Δοκιμή Suzuki Jimny 1.5 GL LCV

Το Suzuki Jimny μπορεί να είδε τη νομοθεσία να του στερεί την επιβατική καριέρα λόγω ρύπων, όμως η «ντρίπλα» των Ιαπώνων ακούει στο όνομα LCV (Light Commercial Vehicle). Η επαγγελματική εκδοχή του αγαπημένου off road διατίθεται με τιμή από 20.560 ευρώ (16.882 πλέον Φ.Π.Α.) και εξοπλισμό που περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας. Ενδεικτικά αναφέρουμε το πακέτο Suzuki Safety Support (αυτόματο φρενάρισμα, ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κ.λπ.), ράδιο CD με MP3, 2 αερόσακους, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, προβολείς ομίχλης, air condition, θερμαινόμενα καθίσματα κ.λπ.

Διθέσιο και με τεράστιο «πορτμπαγκάζ»

Εξωτερικά δεν υπάρχει η παραμικρή διαφοροποίηση, πέραν της αποκλειστικής παρουσίας σιδερένιων τροχών στις τέσσερις άκρες, που κατά την ταπεινή μας άποψη είναι καλαίσθητες και, αλλά και απείρως πιο ταιριαστές στο σκληροτράχηλο στάτους του αυτοκινήτου, καθότι πιο ανθεκτικές από τις αλουμινίου.

Το μικρό Suzuki θυμίζει G-Wagen υπό κλίμακα, με τους ελάχιστους προβόλους να μεγιστοποιούν τα 3.645 χλστ. του μήκους (μαζί με τη ρεζέρβα, 3.480 χλστ. από άκρη σε άκρη προφυλακτήρα) και τις κάθετες γραμμές να του χαρίζουν μοναδική αύρα. Οι παρατηρητικοί θα δουν πως πίσω απουσιάζουν τα καθίσματα και στις πλάτες των εμπρός, υπάρχει το κλασικό προστατευτικό μεταλλικό πλέγμα των επαγγελματικών. Ανοίγοντας την πόρτα, έρχεσαι αντιμέτωπος με τη γνώριμη εικόνα της απλότητας στο εσωτερικό του Jimny. Εδώ δεν υπάρχουν οθόνες αφής και ψηφιακά καντράν. Ένα παραδοσιακό ράδιο CD με MP3, μια μικρή οθόνη LCD μεταξύ στροφόμετρου και ταχύμετρου, δυο λεβιέδες για τα κιβώτια (κανονικό και «αργό»), ισάριθμα καθίσματα και τέλος! Απλά, ωραία και εύχρηστα.

Το -ούτως ή άλλως μικρό- πίσω κάθισμα έχει αφαιρεθεί, απελευθερώνοντας ένα χώρο φόρτωσης που φτάνει έως τα 863 λίτρα! Τυπικά δεν μπορείς να το χαρακτηρίσεις «πορτμπαγκάζ», αλλά τέτοιο νούμερο για επιφάνεια φόρτωσης σε Jimny προκαλεί αίσθηση. Μοναδικό αρνητικό, το γεγονός πως η παρουσία της σιδεριάς πίσω από τα καθίσματα περιορίζει αρκετά το εύρος ρύθμισης κλίσης της πλάτης των καθισμάτων. Αναγκαστικά τοποθετείσαι σχεδόν κάθετα, γεγονός που ενδέχεται να ενοχλήσει όσους κάθονται πιο ξαπλωτά. Επίσης, το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο καθ’ ύψος.

Ο λεβιές των ταχυτήτων και ο δεύτερος για την τετρακίνηση, η χειρολαβή από την πλευρά του συνοδηγού στο ταμπλό, οι ορατές βίδες στο ταμπλό και ο τετράγωνος πίνακας οργάνων αποτελούν ευχάριστη ρετρό νότα, η οποία δένει αρμονικά με την σπαρτιάτικη διαρρύθμιση του ταμπλό. Από πλευράς ποιότητας, τέλος, τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι σκληρά και σου δίνουν την αίσθηση πως θα αντέξουν χρόνια κακουχίας, χάρη και στην στιβαρή τους συναρμογή.

Βελτιωμένο στο δρόμο, ιδανικό για επαγγελματικό

Το –αποκλειστικά made in Japan– Jimny είναι απολύτως ειλικρινές με τον οδηγό του, από την πρώτη ματιά. Όλη του η ουσία περιστρέφεται γύρω από την κατάποση βράχων, τη διάσχιση ποταμιών, τις αναρριχήσεις πλαγιών και γενικότερα τον κόσμο μετά το πέρας της ασφάλτου. Το πιστοποιούν οι άκαμπτοι άξονες εμπρός-πίσω, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος, το πλαίσιο τύπου σκάλας, η παραδοσιακή τετρακίνηση με 3 διαφορικά, η επιλογή κοντών σχέσεων, τα μικτά ελαστικά και οι μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων.

