Η VW έχει μπει για τα καλά στην ηλεκτρική εποχή, αφήνοντας όμως μέχρι τώρα τις κορυφαίες εκδόσεις GTI. Μην μπερδεύεστε με τα Golf και Passat GTE, που είναι plug-in υβριδικά, ούτε με τις εκδόσεις GTX των ID. To ιστορικό λογότυπο – συνώνυμο ολόκληρης της κατηγορίας των hot hatches,παραμένει μέχρι σήμερα ίδιο κι απαράλλαχτο από το 1976, όταν εμφανίστηκε το πρώτο Golf GTI. Πλέον, όμως, έρχεται η ώρα της αλλαγής και για αυτό, με το πρώτο ηλεκτρικό GTI να βρίσκεται προ των πυλών.
Όχι ακριβώς «προ» των πυλών, καθώς έχουμε ακόμα μπροστά μας για το ντεμπούτο του. Από το 2026 (στην 50η επέτειο του μοντέλου, δηλαδή) και μετά θα μας έρθει η αμιγώς EV επιλογή σε Grand Touring Injection. Το πρωτότυπο ID. GTI έδειξε πώς θα είναι η κορυφαία έκδοση του επερχόμενου ID.2, με τον επικεφαλής σχεδίασης του Βόλφσμπουργκ να δημοσιεύει ένα σκίτσο του μελλοντικού EV GTI δίπλα στο πρώτο Golf GTI. Η λεζάντα αναφέρει την πρεμιέρα του MK1, στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης το 1975, τις 5.000 μονάδες που κυκλοφόρησε, αλλά και τα 2,8 εκατ. Golf GTI που έχουν πουληθεί μέχρι σήμερα. Σε δυο χρόνια θα έρθει το πρώτο ηλεκτρικού του είδους, με σκοπό τη συνέχιση της εμπορικής επιτυχίας.
Σχετικά με το τεχνικό ποιόν του αυτοκινήτου, στελέχη της VW ανέφεραν νωρίτερα στη χρονιά πως η ισχύς «θα είναι σημαντικά υψηλότερη από τα 226 άλογα του ID. 2all», δίχως να δώσει λεπτομέρειες. Ένα νούμερο στους 270 ίππους φαντάζει απολύτως λογικό, όπως και ένα 0-100 χλμ./ώρα σε περίπου 6,0 δλ. δεδομένου ότι το ID. 2all ανακοινώνεται σε λιγότερο από 7,0 δλ. Ούτως ή άλλως ηλεκτρικό GTI νομοτελειακά θα βλέπαμε κάποια στιγμή, καθώς η VW έχει ήδη δηλώσει πως το μέλλον του Golf είναι ηλεκτρικό. Δήλωση, βέβαια, που έγινε πριν το ανασκούμπωμα της Ε.Ε. και την αναστολή απαγορεύσης θερμικών μετά το 2035.