«Αρρωστημένο» Nissan Leaf με μοτέρ Kawasaki!

Το Nissan Leaf 1ης γενιάς συγκαταλέγεται στα αυτοκίνητα που έφεραν την ηλεκτροκίνηση στο προσκήνιο, εξελισσόμενο στη δεύτερη γενιά του σε ένα από τα πιο καλοπουλημένα του είδους. Το MK1, ωστόσο, ούτε ιδιαίτερα διασκεδαστικό στην οδήγηση ήταν, ούτε δυνατό, ούτε γρήγορο. Κανένα πρόβλημα που δεν μπορεί να επιλυθεί, από ένα μοτέρ Kawasaki ZX-10R!

To παρανοϊκό, αλλά και αξιοθαύμαστο μηχανολογικά, αυτοκίνητο ανήκει στον Derek Young. Έναν ανήσυχο μηχανολόγο, που ήθελε να διασώσει δυο τελειωμένες περιπτώσεις οχημάτων. Από τη μια ένα Nissan Leaf του 2013, με τόση πτώση απόδοσης στη μπαταρία που του αφήνει μόλις 40 χλμ. μέγιστης αυτονομίας. Από την άλλη μια Kawasaki ZX-10R του 2008, που έγινε «φυτίλια» κατά τη διάρκεια κόντρας. Ξεχωριστά, και αντικειμενικά, πάνε ολοταχώς για σκραπ. Μαζί όμως, αν τα χέρια του μάστορα πιάνουν, μπορούν να συνθέσουν ένα από τα πιο ενδιαφέροντα αυτοκίνητα στον κόσμο!

Ο Young αποφάσισε να μετατρέψει το Leaf σε plug-in υβριδικό, τοποθετώντας τον ατμοσφαιρικό των 998 κ.εκ. από τη μοτοσικλέτα πίσω. Η ιδέα ήταν η εξής: στην πόλη να κινείται με τον ηλεκτροκινητήρα και σε κάθε άλλη περίπτωση, με τον βενζινοκινητήρα. Ένα κανονικότατο plug-in υβριδικό δηλαδή, που αφενός καλύπτει την αδυναμία της μπαταρίας αφετέρου μετατρέπει το ιαπωνικό EV σε «όπλο». Η τοποθέτηση του τετρακύλινδρου μοτέρ δεν ήταν απλή υπόθεση, επιβάλλοντας μέχρι την τοποθέτηση υποπλαισίου και αξόνων από Lexus IS350 προκειμένου να κουμπώσει. Ο ηλεκτροκινητήρας παρέμεινε στη θέση του (μπροστά), ωστόσο έγιναν εκτεταμένες αλλαγές στα ηλεκτρονικά/ηλεκτρολογικά προκειμένου να «παντρευτεί» με τις πιστονιές του Kawasaki.

 

Το τελικό αποτέλεσμα; Μια αξιοθαύμαστη κατασκευή 280 ίππων (!), που μπαίνει σε πίστες με την ίδια ευκολία που μπορεί να κινηθεί αθόρυβα στην πόλη! Οι 100 ίπποι του ηλεκτρικού μοτέρ φροντίζουν για το δεύτερο μέρος. Οι 180 ίπποι του ατμοσφαιρικού 1.0λτ. για το πρώτο. Για να είμαστε ακριβείς, τα 280 άλογα κρατάνε για όσο αντέχει η μπαταρία. Διαφορετικά, το Leaf αξιοποιεί τα 180 άλογα του βενζινοκινητήρα και χαλάει κόσμο στις 13.000 σ.α.λ. Όταν η συστοιχία αδειάσει, τότε το θερμικό μοτέρ χρησιμοποιείται και για τη φόρτισή της. Όπως σε ένα κανονικό, εργοστασιακό PHEV.

Οι αναβαθμίσεις εννοείται περιλαμβάνουν όλα τα παρελκόμενα. Ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, ημισλίκ ελαστικά, ενισχύσεις στο πλαίσιο, μεγαλύτερα φρένα (από Ford Mustang), 17άρες ζάντες της Enkei και αεροτομή, για τη διαχείριση μιας δύναμης που αγγίζει κατά περίσταση το τριπλάσιο της εργοστασιακής!

Get it on Google Play Download on the App Store