Αυτοκίνητα σαν την BMW XM περιμένεις να αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο τεστ αποφυγής ταράνδου. Μήκος πάνω από 5 μέτρα (5.110 χλστ.), πλάτος που ξεπερνά τα 2 μ. (2.005 χλστ.), μεταξόνιο άνω των 3,1 μέτρων (3.105 χλστ.) και ύψος στα 1,75 μ. (1.755 χλστ.), συν ένα βάρος που αγγίζει τα 2.800 κιλά, συνθέτουν διαστάσεις που μόνο για απότομες αλλαγές πορείας δεν ενδείκνυνται. Η εξέλιξη από το M GmbH, όμως, κάνει το θαύμα της.
Η πρώτη plug-in υβριδική BMW M εξελίχθηκε από την αρχή ως τέτοια. Κάτι που εκ πρώτης όψεως μπορεί να λέει πολλά μόνο για την ισχύ, η οποία φτάνει τα 653 άλογα και 800 Nm, ωστόσο αποτυπώνεται περίτρανα και στα στριψίματα. Το km77.com έβαλε το θεόρατο SUV στους τρεις διαδρόμους, προετοιμασμένοι για το χειρότερο. Η XM μετά βίας χωράει ανάμεσα στους κώνους, δυσκολεύοντας ακόμα περισσότερο τις εναλλαγές μεταξύ τους. Κι αυτό διότι η παραμικρή απόκλιση στην πορεία, επιφέρει επαφή. Εκεί, δηλαδή, που μια M4 έχει κάποιο περιθώριο γλιστρήματος μέχρι να ακουμπήσει σε κώνο, η XM λόγω του τεράστιου όγκου απαιτεί κινήσεις λεπτομερέστατης ακρίβειας. Κοντολογίς, περνάει «στην τρίχα» ακόμα και χωρίς να γλιστρήσει.
Τα λάστιχα στέκουν στο ύψος των… διαστάσεων, φτάνοντας το 275/35/μπροστά και 315/30 πίσω σε 23άρες ζάντες, ενώ αποτελούνται και από γόμα επιδόσεων (Pirelli P Zero). Το αναφέρουμε αυτό διότι πολλά ηλεκτρικά ή PHEV, ακόμα και σπορ προσανατολισμών, εξοπλίζονται με τετράδες χαμηλής τριβής. Κάτι που τα