Τελευταία φορά που είδαμε Skoda Fabia RS, ήταν στη δεύτερη γενιά του μοντέλου. Τότε που ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος (τούρμπο και κομπρέσορας) 1.4 TSI παρείχε 180 ίππους και 250 Nm στο τσεχικό μίνι hot hatch, χαρίζοντάς του -σε συνδυασμό με το 7άρι DSG- επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δλ. και τελική 223 χλμ./ώρα. Το καινούργιο θέλει κάτω από 5,0 δλ. για την ίδια μέτρηση, αλλά δυσκολεύεται κάπως να βγάλει πινακίδες…
Οι Τσέχοι επαναφέρουν τα δυο θρυλικά γράμματα στο σουπερμίνι της, αλλά αποκλειστικά για την αγωνιστική εκδοχή Rally2. Το νέο Fabia RS Rally2 αντικαθιστά το εξαιρετικά επιτυχημένο Fabia Rally 2 Evo, που έχει κερδίσει το πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα ράλλυ ERC, δεκάδες διοργανώσεις εθνικής εμβέλειας, αλλά και την κατηγορία του στο WRC. Με το «RS» να κοσμεί πλέον και πάλι το όνομά του, το αγωνιστικό Fabia θέλει να συνεχίσει το σερί του προκατόχου και να διαπρέψει ακόμα περισσότερο στην κορυφαία βαθμίδα των ράλλυ, που δεν είναι άλλη από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.
Βαμμένο στο Mamba Green χρώμα κάνει την απαραίτητη νύξη με τα αυτοκίνητα δρόμου, καθώς τόσο η Octavia RS όσο και το Enyaq Coupe RS iV προσφέρονται στην ίδια απόχρωση – σήμα κατατεθέν της Skoda Motorsport. Τα φουσκωμένα φτερά, το αεροδυναμικό πακέτο και οι 18άρες πολυάκτινες ζάντες, που περιβάλλονται από σλικ Pirelli P Zero, κάνουν αγνώριστο το RS Rally2 σε σχέση με την κορυφαία έκδοση δρόμου, το αποκλειστικά μπροστοκίνητο Fabia 1.5 TSI των 150 ίππων.
Το Fabia RS Rally2, αντίθετα, είναι ένας πύραυλος «τσέπης» με κίνηση σε όλους τους τροχούς και απόδοση 291 ίππων/430 Nm. Υπεύθυνος για την κίνηση είναι ένας τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 1,6 λίτρων, που βασίζεται στον γνωστό και μη εξαιρετέο 2.0 TSI του VW Group και τροφοδοτεί όλους τους τροχούς μέσω συστήματος τετρακίνησης, που ελέγχεται από ένα 5άρι σειριακό κιβώτιο.
Το αγωνιστικό τμήμα της Skoda έχει εφοδιάσει το Fabia RS Rally2 με ηλεκτροϋδραυλικό έλεγχο του συμπλέκτη μεταξύ των αξόνων, ώστε να απεμπλέκεται ο μπροστινός και ο πίσω άξονας χρησιμοποιώντας το χειρόφρενο – λειτουργία ιδιαίτερα χρήσιμη στις πολύ κλειστές στροφές ή τις φουρκέτες. Το πλαίσιο όπως είναι φυσικό έχει αλλάξει τελείως σε σύγκριση με το απλό Fabia, φιλοξενώντας roll cage υψηλής αντοχής και καθίσματα με ζώνες ασφαλείας 6 σημείων, ενώ το μέγεθος των τροχών είναι 15 ίντσες (με δίσκους 300 χλστ.) για χωμάτινους αγώνες και 18 ίντσες (με δίσκους 355 χλστ. μπροστά και 300 χλστ. πίσω) όταν αγωνίζεσαι στην άσφαλτο. Tα φρένα αντίστοιχα διαμορφώνονται στα 300 χλστ. γυρώ-γύρω, ενώ στην άσφαλτο φτάνουν τα 350 χλστ. μπροστά και παραμένουν στα 300 χλστ. πίσω.
To τσεχικό Rally2 συμμορφώνεται πλήρως με τους κανονισμούς της FIA, διαθέτοντας ρεζερβουάρ καυσίμου 82,5 λίτρων κατασκευασμένο από νάιλον και λάστιχο με ειδικό αφρό στο εσωτερικό για να μειωθεί ο κίνδυνος διαρροής καυσίμου. Το περίβλημα της δεξαμενής είναι κατασκευασμένο από kevlar και fiberglass ενώ το καύσιμο που χρησιμοποιείται είναι 100% συνθετικό, προερχόμενο από πλήρως ανανεώσιμες πηγές.