Εκεί που σε εκπλήσσει ευχάριστα είναι στο οδόστρωμα. Η αφαίρεση του πίσω καθίσματος και κάποιων επενδύσεων/ στοιχείων εξοπλισμού, μείωσε το βάρος του κατά 45 κιλά (1.090 το LCV, 1.135 το επιβατικό) και επέφερε ευεργετικά αποτελέσματα στα δυναμικά του χαρακτηριστικά. Η άνεση είναι καλύτερη και η ανάρτηση παρουσιάζει μικρότερες τάσεις πλεύσης, με παράλληλη μείωση στις αναπηδήσεις.

Η πολύ σφιχτή κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου (110 χλμ./ώρα στις 3.200 σ.α.λ., για να καταλάβετε) συνδυάζεται με θόρυβο από τη μετάδοση και αρκετές οχλήσεις από τον αέρα , οπότε ο «Τζίμης» δεν είναι S-Class στην εθνική. Και, εννοείται, δεν είναι αυτός ο σκοπός του. Υπό το πρίσμα του επαγγελματία, το Jimny LCV καθίσταται ιδανικό για την πόλη και για στενούς δρόμους (π.χ. σε νησιά). Είναι μικρό, στενό, ευέλικτο (εξαιρετικός κύκλος στροφής, με μόλις 4,9 μέτρα), περνάει «αέρα» λακκούβες και σαμαράκια, καβαλάει κάθε τι που είναι εμπόδιο για ένα επιβατικό, διαθέτει μεγάλο άνοιγμα για το χώρο φόρτωσης, «αρπάζει» γρήγορα (τα οφέλη της σφιχτής κλιμάκωσης), αλλά συνάμα δεν καταναλώνει υπερβολικά (στα 8,1 λίτρα/100 χλμ./ώρα η μέση τιμή της κατανάλωσης).

Ασταμάτητο εκτός δρόμου

Όπως είπαμε, όμως, Jimny εστί off-roading. Το τιμόνι μένει σταθερό και αφήνει τα χέρια σου ανεπηρέαστα ακόμα κι αν χτυπήσεις βράχο, τα φρένα -με το hill descent control- σου επιτρέπουν να κατεβαίνεις πλαγιές αγόγγυστα, η κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου και οι κοντοί πρόβολοι «καταπίνουν» πλαγιές και αναχώματα, οι άκαμπτοι άξονες και το μαλακό setup της ανάρτησης απορροφούν ακόμα και κρατήρες.

Το «αγριοκάτσικο» από την Ιαπωνία είναι τόσο ικανό, που σε πολλές περιπτώσεις δε χρειάζεται η μετακίνηση του βοηθητικού λεβιέ στο 4H. Το Jimny παρουσιάζεται τόσο άνετο στην κροκάλα, που στο 80% των καταστάσεων δεν απαιτείται καν η εμπλοκή της τετρακίνησης. To 4L (Low), δε, θα χρειαστεί μόνο σε… κάθετες εκκινήσεις σε ολισθηρό έδαφος, ή σε πολύ δύσκολα περάσματα που θα σηκώσουν το αυτοκίνητο στους τρεις ή τους δύο τροχούς. Το τρίπτυχο μικρό μήκος/μεταξόνιο – ανύπαρκτοι πρόβολοι – ούτε 5 μέτρα κύκλος στροφής, σου παρέχουν τη δυνατότητα για αναστροφή σε σημεία που άλλα αυτοκίνητα δεν θα διανοούνταν καν να περάσουν, όχι να πραγματοποιήσουν ελιγμό.

Τα 102 άλογα και 130 Nm του 1.500άρη 16βάλβιδου ατμοσφαιρικού κολακεύονται από την κλιμάκωση του κιβωτίου, την ίδια στιγμή που τα 210 χλστ. της απόστασης από το έδαφος και οι γωνίες εισόδου, ράμπας και εξόδου των 37/28/49 μοιρών αντίστοιχα, εγγυώνται πως για να «βρει», θα πρέπει να πας κατά πάνω σε ογκόλιθο.

(+) Εμφάνιση, χαρακτήρας, ευκολία οδήγησης, εκτός δρόμου ικανότητες, χώρος φόρτωσης, ευελιξία, made in Japan

(-) Θέση οδήγησης, θόρυβος κινητήρα – μετάδοσης

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.462
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
102/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
130/4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
-
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
145
Αστική (λτ./100 χλμ.)
8,1-8,3
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
6,7-6,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
7,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
173-174
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
147,05-147,9
Εμπρός ανάρτηση
Άκαμπτος άξονας με τρεις συνδέσμους στήριξης και αντ. δοκό
Πίσω ανάρτηση
Άκαμπτος άξονας με τρεις συνδέσμους στήριξης και αντ. δοκό
Εμπρός φρένα
Δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.645
Πλάτος (χλστ.)
1.645
Ύψος (χλστ.)
1.720
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.250
Βάρος (κιλά)
1.090
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
863
Αστέρια
(3)
Ασφάλεια ενηλίκου
73%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
52%
Επικουρικά συστήματα
50%
ESP
 
Αερόσακοι
2
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
20.560 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store