Οι Mercedes μόνο άγνωστες δεν είναι με τις πολλές εκατοντάδες χιλιομέτρων στα κοντέρ. Υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα με σήμα το αστέρι, που ξεπερνούν τις 500.000 χλμ., τις 600.000, ακόμα και το 1 εκατ. χλμ., δίχως απαραίτητα να είναι ταξί. Αυτή που πήρε το γερμανικό Auto Bild, για παράδειγμα, αγγίζει τις 517.000 χλμ. μετά από 16 χρόνια χρήσης. Σε τι κατάσταση διατηρείται;
Οι Γερμανοί αγόρασαν μια C180 Kompressor W204 το Δεκέμβριο του 2007, για μια δοκιμή υπερ-μακράς διαρκείας. Σκοπός ήταν να διαπιστωθεί πώς θα συμπεριφερόταν η τρίτη γενιά C-Class σε βάθος χρόνου κανονικής συμβίωσης, όχι μόνο έπειτα από τους μερικούς μήνες που διαρκεί μια long term δοκιμή. Το αυτοκίνητο είναι η βασική έκδοση, που δεν έχει καν ζάντες αλουμινίου (στη Γερμανία, ευτυχώς εδώ η αντιπροσωπεία τις είχε στο στάνταρ εξοπλισμό), με τον υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο των 1.796 κ.εκ. στα 156 άλογα και τα 230 Nm ροπής. Ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο περνάει την ισχύ στον πίσω άξονα, εξασφαλίζοντας -σύμφωνα με το εργοστάσιο- μέση κατανάλωση 7,6 λίτρων/100 χλμ. και 0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ.
Από την αρχή του τεστ φάνηκε η δυναμική της C180K, γράφοντας 0-100 σε 9,1 δλ. και 8,0 λίτρα/100 χλμ. Επιδόσεις από τη μια καλύτερη κι από την άλλη πολύ κοντά στις εργοστασιακές τιμές, σε μια εποχή όπου δεν υπήρχε ο κύκλος WLTP. Βάσει NEDC κανονικά θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον 1,5 λίτρα/100 χλμ. η πραγματική κατανάλωση, αλλά η λευκή Mercedes άφησε κατευθείαν τις καλύτερες εντυπώσεις. Και συνέχισε να το κάνει, έως τις 200.000. Μέχρι εκείνο το σημείο, δεν είχε χρειαστεί τίποτα παραπάνω από τα κλασικά της συντήρησης. Μετά τις 200.000 χλμ. έκαναν την εμφάνισή τους κάποια μικροζητήματα, με τη μορφή ενός σπασμένου πεντάλ γκαζιού, χαλασμένου μοτέρ υαλοκαθαριστήρων, καταλύτη και δυο αισθητήρων λ. Παράλληλα ο κινητήρας εμφάνιζε μια δίψα για λάδι, καταναλώνοντας 39 λίτρα στις 207.000 χλμ.
Παρόλα αυτά, σημαντικές φθορές δεν υπήρχαν. Η C180K συνέχιζε να γράφει ασταμάτητα χιλιόμετρα, παρουσιάζοντας μάλιστα βελτίωση στις επιδόσεις στα 300.000 χλμ. Εκεί το 0-100 μετρήθηκε 0,3 δλ. ταχύτερα (8,8 δλ.) και η ισχύς του μοτέρ στα 161 άλογα (στο στρόφαλο), αν και η κατανάλωση είχε «τσιμπήσει» 0,3 λίτρα/100 χλμ. (8,3). Από ζημιές; Ένας καινούργιος εγκέφαλος που χρειάστηκε στις 286.000 χλμ. και η αλυσίδα χρονισμού που «χαιρέτησε» στις 362.357 χλμ., συν την όρεξη για λάδι (93 λίτρα στις 301.800 χλμ.). Από εκεί και μέχρι τις 500.000 χλμ., η Γερμανίδα ζήτησε μόνο ρουλεμάν στον πίσω άξονα και εμφάνισε κάποιες ενδείξεις σκουριάς, κυρίως στο πάτωμα λόγω αλατιού.
Ο αρχικός στόχος των 500.000 χλμ. όχι μόνο επετεύχθη, αλλά ξεπεράστηκε δίχως ευτράπελα. Αυτά ήρθαν με την ένδειξη στο κοντέρ να δείχνει 516.286 χλμ. και τη μορφή ενός κομμένου ιμάντα, που προκάλεσε καταστροφικές ζημιές στο μηχανοστάσιο. Η C180K απαίτησε αλλαγή μοτέρ, κάτι που σήμανε το τέλος της δοκιμής. Συνολικά, σε 16 χρόνια χρήσης οι Γερμανοί χρειάστηκαν 20.298 ευρώ για τη συντήρηση και τις επισκευές (από όπου απουσιάζει ο συμπλέκτης, καθώς δεν χρειάστηκε αλλαγή!) του αυτοκινήτου, αντιστοιχώντας σε περίπου 25,5 ευρώ/χλμ.