοιχία κυψελών καυσίμου οι οποίες τροφοδοτούν έναν ηλεκτροκινητήρα 184 ίππων.
Διαβάστε επίσης: Η ανατομία του μοτέρ-«τιμωρού» του Honda Civic Type R (+video)
Επιστροφή στις Μ.Ε.Κ. αλλά όχι και στα συμβατικά μοτέρ, καθώς ο 2λιτρος VC-Turbo των 272 ίππων που συναντάμε στο Infiniti QX50 ενσωματώνει τεχνολογία μεταβλητής συμπίεσης και έχει την ίδια απόδοση με τον ατμοσφαιρικό 3.5 V6 που αντικαθιστά, αλλά την συνδυάζει με 27% χαμηλότερη κατανάλωση.
Όχι έναν, ούτε δύο, αλλά τρεις ηλεκτροκινητήρες διαθέτει το υβριδικό σύνολο του Lexus UX250h. Οι δύο εξ αυτών βρίσκονται εντός της μετάδοσης συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης και ο τρίτος αποδίδει 106 ίππους, οι οποίοι έρχονται να συναντήσουν τους 146 του 2λιτρου θερμικού κινητήρα που δουλεύει στον κύκλο Attkinson. Συνολικά 177 ίπποι φτάνουν στους εμπρός ή τους τέσσερις τροχούς, με την κατανάλωση να διατηρείται στα 4,1 λίτρα/100 χλμ.
Για το τέλος έμεινε ο 3.6 Pentastar V6 eTorque του νέου RAM 1500. 306 ίπποι κινούν 2.252 κιλά, την στιγμή που ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V βοηθά στο να περιοριστεί η κατανάλωση στα 9,5 λίτρα/100 χλμ.!