Ο εξηλεκτρισμός των αυτοκινήτων έχει αναπτυχθεί προς πάσα κατηγορία, στην προσπάθεια των εταιρειών να μειώσουν κατανάλωση και ρύπους, αλλά χωρίς να χάσουν σε ισχύ και επιδόσεις. Ωστόσο, η προσθήκη των υβριδικών συστημάτων έχει αναμενόμενα ανεβάσει το κόστος και κατά επέκταση τις τιμές.
Παρόλα αυτά κάποια υβριδικά μοντέλα παραμένουν προσιτά προς το ευρύ αγοραστικό κοινό, όπως είναι το Suzuki Swift 1.2 Hybrid. Πρόκειται για το πιο οικονομικό σε τιμή καινούργιο μικρό αυτοκίνητο που πωλείται στην Ελλάδα με υβριδική τεχνολογία, το οποίο στοιχίζει από μόλις 14.380 ευρώ. Παράλληλα, ξεχωρίζει και για την πολύ χαμηλή κατανάλωση των 5,6 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες δοκιμής, ενώ με εκπομπές CO2 106 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας και μπαίνει ελεύθερα στο Δακτύλιο της Αθήνας.
Κινητήριος δύναμη του Swift Hybrid αποτελεί το 1.200άρι μηχανικό σύνολο βενζίνης Dualjet των 83 ίππων και 107 Nm ροπής, συνδυασμένο με ήπιο υβριδικό σύστημα 12V. Αυτό αποτελείται από μια ενσωματωμένη ηλεκτρογεννήτρια ISG που υποβοηθά το βενζινοκινητήρα στην εκκίνηση και στην επιτάχυνση και μια αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου 10 Ah. Στην πράξη το μοτέρ παρουσιάζει θετικό τράβηγμα και ελαστικότητα σε αστικούς ρυθμούς, επιταχύνει ομαλά και ταιριάζει κατάλληλα με το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Η Suzuki ανακοινώνει επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 13,1 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ./ώρα.
Η οικονομία στην αγορά και στη χρήση είναι δύο από τα κύρια πλεονεκτήματα του Swift. Ένα ακόμα είναι η άριστη ευελιξία, μαζί με τον ευχάριστο οδηγικό του χαρακτήρα. Σε αυτό συμβάλλουν η ελαφριά αλλά με πολύ καλή ακαμψία πλατφόρμα και οι αναρτήσεις με την σφιχτή ρύθμιση. Κάποιοι μπορεί να θελήσουν περισσότερη άνεση όταν περνά από ανωμαλίες του οδοστρώματος, ωστόσο το αντίτιμο είναι οι μικρές κλίσεις στις στροφές και η πολύ καλή οδική του συμπεριφορά με τις σπορτίφ «νότες».
Σπορτίφ στοιχεία συναντώνται και στο εσωτερικό του, όπου κυριαρχούν τα δύο στρογγυλά όργανα στον αντίστοιχο πίνακα με την οθόνη LCD των 4,2 ιντσών ανάμεσά τους, καθώς και το μικρής διαμέτρου τιμόνι με το επίπεδο κάτω μέρος. Από πλευράς ποιότητας, τα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί δεν ενθουσιάζουν, όμως έχουν στιβαρή συναρμογή. Οι χώροι για τέσσερις επιβάτες είναι αρκετοί, παρά τα 3.845 χλστ. μήκους του Swift, αλλά το πορτ μπαγκάζ των 265 λίτρων είναι μικρότερο έναντι άλλων μικρών αυτοκινήτων (αλλά με μεγαλύτερες διαστάσεις).
Από πλευράς εξοπλισμού, η αρχική έκδοση GL των 14.380 ευρώ διαθέτει τα εξής:
- 6 αερόσακους
- Αυτόνομη πέδηση
- Προβολείς LED
- Αυτόματη ρύθμιση προβολέων
- Adaptive cruise control
- Air condition
- Ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες
- Δερμάτινο τιμόνι
- Pάδιο/CD/MP3 με χειριστήρια στο τιμόνι
Η δεύτερη έκδοση GL+ στις 15.880 ευρώ έχει και πάλι χαμηλή τιμή, ενώ συμφέρει ακόμα περισσότερο γιατί διαθέτει πολύ επιπλέον εξοπλισμό, όπως: προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση τυφλού σημείου, υποβοήθηση οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, οθόνη αφής 7 ιντσών, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων.