Το Nurburgring, πέρα από διαβόητο ως η πιο επικίνδυνη πίστα του πλανήτη, είναι γνωστό και τις ανοιχτές σε όλα τα οχήματα αγκάλες του. Ό,τι έχεις, το τρέχεις. Είτε είναι sportscar, είτε βαν, είτε μοτοσικλέτα, είτε οτιδήποτε. Αυτό, ωστόσο, ισχύει περισσότερο στα track days. Για να συμμετάσχεις σε κανονικούς αγώνες στην «Πράσινη Κόλαση», χρειάζεται το απαραίτητο εργαλείο. Όχι ότι δεν επιτρέπονται και τα πιο ταπεινά αυτοκίνητα, ακόμα και στην 24ωρη διοργάνωση, αλλά δεν συνηθίζεται να βλέπεις Renault Twingo να περνάει «μπούνια» τις 154 στροφές του Nordschleiffe.
Αυτό ακριβώς θέλει να κάνει η γερμανική ομάδα Rauh Racing, των αδελφών Filip και Felix Rauh. Οι δυο τους ήθελαν να συμμετάσχουν με κάτι διαφορετικό στις 24 Ώρες του Nurburgring, ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό, αλλά παράλληλα και φθηνό. Ο Filip πήρε την ιδέα για το Twingo τυχαία, από ένα ποστ 15ετίας σε φόρουμ όπου κάποιος ανέφερε ότι είχε βάλει τον κινητήρα του Clio Sport 172, στο μηχανοστάσιο του μικρού Renault. Ως ιδέα, δεν είναι τόσο παράλογη. Το Twingo MK1 ζυγίζει μάξιμουμ 850 κιλά, πριν αρχίσουν να φεύγουν καθίσματα, επενδύσεις, ηχομόνωση, air condiiton κι όλα τα περιττά σε ένα αγωνιστικό. Οπότε χοντρικά, μιλάμε για κάτω από 800 κιλά σε συνδυασμό μίνιμουμ με 172 άλογα, που παράγει εργοστασιακά ο 2.0λιτρος ατμοσφαιρικό του Clio Sport 172. Άρα, «στο νερό» 4,65 κιλά ανά ίππο.
Αν το πάμε καθαρά αγωνιστικά; Το ίδιο μοτέρ φτάνει να αποδίδει μέχρι 230-240 ίππους, δίχως υπερτροφοδότηση. Συνεπώς, στο αμάξωμα-«πούπουλο» του Twingo παίρνεις μια ειδική σχέση ισχύος-βάρους, που μπορεί να πέσει κοντά στα 3,0 κιλά/ίππο! Βάλτε στην εξίσωση μεγαλύτερα φρένα, roll cage, ενισχύσεις στο αμάξωμα, ρυθμιζόμενες αναρτήσεις και σλικ ελαστικά, κι έχουμε ένα αυτοκίνητο που δυνητικά μπορεί να προκαλέσει κόμπλεξ σε ασύγκριτα ισχυρότερες, ακριβότερες και πιο σύγχρονες κατασκευές.
O κινητήρας έχει ήδη πάρει θέση κάτω από το καπό του Twingo, όμως μέχρι να πατήσει πίστα έχουμε ακόμα. Σκοπός είναι να συμμετάσχει στις 24 Ώρες του Nurburgring το 2026, όμως για να συμβεί αυτό θα πρέπει πρώτα να βρεθούν χορηγοί.