Η παρουσίαση των νέων A5 και A5 Avant δεν σήμανε μόνο το τέλος του A4, έπειτα από 30 χρόνια πορείας. Αποτέλεσε το «βουλοκέρι» μιας απόφασης, την οποία η Audi διαμήνυε εδώ και 2-3 χρόνια: την κατάργηση των κουπέ και κάμπριο από τη γκάμα της. Το νέο A5, που παίρνει τη θέση του A4, διατίθεται μόνο σε σεντάν και station wagon αμάξωμα. Το κλασικό δίθυρο, το Cabriolet και το «κουπο-ειδές» Sportback αποχωρούν, ακολουθώντας το παράδειγμα των TT/TT Roadster και R8/R8 Spyder. Κίνηση που αφήνει τη γκάμα της Audi χωρίς κουπέ (κανονικό, όχι κουπέ-SUV ή τετράθυρα) και καμπριολέ έπειτα από δεκαετίες ολόκληρες!
To rendering του kdesignag μας δείχνει πώς θα ήταν η κατάσταση, αν οι Γερμανοί επέλεγαν διαφορετικό δρόμο. Βασικά, αν έμεναν στην ίδια πορεία: με το A5 σε δίθυρη, ανοιχτή και κλειστή παραλλαγή. Το αποτέλεσμα σίγουρα φανερώνει ένα ποθητό αμάξωμα, συνυφασμένο επί σειρά ετών με το Ίνγκολσταντ. Προς το παρόν, όμως, τα A5 Coupe/Cabriolet παραμένουν σε ψηφιακή μορφή. Πόσο θα λείψουν; Αναμφισβήτητα πολύ, ειδικά σε μια περίοδο όπου τα παραδοσιακά κουπέ και «ξεσκούφωτα» αμαξώματα τείνουν προς εξαφάνιση, με ρυθμό μεγαλύτερο ακόμα κι από εκείνον των σεντάν.
Όσον αφορά ενδεχόμενο αλλαγής γνώμης από την Audi; Για το εγγύς μέλλον, δεν προβλέπεται. Σχέδια για νέο R8 υπάρχουν και επισήμως, με πλάνα για αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και ισχύ ως 1.700 άλογα. Ακόμα, όμως, δεν γνωρίζουμε χρονοδιάγραμμα και ημερομηνίες. Συνεπώς, δεν γίνεται να ξέρουμε πότε (και αν, βασικά) θα επιστρέψουν τα κουπέ αρχικά, ενώ άγνωστο παραμένει αν το πιθανολογούμενο νέο μοντέλο θα έχει ανοιχτή έκδοση. Για το TT τα πράγματα αναμένεται να εξελιχθούν διαφορετικά, καθώς υπάρχει έντονη φημολογία πως θα αλλάξει σε SUV, όπως τα Ford Puma και νέο Capri.