Το μακρινό πλέον 1989, η Mazda αναβίωσε την κατηγορία των διθέσιων roadster με την παρουσίαση του MX-5 (Miata για τις Η.Π.Α.), το οποίο έχει φτάσει αισίως στην τέταρτη γενιά του. Παρά τα πολλά χρόνια που πέρασαν από τότε, το νέο μοντέλο διατηρεί την φιλοσοφία του αρχικού, όπως ελαφριά κατασκευή, ατμοσφαιρικός κινητήρας, μικρές διαστάσεις, υφασμάτινη οροφή, πίσω κίνηση και άφθονο fun to drive.
Το να βρει κανείς ένα πρώτης γενιάς MX-5 σε καλή κατάσταση, είναι εξαιρετικά σπάνιο έως απίθανο. Εκτός εάν βρίσκεται κάπου, κάποιο κρυμμένο για χρόνια και ξαφνικά δει ξανά το φως της ημέρας. Καλή ώρα το κατακόκκινο Miata που θαυμάζουμε, και το οποίο δεν έχει διανύσει ούτε 100 χλμ. σε 34 χρόνια ζωής! Διατηρημένο άψογα, σεμιναριακά συντηρημένο, σε κατάσταση που θα ζήλευε ακόμα και ένα ολοκαίνουργιο MX-5 όταν έβγαινε από το εργοστάσιο, το 1990. Καμία ανορθογραφία και στο εσωτερικό. Μηδενικές ρωγμές στο ταμπλό, ουδεμία φθορά στις επενδύσεις, λεβιές και τιμόνι που φαίνονται ότι δεν έχουν χρησιμοποιηθεί, κασετόφωνο έτοιμο να πλημμυρίσει τους επιβάτες νοσταλγία. Παρατηρήστε, δε, πώς το ρολόι δεν έχει χάσει καθόλου σε φωτεινότητα, δείγμα της απίστευτα καλής φόρμας του αυτοκινήτου.
Κάτω από το καπό συναντάμε τον 1.600άρη κινητήρα των 115 ίππων και 135 Nm ροπής, που έκανε το αμάξωμα των 955 κιλών να «πετάει» (0-100 χλμ./ώρα σε 8,7 δλ., τελική 185 χλμ./ώρα). Αψεγάδιαστος και αυτός, όπως όλα τα μηχανικά μέρη. Αναμενόμενα, λοιπόν, η «σούμα» φέρνει το κόστος αγοράς ψηλά. Η δημοπρασία έκλεισε στις 40.500 δολάρια (37.837 ευρώ), καθιστώντας το συγκεκριμένο ένα από τα ακριβότερα MX-5 MK1 που έχουν πουληθεί.