Πιθανότατα την κινεζική Hongqi, να μην την έχετε ακούσει ποτέ ξανά. Ωστόσο, πρόκειται για μία από τις παλαιότερες και με μεγάλο κύρος εταιρείες, στην τεράστια αυτή χώρα. Έχει ξεκινήσει να κατασκευάζει πολυτελή αυτοκίνητα από το 1958 και μάλιστα μερικά από αυτά έχουν πάει στα χέρια αξιωματούχων του κράτους.
Η εν λόγω μάρκα έκανε πρόσφατα στροφή και άρχισε να προσανατολίζεται και σε πιο mainstream κατασκευές. Αν και το συγκεκριμένο E-HS9, μόνο τέτοιο δεν το αποκαλείς. Οι ευμεγέθεις διαστάσεις του (μήκος 5.209 χλστ., πλάτος 2010 χλστ., ύψος 1.713 χλστ. και μεταξόνιο 3.110 χλστ.) είναι παραπλήσιες με μιας BMW X7, ενώ εξωτερικά συνδυάζει στοιχεία τόσο από το γερμανικό μοντέλο, όσο και κάτι από Hyundai και Lincoln, Rolls Royce ή Cadillac.
Μπορεί η εμφάνιση του Hongqi E-HS9 να είναι αμφιλεγόμενης αισθητικής, όμως όπως διακρίνεται και από τις φωτογραφίες, το εσωτερικό βρίθει από υψηλής ποιότητας υλικά και η πληθώρα σύγχρονων τεχνολογιών (φουλ στις οθόνες). Βέβαια, δεν βάζουμε και το χέρι μας στη… φωτιά. Ίσως από κοντά, τα πράγματα να μην είναι ακριβώς έτσι.
Το E-HS9 διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος, αμφότερες τετρακίνητες. Η αρχική έχει ένα ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα, απόδοσης 215 ίππων έκαστος και με συνδυαστική ισχύ 430 ίππων. Το κορυφαίο μοντέλο έχει ένα ηλεκτρικό μοτέρ 215 ίππων μπροστά και ένα 329 ίππων πίσω, με τη συνδυαστική ισχύ να φτάνει τους 544 ίππους. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση, χρειάζεται κάτι περισσότερο από 4 δευτερόλεπτα. Σίγουρα εντυπωσιακό για ένα θηριώδες αμάξωμα βάρους 2,7 τόνων. Σύμφωνα με την Hongqi, η αυτονομία του E-HS9 με τη μπαταρία των 92,5 kWh φτάνει τα 510 χιλιόμετρα (NEDC), ενώ σε ταχυφορτιστή 10 λεπτά αρκούν για 100 χιλιόμετρα.
Στην Κίνα, το Hongqi E-HS9 θα ξεκινά από 550.000 γουάν (σημερινή ισοτιμία 75.155 ευρώ), ωστόσο, ανάλογα την έκδοση μπορεί να ξεπεράσει και τα 750.000 γουάν (102.500 ευρώ).