Οι ανατιμήσεις στα καινούργια αυτοκίνητα σε συνδυασμό με τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις, έχουν προκαλέσει αυξήσεις και στις τιμές των μεταχειρισμένων. Δεν λείπουν περιπτώσεις που βγάζουν μάτια, αφού αμάξια λίγων μηνών ή ακόμα και ετών έχουν φτάσει να πωλούνται πιο ακριβά από καινούργια! Ειδικά αν πρόκειται για μοντέλα με ζήτηση και ουρές παραγγελιών, τότε το καπέλο στην τιμή είναι δεδομένο.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το εικονιζόμενο Toyota Yaris 1.5 125 hp Active. Είναι ταξινομημένο τον Οκτώβριο του 2022 και έχει διανύσει κοντά στα 7.000 χιλιόμετρα. Η τιμή που πωλείται είναι στις 19.200 ευρώ για αγορά τοις μετρητοίς. Το ίδιο αυτοκίνητο κόστιζε τον περασμένο Σεπτέμβριο καινούργιο από 17.950 ευρώ, ενώ τώρα με το ανώτερο επίπεδο εξοπλισμού Active Plus πωλείται από 19.570 ευρώ, όταν πριν εκκινούσε από 19.070 ευρώ.
Προφανώς στα πανωπροίκια του μεταχειρισμένου έχουν προστεθεί το μεταλλικό χρώμα και τα λοιπά έξοδα (προετοιμασίας, πινακίδων). Όμως σε κανένα μεταχειρισμένο δεν ανεβαίνει η τιμή γιατί έχει μεταλλικό χρώμα ή επειδή έχει τις πινακίδες. Αντιθέτως, με το που βγαίνει από την αντιπροσωπεία ένα καινούργιο αυτοκίνητο πέφτει η αξία του, αφού πλέον είναι μεταχειρισμένο. Βέβαια κάθε έμπορος βάζει όση τιμή θέλει αφού γνωρίζει ότι υπάρχει ζήτηση και σίγουρα θα βρεθεί κάποιος να το αγοράσει. Ειδικά αν ο πελάτης θέλει το αυτοκίνητο… χθες και όχι να περιμένει πότε θα του παραδοθεί από το εργοστάσιο, πιθανώς και σε αυξημένη τιμή.
Βέβαια ανάλογες περιπτώσεις είναι πάρα πολλές και πολύς κόσμος αναγκαστικά κοιτά τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με περισσότερα χρόνια κυκλοφορίας, αφού δεν φτάνουν τα χρήματα για τα πιο λίγων ετών. Κοινώς με τα ίδια λεφτά που αγόραζε κανείς πριν ένα πιο σύγχρονο μεταχειρισμένο, τώρα θα πάρει κάποιο παλαιότερης τεχνολογίας φορτωμένο με περισσότερα χιλιόμετρα. Εάν παράλληλα γίνει η αγορά με χρηματοδότηση, τότε το τελικό κόστος θα είναι ακόμα μεγαλύτερο από ένα καινούργιο μοντέλο, λόγω των υψηλότερων επιτοκίων.