Η Maserati έβγαλε τα αυτοκόλλητα από το αμάξωμα της GranTurismo και παρουσίασε τη δεύτερη γενιά του grand tourer της, σε όλο της το σημειολογικό μεγαλείο. Αναφορά που περικλείει την ηλεκτρική έκδοση Folgore, η οποία γίνεται το πρώτο EV όχι μόνο με σήμα την τρίαινα, αλλά από τη Μόντενα γενικότερα!
Η νέα GranTurismo βασίζεται σε καινούργια πλατφόρμα και παίρνει ζωή από τον 3.0 V6 twinturbo Nettuno, που συναντάμε στην MC20. Από την κορωνίδα της γκάμας εμπνέονται τα εμπρός φανάρια και διαρρύθμιση προφυλακτήρα – μάσκας, που συνιστούν την ειδοποιό διαφορά με την απερχόμενη γενιά. Η διάταξη αυτή ονομάζεται «Cofango», συμβάλλοντας στη δημιουργία αίσθησης μεγαλύτερου πλάτους και πιο αιχμηρού προσώπου. Στο πίσω μέρος δεσπόζει η πιο μυώδης προσέγγιση, με τον «φουσκωμένο» προφυλακτήρα και τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα, που επίσης παραπέμπουν στην MC20.
Από εκεί και πέρα, υπάρχουν τρεις διαφορετικές εκδόσεις της νέας GranTurismo, με τις ανάλογες οπτικές διαφοροποιήσεις. Η Modena (η λευκή περλέ των φωτογραφιών) συνδυάζει επιδόσεις και πολυτέλεια, η Trofeo (κόκκινη) επικεντρώνεται στα δυναμικά χαρακτηριστικά και η Folgore ανοίγει το ηλεκτρικό κεφάλαιο για ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία της Μόντενα, προλαβαίνοντας Ferrari και Lamborghini! Τα πανέμορφα σχέδια των ζαντών ξεκινούν από τις 20 ίντσες και φτάνουν μέχρι τις 21, με αυτές της Folgore να έχουν σχεδιαστεί ειδικά για τη μείωση του συντελεστή οπισθέλκουσας.
Εικόνα από το εσωτερικό δεν έχουμε ακόμα, οπότε πάμε κατευθείαν στο τεχνικό σκέλος. Εκεί όπου, επίσης για πρώτη φορά σε μη SUV μοντέλο της Maserati, η κίνηση μεταφέρεται αποκλειστικά σε όλους τους τροχούς. Ο 3.0λιτρος διτούρμπινος V6 συνδυάζεται με σύστημα τετρακίνησης, το οποίο στέλνει την περισσότερη ροπή πίσω. Και τι ροπή. Η Modena διαχειρίζεται 490 ίππους και 600 Nm μέσω του 8τάχυτου αυτόματου διπλού συμπλέκτη, την ώρα που η Trofeo ανεβαίνει στα 550 άλογα και τα 650 Nm. Αμφότερες εμφανίζονται ικανότατες στο 0-100 χλμ./ώρα, με 3,9 δλ. για την πρώτη και 3,5 δλ. για τη δεύτερη, ενώ η τελική της Modena φτάνει στα 302 χλμ./ώρα και η αντίστοιχη της Trofeo στα 320 χλμ./ώρα.
Καμία θερμική, όμως, δεν μπορεί να συναγωνιστεί την ηλεκτρική σε θέμα επιτάχυνσης. Οι τρεις ηλεκτροκινητήρες (ένας μπροστά, δυο πίσω) χαρίζουν στη Folgore 750 ίππους και 1.350 Nm, καθιστώντας τη ως την ισχυρότερη Maserati παραγωγής όλων των εποχών, αλλά και ως το ιταλικό αυτοκίνητο παραγωγής με την υψηλότερη ροπή στα χρονικά! Με τόση ισχύ δεν προκαλούν εντύπωση τα 2,7 δλ. που χρειάζεται για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα, παρότι το βάρος ξεπερνά τους 2,2 τόνους (2.259 κιλά, εκ των οποίων τα 590 αντιστοιχούν στη μπαταρία των 92,5 kWh, 1.795 κιλά η βενζινοκίνητη). Οι μηχανικοί, ωστόσο, αναφέρουν πως η κατανομή αγγίζει το 50:50, αντί 52:48 των Modena και Trofeo. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 320 χλμ./ώρα και είναι από τις υψηλότερες που συναντάμε σε EV, ισοφαρίζοντας το Tesla Model S Plaid, ενώ η Maserati αναφέρει πως μέχρι και το 100% της ισχύος μπορεί να μεταφερθεί στον πίσω άξονα. Κοινώς, κάντε εικόνα 1.350 Nm στα πίσω λάστιχα της ηλεκτρικής GranTurismo…