Η Skoda δεν είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που έρχεται στο μυαλό κάποιου, όταν μιλάμε για αγώνες ράλλυ και WRC. Lancia, Subaru, Mitsubishi, Toyota, Ford, ακόμα και η Hyundai τα τελευταία χρόνια, είναι τα ονόματα που συνδέονται αυτόματα με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Οι Τσέχοι, ωστόσο, δεν αποτελούν άσχετη οντότητα με τα ράλλυ. Φέτος κλείνουν 25 χρόνια στις ειδικές του WRC, έχοντας καταγράψει σημαντικές διακρίσεις και επιτυχίες τόσο στην πρώτη, όσο κυρίως στη δεύτερη τη τάξει κατηγορία του πρωταθλήματος. Φυσικά δεν θα πρέπει να λησμονούμε πως και παλαιότερα, στη δεκαετία του 70 και τις αρχές των 90′s, η Skoda ήταν παρούσα με τα 130 RS, Target και Felicia.
To 1999, ωστόσο, σήμανε την πρεμιέρα της Skoda Motorsport στα «μεγάλα σαλόνια» του ΠΠΡ, με το Octacia WRC. Πρεμιέρα που ήρθε σε μια από τις πιο ανταγωνιστικές περιόδους του WRC, με 7 διαφορετικούς κατασκευαστές να κατεβάζουν εργοστασιακές συμμετοχές. Η Skoda είχε τους Armin Schwartz, Pavel Sibera, Bruno Thiry και Emil Triner να συμμετέχουν επιλεκτικά σε 7 από τους 14 αγώνες της σεζόν, καταφέρνοντας να μαζέψουν συνολικά 6 βαθμούς (με το τότε καθεστώς, που βαθμολογούσε μέχρι τον 6ο γενικής). Καλύτερο αποτέλεσμα ήταν η 4η θέση του Thiry, στο Ράλλυ Μεγάλης Βρετανίας, αφήνοντας υποσχέσεις για την επόμενη χρονιά, η οποία και πάλι ήταν λειψή. Σε 8 από τους συνολικά 16 αγώνες του 2000 οι Schwartz και Luis Climent συγκέντρωσαν 8 βαθμούς, με τον Γερμανό και πάλι να σημειώνει το καλύτερο αποτέλεσμα μέσω της 4ης θέσης, εκείνη τη χρονιά στο Ακρόπολις.
Το 2001 ήρθαν τα πρώτα (και μοναδικά) βάθρα, στο Μόντε Κάρλο και την Κένυα. Το Octavia WRC παρέμεινε στις ειδικές μέχρι το 2003, παίρνοντας το προσωνύμιο «φορτηγό» λόγω του πολύ μεγαλύτερου μήκους του σε σχέση με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα του WRC. Οι Τσέχοι θέλησαν να γίνουν πιο ευέλικτοι, αντικαθιστώντας το Octavia με το Fabia WRC. Αλλαγή που μάλλον σε «μπούμερανγκ» εξελίχθηκε, καθώς το 2004 (πρώτη χρονιά φουλ εμπλοκής για το Fabia) δεν σκόραραν ούτε ένα βαθμό. Η Skoda παρέμεινε εργοστασιακά στο WRC και το 2005, επιστρατεύοντας μέχρι τον αείμνηστο Colin McRae σε δυο αγώνες, πετυχαίνοντας συνολικά 21 πόντους. Τότε η φίρμα από το Μλάντα-Μπόλεσλαβ αποφάσισε να αποσυρθεί από την κορυφαία κατηγορία, προκειμένου να εστιάσει στην αμέσως επόμενη. Επιλογή που στέφθηκε από πανηγυρική επιτυχία, γιορτάζοντας νίκες μέχρι σήμερα.
Από τότε έως και πέρσι, με κάποια μικρά διαλείμματα, τα Fabia S2000/WRC2/Rally2 έχουν κατακτήσει δεκάδες νίκες και σωρεία πρωταθλημάτων. Το Fabia έχει εξελιχθεί σε πολυνίκη του θεσμού, ξεπερνώντας σε αρκετά ράλλυ ακόμα και αυτοκίνητα της μεγάλης κατηγορίας. Πέρσι, ας πούμε, το Fabia RS Rally2 δεν χάρισε ούτε μια νίκη στους αντιπάλους του. Το 2022 είχε κάνει το 9/13, ανεβάζοντας το συνολικό απολογισμό της προηγούμενης διετίας στο εκπληκτικό 22/26!