Την αγανάκτηση, αλλά και τον προβληματισμό, του για τις απαγορεύσεις της Ε.Ε. ενάντια στους θερμικούς κινητήρες εξέφρασε ο CEO της BMW, ζητώντας από την Κομισιόν να διαφοροποιήσει τη στάση της απέναντι στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Σύμφωνα με το Reuters, ο Oliver Zipse μίλησε με σκληρή γλώσσα για τις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης γύρω από τα αυτοκίνητα, τόσο αναφορικά με τις προτεινόμενες απαγορεύσεις στις Μ.Ε.Κ. (αυτό το περίφημο «από το 2035 και μετά») όσο και τις σχέσεις με τους Κινέζους. Μια Κίνα, δε, την οποία από τη μία η Ε.Ε. θέλει να περιορίσει μέσω επιβολής δασμών, και από την άλλη την ενδυναμώνει μέσω της εξάρτησης από τις μπαταρίες: «Αυτή η εμμονή με την κατάργηση των θερμικών κινητήρων πρέπει να σταματήσει. Ο στόχος για διάθεση αποκλειστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το 2035 και μετά, το μόνο που κάνει είναι να αυξάνει την εξάρτησή μας από τον μεγαλύτερο προμηθευτή μπαταριών στον κόσμο, που δεν είναι άλλος από την Κίνα», υπογράμμισε ο επικεφαλής της βαυαρικής εταιρίας.
Παράλληλα μοιράστηκε την απαισιοδοξία της αγοράς γύρω από τα EVs, που εξάλλου φαίνεται και στα στοιχεία των πωλήσεων. Αυτή ακριβώς η μεταστροφή του αγοραστικού κοινού οδηγεί τους κατασκευαστές, έναν με έναν, σε ανασκούμπωση και ματαίωση των αμιγώς ηλεκτρικών πλάνων που είχαν. Η BMW, ας πούμε, προγραμμάτιζε να διαθέτει γκάμα μόνο με ηλεκτρικά μοντέλα ως το 2030. Στόχος που οι εξελίξεις στο εμπορικό μέτωπο, αλλάζει άρδην. Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα συνεχίσουν κανονικά στη βαυαρική γκάμα, προκρίνοντας τη λύση των plug-in υβριδικών στη θέση του πλήρους εξηλεκτρισμού (θέση που υποστηρίζει και η Audi).