Η απαξίωση είναι ο μεγαλύτερος εχθρός στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Το κλασικό ρητό της αγοράς, εξάλλου, τα λέει όλα: «μέχρι να στρίψεις τη γωνία, έχει χάσει τη μισή του αξία». Με αρκετή δόση υπερβολής, βέβαια, αλλά η απώλεια τιμής είναι πέρα για πέρα υπαρκτή, σε κάθε μοντέλο. Κάποια, βέβαια, υποφέρουν πολύ περισσότερο. Τα ηλεκτρικά γενικότερα αντιμετωπίζουν τεράστιο πρόβλημα με την πτώση της αξίας, ειδικά όσα κινούνται σε τιμή επιπέδου Rolls-Royce.
H Spectre παρουσιάστηκε πριν δυο χρόνια, ωστόσο οι πωλήσεις του πρώτου EV της βρετανικής φίρμας δεν ενθουσιάζουν. Κι όπως αποδεικνύει η συγκεκριμένη, και να την αγοράσει κάποιος μπορεί λίγους μήνες μετά να θέλει να την πουλήσει. Το αυτοκίνητο που βλέπουμε ταξινομήθηκε το Φεβρουάριο, ωστόσο ο ιδιοκτήτης αποφάσισε να πάει παρακάτω μόλις 7 μήνες αργότερα. Το οδόμετρο δεν πρόλαβε να γράψει πάνω από 633 χλμ., ωστόσο για Rolls 7 μηνών είναι λογικός αριθμός (συνήθως «ταμπουρώνονται» σε γκαράζ). Εννοείται ότι η κατάσταση είναι πέρα από άψογη, καθώς στην ουσία μιλάμε για ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο – του οποίου η αγορά κόστισε 416.000 λίρες, τουτέστιν ελάχιστα κάτω από μισό εκατομμύριο ευρώ (499.468 ευρώ).
Από αυτά τα χρήματα, λοιπόν, πόσα λέτε ότι «πιάνει» έπειτα από μισό και κάτι χρόνο; «Πόση αξία να έχασε τόσο σύντομα;», θα αναρωτιέστε. «Ανελέητα πολλή», είναι η απάντηση. Η Rolls-Royce που το Φλεβάρη κόστιζε κοντά στις 500.000 ευρώ, σήμερα πωλείται με το ζόρι λίγο πάνω από 400.000 (335.000 ευρώ)! Η διαφορά μπορεί να μη φαίνεται μεγάλη, καθώς είναι και τα νούμερα ιδιαίτερα υψηλά, αλλά μιλάμε για απώλεια του 1/5 της αξίας μέσα σε μόλις 7 μήνες. Να το θέσουμε χιλιομετρικά: για κάθε ένα από τα 633 χλμ. που έχει κάνει η πράσινη (Dark Emerald για την ακρίβεια) Spectre, έχουν «χαιρετήσει» πάνω από 657 λίρες (788 ευρώ).