Στις αρχές του έτους η Skoda παρουσίασε τη νέα και κλασάτη Octavia, δίνοντάς της πιο premium εμφάνιση και πλειάδα ηλεκτρονικών συστημάτων. Λίγους μήνες αργότερα, ήρθε η ώρα για το τσεχικό μεσαίο να ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στην Ευρώπη.
Η φρεσκαρισμένη μορφή της 4ης γενιάς Octavia χαρακτηρίζεται από το γεμάτο δυναμισμό και μυώδη χαρακτηριστικά σχήμα. Τα λεπτά και έντονα σφηνοειδή φωτιστικά σώματα μπροστά με LED Matrix τεχνολογία, ο επιθετικός προφυλακτήρας με τις αιχμηρές εισαγωγές, οι φαρδείς ώμοι, το κεκλιμένο σχήμα της τρίτης κολώνας, μαζί με το τονισμένο πίσω μέρος και τα ανάλογα διαρρυθμισμένα φανάρια συνθέτουν μια από τις πιο δυναμικές σιλουέτες που έχουμε δει σε Skoda. Οι αλλαγές στη μάσκα τους προφυλακτήρες δίνουν 9 χλστ. επιπλέον μήκους, φτάνοντας συνολικά τα 4.698 χλστ. , ενώ τα νέα χρώματα στο αμάξωμα και τα σχέδια για τις ζάντες αλουμινίου (από 16 ως 19 ίντσες) δεν γινόταν να λείπουν.
Στο εσωτερικό συναντάμε ακόμα μεγαλύτερες αλλαγές, ιδίως στις τεχνολογικές εκφάνσεις της. H ανανεωμένη Octavia έχει στάνταρ οθόνη αφής 10 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων και ψηφιακό πίνακα οργάνων επίσης 10 ιντσών, ο οποίος προαιρετικά διατίθεται στις 13 ίντσες, ενώ στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται και αυτόματος διζωνικός κλιματισμός. Τα μεγάλα νέα αφορούν την ενσωμάτωση AI και ChatGPT στον βοηθό φωνητικών εντολών «Laura», προσφέροντας ποικίλες ευκολίες στο χρήστη: Εμπλουτισμός συνομιλιών, διευκρίνιση ερωτήσεων, αλληλεπίδραση σε διαισθητική γλώσσα, λήψη πληροφοριών για το όχημα και πολλά άλλα – τα πάντα μέσω της φωνής, δίχως να χρειάζεται η παραμικρή κίνηση του χεριού.
Στον τομέα των κινητήρων τώρα, η νέα Octavia αντικαθιστά τον 1.0 TSI 110 PS με μια εκδοχή του 1.5 TSI, απόδοσης 116 ίππων και 220 Nm. Διαθέσιμος αποκλειστικά με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο μεν, αλλά όποιος θέλει το 7άρι DSG μπορεί να τον επιλέξει με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt. Ίδια κατανομή μετάδοσης (6άρι μηχανικό το απλό, 7άρι DSG το mild hybrid) χαρακτηρίζει τον 1.5 TSI των 150 ίππων (επίσης 220 Nm), με την κίνηση στους εμπρός τροχούς να αποτελεί τη μόνη επιλογή και για τις δυο εκδόσεις ισχύος. Η τετρακίνηση έρχεται με τον 2.0 TSI των 204 ίππων και 320 Nm (από το 2025, μόνο με 7DSG), την ώρα που το κορυφαίο Octavia vRS παραμένει μπροστοκίνητο, αλλά κερδίζει 20 ίππους σε σχέση με πριν (265 ίπποι και 370 Nm, πάντα αποκλειστικά με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη).
Οι φαν του ντίζελ μπορούν να επιλέξουν μεταξύ δυο εκδόσεων του 2.0 TDI, στα 116 άλογα/300 Nm και 150 άλογα/360 Nm. Αμφότερες μπροστοκίνητες, με τη βασική να διαθέτει το 6άρι μηχανικό και την ισχυρότερη το 7τάχυτο αυτόματο διπλού συμπλέκτη.