Το αγωνιστικό Skoda Fabia θυμάται το Favorit

Μπορεί να μην έχει εκπροσώπηση στην κορυφαία κατηγορία σήμερα, ωστόσο η Skoda είναι ένα από πλέον «φτασμένα» ονόματα του WRC. Από καταβολής του θεσμού, το 1973, τσεχικά αυτοκίνητα «γράφουν» στις ειδικές του Π.Π.Ρ., με το Fabia Rally2 να κυριαρχεί τα τελευταία χρόνια στο δεύτερο τη τάξει segment του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Όλοι, βέβαια, από κάπου ξεκινάμε. Στην προκειμένη, ο μακρινός πρόγονος ακούει στο όνομα «Favorit».

Όλοι θυμόμαστε το μικρομεσαίο χάτσμπακ (και estate, αλλά και σεντάν) από Μλάντα-Μπόλεσλαβ, που στα τέλη της δεκαετίας του 80-αρχές 90’s σηματοδότησε την ενασχόληση της VW με τη Skoda, για να φτάσουμε αργότερα στην πλήρη εξαγορά των Τσέχων από τους Γερμανούς. Το Favorit, ωστόσο, δεν ήταν μόνο μαγνήτης κόσμου στις αντιπροσωπείες της Skoda. Τα αγωνιστικά παράσημα ουδέποτε του έλειψαν, καθώς το 1993 κατάφερε να κάνει το 1-2 στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο στην κατηγορία κάτω των 1.3 λίτρων, με τον κινητήρα των 1.289 κ.εκ. να αποδίδει 80 ίππους (από 54 έως 67 στα πολιτικά, αναλόγως χρονολογίας, καρμπιρατέρ/ψεκασμού και ύπαρξη καταλύτη). Την επόμενη χρονιά δε, οι Τσέχοι κέρδισαν τον τίτλο στην κατηγορία έως 2.000 κ.εκ., παρά το γεγονός ότι αγωνίστηκαν με μόλις 1.3 λίτρα!

Η Skoda Motorsport επέλεξε να τιμήσει την προσφορά του αγωνιστικού Favorit στην εξέλιξή της, κατεβάζοντας στο πρόσφατο Ράλλυ Βοημίας ένα επετειακό Fabia Rally2 βαμμένο στα χρώματα του Favorit. Η χαρακτηριστική διχρωμία του πράσινου με το άσπρο, συνοδεία κόκκινων πινελιών και ίδιας απόχρωσης σημάτων «RS», πήραν θέση στο αμάξωμα του Fabia και γύρισαν το χρόνο πίσω πάνω από 30 χρόνια. Ουδεμία σχέση μεταξύ τους μηχανικά και από πλευράς χαρακτηριστικών, λογικό κι αναμενόμενο, καθώς πέρα από τις τρεις δεκαετίες εξέλιξης που κουβαλάει το Fabia, είναι και πολλές κατηγορίες πάνω από το Favorit.

Το Fabia RS Rally2 είναι ένας πύραυλος «τσέπης» με κίνηση σε όλους τους τροχούς και απόδοση 291 ίππων/430 Nm. Υπεύθυνος για την κίνηση είναι ένας τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 1,6 λίτρων, που βασίζεται στον γνωστό και μη εξαιρετέο 2.0 TSI του VW Group και τροφοδοτεί όλους τους τροχούς μέσω συστήματος τετρακίνησης, που ελέγχεται από ένα 5άρι σειριακό κιβώτιο. Το αγωνιστικό τμήμα της Skoda έχει εφοδιάσει το Fabia RS Rally2 με ηλεκτροϋδραυλικό έλεγχο του συμπλέκτη μεταξύ των αξόνων, ώστε να απεμπλέκεται ο μπροστινός και ο πίσω άξονας χρησιμοποιώντας το χειρόφρενο – λειτουργία ιδιαίτερα χρήσιμη στις πολύ κλειστές στροφές ή τις φουρκέτες.

Get it on Google Play Download on the App Store