Τα οχυρά παραδίδονται το ένα μετά το άλλο στην ηλεκτροκίνηση. Ένα από τα τελευταία που έχουν μείνει να στέκουν, είναι αυτό του MX-5. Όπως μας προετοιμάζει η Mazda, όμως, δεν αποκλείεται να πάρει σειρά στις κατεδαφίσεις.
Ο επικεφαλής κινητήρων και συστημάτων μετάδοσης της ιαπωνικής εταιρίας μίλησε στο βρετανικό Top Gear, σχετικά με τις μελλοντικές εξελίξεις κάτω από τα καπό των Mazda. Ο Kato Matsue δεν γινόταν να μην ερωτηθεί για το ενδεχόμενο ηλεκτρικού MX-5, απαντώντας με ειλικρινή πραγματισμό: «Είναι μια πιθανότητα. Οι κύριες αγορές του MX-5 είναι οι Η.Π.Α., η Ευρώπη και η Ιαπωνία. Η Ιαπωνία είναι λίγο πίσω, αλλά οι τάσεις των άλλων δύο βαίνουν ξεκάθαρα προς τον εξηλεκτρισμό. Επομένως είναι κάτι που πρέπει να το σκεφτούμε, σοβαρά». Στη συνέχεια, μάλιστα, εξήγησε: «Μέχρι το 2030 όλα τα μοντέλα μας θα έχουν κάποια μορφή ηλεκτρισμού. Αυτό σημαίνει ότι το MX-5 δεν εξαιρείται. Αλλά δεν μπορώ να πω ακριβώς πότε θα παρουσιάσουμε ένα Miata με ηλεκτροκινητήρα, ή το πώς θα είναι».
Ο μεγαλύτερος εχθρός ενός ηλεκτρικού MX-5, πέρα από το χαρακτήρα και την κληρονομιά, δεν είναι άλλος από το βάρος. Κάτι που αναγνωρίζει ευθέως ο Matsue: «Επτά χρόνια είναι λίγος χρόνος. Δεν πιστεύω ότι οι μπαταρίες θα γίνουν ελαφρύτερες μέχρι τότε, ή τόσο ελαφρύτερες όσο χρειάζεται ένα αυτοκίνητο σαν το MX-5. Δεν θέλουμε να έχουμε ένα πολύ βαρύ MX-5. Αν φτάσει να ζυγίζει 1,5 τόνο, τότε απλούστατα δεν θα μιλάμε για MX-5». Από τα λεγόμενα του καθ’ ύλην αρμοδίου, συμπεραίνουμε πως πιθανότερο είναι το σενάριο υβριδικού συστήματος (το mild προκρίνεται) παρά EV.
Η Mazda εξάλλου κρατά από τις πιο συντηρητικές προσεγγίσεις στο θέμα της ηλεκτροκίνησης. Αυτή τη στιγμή έχει μόνο ένα αμιγώς ηλεκτρικό στη γκάμα της, το MX-30, που κι αυτό ακολουθεί τη δική του φιλοσοφία (με το Wankel σε ρόλο range extender). Οπότε φαντάζει πολύ δύσκολο να κάνουν τέτοιο άλμα οι Ιάπωνες, παρουσιάζοντας ηλεκτρικό MX-5. Τουλάχιστον μέχρι το 2030, δηλαδή.