Το μακρινό πλέον 1989, η Mazda αναβίωσε την κατηγορία των διθέσιων roadster με την παρουσίαση του MX-5 (Miata για τις Η.Π.Α.), το οποίο έχει φτάσει αισίως στην τέταρτη γενιά του. Παρά τα πολλά χρόνια που πέρασαν από τότε, το νέο μοντέλο διατηρεί την φιλοσοφία του αρχικού, όπως ελαφριά κατασκευή, ατμοσφαιρικός κινητήρας, μικρές διαστάσεις, υφασμάτινη οροφή, πίσω κίνηση και άφθονο fun to drive. Για αυτό που βλέπουμε ωστόσο, διαγράψτε το «ατμοσφαιρικός κινητήρας» και βάλτε στη θέση του «ηλεκτρικό».
Τα restomods που μετατρέπουν ιστορικά αυτοκίνητα σε EVs καλά κρατούν, με αυτό της Electrogenic να αναλαμβάνει το MX-5 NA. Εξωτερικά δεν υπάρχει η παραμικρή διαφοροποίηση, πέρα από τις νέες ζάντες (σε σχέδιο που παραπέμπει στο μεταγενέστερο NB) και την απουσία εξάτμισης κάτω δεξιά στον πίσω προφυλακτήρα. Κατά τα λοιπά, το ηλεκτρικό δεν διαφέρει σε τίποτα εμφανισιακά από εκείνο με τον 1.600άρη τετρακύλινδρο των 116 ίππων. Αντίθετα, καμία σχέση δεν έχει το ένα με το άλλο όταν ανοίγεις το καπό.
Στη θέση του τετρακύλινδρου εμβολοφόρου συναντάμε έναν συμπαγή ηλεκτροκινητήρα, με απόδοση 163 ίππων και 310 Nm. Προφανώς δεν τίθεται θέμα σύγκρισης με τον 1.6 λτ., ειδικά σε θέμα ροπής όπου το ηλεκτρικό MX-5 έχει την υπερδιπλάσια από το βενζινοκίνητο (136 Nm). Για την ακρίβεια δεν το κοντράρει ούτε το σημερινό 2.0λιτρο των 184 ίππων, που παράγει 205 Nm. Αναμενόμενα και οι επιδόσεις βρίσκονται σε άλλο επίπεδο, καθώς το MX-5 EV θέλει 6,0 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα από τα 8,9 δλ. που απαιτούσε το κανονικό.
Εκεί που έκαναν τη μεγάλη διαφορά οι Βρετανοί, είναι στο βάρος. Παρά την προσθήκη ηλεκτρομοτέρ και μπαταρίας 43 kWh, η οποία εξασφαλίζει αυτονομία 240 χλμ., η ζυγαριά σταματά στα μόλις 1.100 κιλά – δηλαδή +100 κιλά σε σχέση με το MX-5 MK1 και μόνο +38 κιλά συγκριτικά με το σημερινό. Η τιμή πάντως φέρνει το κόστος στα επίπεδα καλοσυντηρημένου μεταχειρισμένου Miata, καθώς η Electrogenic ζητάει περί τις 16.000 λίρες (περίπου 20.000 ευρώ) για τη μετατροπή.