Τα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου μεσουρανούσαν για πολλά χρόνια στην Ευρώπη, ενώ στην Ελλάδα έστω για λίγα χρόνια μετά την άρση της απαγόρευσης χτύπησαν ρεκόρ, αφού έφτασαν έως το 70% των ταξινομήσεων. Ωστόσο, από την εξάπλωση των υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών και μετά, οι κινητήρες πετρελαίου μπήκαν στο περιθώριο από αρκετές εταιρείες και ειδικά στις πιο δημοφιλείς κατηγορίες των supermini και των B-SUV, οι οποίες έχουν φέτος ξεπεράσει σε μερίδιο το 56%. Σήμερα, μόνο δύο μοντέλα έχουν «επιζήσει» από τις εν λόγω κατηγορίες, το Renault Clio και το Volkswagen T-Roc.
Renault Clio 1.5 Blue dCi 100 PS

Το μόνο καινούργιο diesel supermini, το Renault Clio 1.5 Blue dCi 100 προσφέρεται εδώ και λίγο καιρό σε μειωμένη τιμή από 21.900 ευρώ, έναντι 23.970 ευρώ πριν από λίγους μήνες. Διατίθεται μόνο στην έκδοση evolution και περιλαμβάνει 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, οθόνη οδηγού 7 ιντσών, οθόνη πολυμέσων 7 ιντσών, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες, air condition, προβολείς LED, αισθητήρες φωτός και βροχής και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος. Το Clio μετά το τελευταίο «φρεσκάρισμα» απέκτησε πιο δυναμική εμφάνιση με τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα, μάσκα και προφυλακτήρα. Στο εσωτερικό του κυριαρχεί η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, με μαλακά σε υφή τμήματα στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, της κεντρικής κονσόλας και στις εμπρός πόρτες. Το Clio παρέχει είναι σε θέση να φιλοξενήσει και πιο ψηλά άτομα, χάρη στον αρκετό αέρα για τα πόδια και το κεφάλι, ενώ από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας είναι το πορτ μπαγκάζ των 366 λίτρων.
Το Clio diesel κινεί ο 8βάλβιδος τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας των 1.5 λτ., ισχύος 100 ίππων στις 3.750 σ.α.λ. και 260 Nm ροπής στις 1.750-2.500 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο παρουσιάζει ραφιναρισμένη λειτουργία και πάντα παρούσα δύναμη, ανεξαρτήτως σχέσης στο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων. Επιταχύνει το Clio των 1.173 κιλών στο 0-100 χλμ./ώρα σε 11,4 δλ., στο 80-120 χλμ./ώρα με 4η ταχύτητα σε 8,7 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 174 χλμ./ώρα. Η μεικτή πραγματική κατανάλωση βρίσκεται εύκολα στα 5,4 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 109 γρ./χλμ., τα τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά. Στα προσόντα του Clio ανήκει και η πολύ καλή οδική του συμπεριφορά, αφού συνδυάζει ιδανικά την άνεση, με την αμεσότητα και το κράτημα.
VW T-Roc 2.0 TDI 116 PS

Όποιοι θέλουν μικρό SUV με κινητήρα πετρελαίου, η μόνη επιλογή είναι το Volkswagen T-Roc. Στην εισαγωγική του έκδοση 2.0 TDI 116 PS Essential η τιμή είναι στις 27.580 ευρώ, ενώ διατίθενται παράλληλα οι εκδόσεις 2.0 TDI 150 PS DSG Life (από 34.280 ευρώ) και 2.0 TDI 4Motion 150 PS DSG R-Line More (από 40.680 ευρώ). Όσον αφορά τον αρχικό 2.0 TDI των 116 ίππων, σίγουρα δεν ενθουσιάζει με την ιπποδύναμή του, όμως παρέχει πλούσια ροπή 300 Nm μεταξύ 1.600-2.500 σ.α.λ. Η μετάδοση γίνεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, εξασφαλίζοντας σβέλτες επιταχύνσεις, με 0-100 χλμ./ώρα σε 10,7 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 190 χλμ./ώρα. Η Volkswagen ανακοινώνει μεικτή κατανάλωση 4,8 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 126 γρ./χλμ. (81 ευρώ τέλη κυκλοφορίας).
Στον εξοπλισμό της έκδοσης Essential ανήκουν 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, infotainment με οθόνη 8 ιντσών, οθόνη οδηγού 8 ιντσών, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός & πίσω, κλιματισμός, όλες οι ηλεκτρικές ανέσεις, προβολείς LED, πίσω φώτα τεχνολογίας LED, ψηφιακές υπηρεσίες Volkswagen Connect, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών κ.λπ. Στα προτερήματα VW T-Roc ανήκει η συνολική αίσθηση μικρομεσαίου SUV που διαθέτει, τόσο στο εσωτερικό του, όσο και σε οδική συμπεριφορά. Στην καμπίνα του τις εντυπώσεις κερδίζει η προσοχή στην ποιότητα κατασκευής, μέσω της χρήσης μαλακού υλικού στο ταμπλό και της γεροδεμένης συναρμογής. Οι χώροι είναι άνετοι και για τους πιο ψηλές επιβάτες, ενώ μεγάλο είναι και το πορτ μπαγκάζ των 445 λίτρων.

















































