Η Skoda ανανεώνει τεχνολογικά και αισθητικά το best seller της, δίνοντας στη νέα Octavia πιο premium εμφάνιση και πλειάδα ηλεκτρονικών συστημάτων, περιλαμβανομένης τεχνητής νοημοσύνης και ChatGPT ενώ δεν λείπει και ένας νέος κινητήρας TSI.
Η φρεσκαρισμένη μορφή της 4ης γενιάς Octavia χαρακτηρίζεται από το γεμάτο δυναμισμό και μυώδη χαρακτηριστικά σχήμα. Τα λεπτά και έντονα σφηνοειδή φωτιστικά σώματα μπροστά με LED Matrix τεχνολογία, ο επιθετικός προφυλακτήρας με τις αιχμηρές εισαγωγές, οι φαρδείς ώμοι, το κεκλιμένο σχήμα της τρίτης κολώνας, μαζί με το τονισμένο πίσω μέρος και τα ανάλογα διαρρυθμισμένα φανάρια συνθέτουν μια από τις πιο δυναμικές σιλουέτες που έχουμε δει σε Skoda. Οι αλλαγές στη μάσκα τους προφυλακτήρες δίνουν 9 χλστ. επιπλέον μήκους, φτάνοντας συνολικά τα 4.698 χλστ. Τα νέα χρώματα στο αμάξωμα και τα σχέδια για τις ζάντες αλουμινίου (από 16 ως 19 ίντσες) δεν γινόταν να λείπουν, ενώ παρατηρούμε επίσης πως η χαρακτηριστική μάσκα μεγαλώνει σε διαστάσεις, όπως και ότι η γραμματοσειρά μεταξύ των πίσω φαναριών αλλάζει.
Στο εσωτερικό συναντάμε ακόμα μεγαλύτερες αλλαγές, ιδίως στις τεχνολογικές εκφάνσεις της. H ανανεωμένη Octavia έχει στάνταρ οθόνη αφής 10 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων και ψηφιακό πίνακα οργάνων επίσης 10 ιντσών, ο οποίος προαιρετικά διατίθεται στις 13 ίντσες, ενώ στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται και αυτόματος διζωνικός κλιματισμός. Τα μεγάλα νέα αφορούν την ενσωμάτωση AI και ChatGPT στον βοηθό φωνητικών εντολών «Laura», προσφέροντας ποικίλες ευκολίες στο χρήστη: Εμπλουτισμός συνομιλιών, διευκρίνιση ερωτήσεων, αλληλεπίδραση σε διαισθητική γλώσσα, λήψη πληροφοριών για το όχημα και πολλά άλλα – τα πάντα μέσω της φωνής, δίχως να χρειάζεται η παραμικρή κίνηση του χεριού. Το ChatGPT δεν αποκτά πρόσβαση σε δεδομένα οχήματος, που σημαίνει ότι οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις διαγράφονται αμέσως για να διασφαλιστεί το υψηλότερο δυνατό επίπεδο προστασίας δεδομένων.
Η Skoda παράλληλα προικίζει τη νέα Octavia με περισσότερες δυνατότητες Simply Clever. Ένα προαιρετικό αυτόματο αναδιπλούμενο κάλυμμα χώρου αποσκευών διευκολύνει την πρόσβαση στο πορτμπαγκάζ του Combi, ενώ πρεμιέρα κάνει ένα ειδικό κουτί αποθήκευσης για τις τσάντες, τα ποτήρια και τα μπουκάλια των πίσω επιβατών. Η θήκη tablet στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων τώρα είναι διαθέσιμη και στα μπάκετ, η ξύστρα πάγου στο καπάκι του ανεφοδιασμού και η προαιρετική ομπρέλα στην μπροστινή πόρτα κατασκευάζονται πλέον από βιώσιμα υλικά, ενώ η βούρτσα χειρός στην ειδική θήκη της μπροστινής πόρτας παραμένει μέρος του βασικού εξοπλισμού.
Στον τομέα των κινητήρων τώρα, η νέα Octavia αντικαθιστά τον 1.0 TSI 110 PS με μια εκδοχή του 1.5 TSI, απόδοσης 116 ίππων και 220 Nm. Διαθέσιμος αποκλειστικά με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο μεν, αλλά όποιος θέλει το 7άρι DSG μπορεί να τον επιλέξει με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt. Ίδια κατανομή μετάδοσης (6άρι μηχανικό το απλό, 7άρι DSG το mild hybrid) χαρακτηρίζει τον 1.5 TSI των 150 ίππων (επίσης 220 Nm), με την κίνηση στους εμπρός τροχούς να αποτελεί τη μόνη επιλογή και για τις δυο εκδόσεις ισχύος. Η τετρακίνηση έρχεται με τον 2.0 TSI των 204 ίππων και 320 Nm (από το 2025, μόνο με 7DSG), την ώρα που το κορυφαίο Octavia vRS παραμένει μπροστοκίνητο, αλλά κερδίζει 20 ίππους σε σχέση με πριν (265 ίπποι και 370 Nm, πάντα αποκλειστικά με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη).
Οι φαν του ντίζελ μπορούν να επιλέξουν μεταξύ δυο εκδόσεων του 2.0 TDI, στα 116 άλογα/300 Nm και 150 άλογα/360 Nm. Αμφότερες μπροστοκίνητες, με τη βασική να διαθέτει το 6άρι μηχανικό και την ισχυρότερη το 7τάχυτο αυτόματο διπλού συμπλέκτη. Όπως πάντα τα περισσότερα μοτέρ (βενζίνης και πετρελαίου) προσφέρονται τόσο στο χάτσμπακ όσο και το station wagon, ενώ αργότερα θα προστεθούν plug-in hybrid εναλλακτικές.