Με μερίδιο ταξινομήσεων που έχει ξεπεράσει φέτος το 30%, τα μικρά SUV είναι οι απόλυτοι κυρίαρχοι της αγοράς, ανοίγοντας και άλλο τη διαφορά με την αμέσως πιο δημοφιλή κατηγορία των supermini (24% μερίδιο). Οι προτάσεις είναι πολλές και στο σύνολό τους αξιόλογες, με το κάθε μοντέλο να προβάλλει τα δικά του χαρίσματα. Ένας από τους βασικούς τομείς που εξετάζει κάθε αγοραστής και δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα είναι η τιμή.
Ποιο είναι όμως το μικρό SUV που πωλείται στη χαμηλότερη τιμή και αξίζει με το παραπάνω τα λεφτά του, αφού είναι αξιόπιστο, εγγυημένο (7ετής εργοστασιακή εγγύηση), εφοδιασμένο με όλο τον εξοπλισμό και πρακτικό; Την απάντηση στο ερώτημα δίνει η Kia με το Stonic, το οποίο με το συνολικό όφελος των 1.000 ευρώ εκκινεί τώρα από μόνο 17.990 ευρώ, δηλαδή χαμηλότερα και από την πλειοψηφία των supermini. Η τιμή αυτή αφορά την εισαγωγική έκδοση 1.2 MPi 79 PS GL Inmotion ΜΥ25 και αποτελεί μια ευκαιρία για όσους θέλουν ένα πολύ εξυπηρετικό αυτοκίνητο για τις καθημερινές τους μετακινήσεις, όπως και να καλύπτει παράλληλα τις μεταφορικές ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας.
Θα έλεγε κανείς ότι με τόσο χαμηλή τιμή σε καινούργιο μικρό SUV θα έχουν κοπεί πράγματα στον εξοπλισμό του. Τουναντίον το Stonic είναι εφοδιασμένο με όλα τα σύγχρονα στοιχεία ασφαλείας, ανέσεων και συνδεσιμότητας. Ενδεικτικά περιλαμβάνει 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα διατήρησης λωρίδας,, ψηφιακό καντράν, οθόνη πολυμέσων 8 ιντσών με εργοστασιακή πλοήγηση και το Kia Connect, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός & πίσω, όλα τα ηλεκτρικά καλούδια, κλιματισμό κ.λπ. Με τον ίδιο εξοπλισμό πωλείται το Stonic με τον πιο δυνατό κινητήρα 1.0 T-GDI 100 PS στη χαμηλή και άκρως ανταγωνιστική τιμή και πάλι των 19.590 ευρώ ή από 21.140 ευρώ σε συνδυασμό και με το 7DCT (το οικονομικότερο αυτόματο B-SUV).
Το Stonic μήκος 4.140 χλστ., πλάτος 1.760 χλστ., ύψος 1.520 χλστ. και μεταξόνιο 2.580 χλστ., είναι λίγο μεγαλύτερο σε συνολικό όγκο από τα τετράμετρα μικρά χάτσμπακ. Επίσης, το ελαφρώς υπερυψωμένο του αμάξωμα κάνει πιο εύκολη την επιβίβαση και αποβίβαση (όπως και την τοποθέτηση παιδιών στο παιδικό κάθισμα), συν του ότι βελτιώνει την περιμετρική ορατότητα. Στο στιβαρής κατασκευής εσωτερικό του με την πολύ καλή εργονομία θα φιλοξενηθούν τέσσερις επιβάτες με ύψος γύρω στα 1,8 μ. χωρίς να κάνουν παραχωρήσεις, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 352 λίτρων επαρκεί και έχει πλήρως αξιοποιήσιμο τετραγωνισμένο σχήμα.
Στην οδήγηση το Stonic είναι ευχάριστο, αποπνέει συμπαγή αίσθηση και οι αναρτήσεις του περνούν με ποιοτικό τρόπο από τις αμέτρητες ανωμαλίες των δρόμων. Ο 1.200άρης τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας με τα 79 άλογα και τα 113 Nm ροπής είναι αρκετός για το αστικό περιβάλλον κίνησης. Το κοντής κλιμάκωσης 5άρι σασμάν βοηθά στο τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και συνδράμει στο να κρατά το αυτοκίνητο ταχύτητες αυτοκινητόδρομου. Σύμφωνα με την Kia, το Stonic 1.2 MPi επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 13,5 δλ., φτάνει τα 165 χλμ./ώρα τελικής, καταναλώνει 5,8 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 135 γρ./χλμ. CO2 (86 ευρώ τέλη κυκλοφορίας). Με τον 1.000άρη turbo των 100 ίππων και 172 Nm ροπής (με 6τάχυτο κιβώτιο) φτάνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 11,3 δλ., η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 179 χλμ./ώρα, καίει 5,5 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 133 γρ./χλμ. CO2 (85 ευρώ τέλη κυκλοφορίας).