Όλοι θέλουμε να έχουμε ένα καλό αυτοκίνητο, το οποίο σύμφωνα με την τάση της εποχής θα πρέπει να είναι SUV για περισσότερη άνεση και πρακτικότητα, αλλά δεν σκοπεύουμε να μηδενίσουμε και τον τραπεζικό μας λογαριασμό!
Τι κάνουμε λοιπόν στην περίπτωση αυτή; Υπάρχουν άραγε επιλογές της εν λόγω κατηγορίας, που μπορούν να μας καλύψουν και μάλιστα με προσιτό κόστος απόκτησης σε συνδυασμό παράλληλα με ικανοποιητικό εξοπλισμό; Εμείς κάναμε μια έρευνα αγοράς και σας καταθέτουμε τρεις πολύ καλές και προσιτές προτάσεις αγοράς.
Dacia Duster 1.0 TCe 100 hp LPG Sportive
Το Dacia Duster πρόσφατα φρεσκαρίστηκε και αποτελεί το best seller μοντέλο της μάρκας. Διαθέσιμο με κινητήρες βενζίνης, διπλού καυσίμου (βενζίνη/υγραέριο) και πετρελαίου, είναι σίγουρο ότι καλύπτει ένα ευρύ φάσμα αγοραστών. Μια ενδιαφέρουσα πρόταση που συνδυάζει καλές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, είναι η 1.0 TCe 100 hp LPG Sportive. Η τιμή είναι δελεαστική καθότι ξεκινάει από τα 17.180 ευρώ και συνοδεύεται με ικανοποιητικό εξοπλισμό, καθώς και το εργοστασιακό σύστημα υγραεριοκίνησης.
Σε ότι αφορά την εξωτερική εμφάνιση, οι σχεδιαστές της μάρκας έκαναν ακόμα πιο ενδιαφέρουσα την εικόνα του Duster, χάρη στα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα, τη νέα μάσκα και τις νέες ζάντες. Η ανανέωση συνεχίζεται βέβαια και στο εσωτερικό του SUV της Dacia, όπου εκεί έχει αναβαθμιστεί η κεντρική κονσόλα και φιλοξενεί τη νέα οθόνη αφής, με διαγώνιο 8 ίντσες. Το μικρομεσαίο SUV της Dacia των 4,35 μ. μήκους παρέχει άνετους χώρους για 5 επιβάτες, μαζί με τις αποσκευές τους. Το πορτμπαγκάζ των 445 λίτρων είναι άνω του μέσου όρου, με το χώρο φόρτωσης να διαθέτει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα.
Η καλή εντύπωση συνεχίζεται όμως και σε ότι αφορά τον κινητήρα, μιας και ο 1.0 TCe που καταναλώνει βενζίνη και υγραέριο, ξεχωρίζει με την ραφιναρισμένη λειτουργία του, το θετικό τράβηγμα, αλλά και με το χαμηλό κόστος κατανάλωσης! Μάλιστα με τη χρήση του υγραερίου η απόδοση και οι επιδόσεις είναι καλύτερες, με τη μέση εργοστασιακή κατανάλωση υγραερίου να είναι στα 8,1 λτ./100 χλμ. Επίσης, με τα δύο ρεζερβουάρ των 50 λτ. για βενζίνη και των 33,6 λτ. για LPG, εξασφαλίζεται μεγάλη αυτονομία. Άκρως ικανοποιημένοι θα μείνετε κι από την οδική συμπεριφορά του Duster. Η ανάρτηση κάνει εξαιρετικά τη δουλειά της φιλτράροντας τα κακώς κείμενα των ελληνικών δρόμων, με τους επιβάτες να μην ταλαιπωρούνται. Στο εθνικό δίκτυο διακρίνεται για την ευθυβολία του, ενώ σε δρόμο με στροφές στέκεται στο ύψος των περιστάσεων σε κάθε περίπτωση.
Εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες, air condition, αισθητήρες φωτεινότητας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, cruise control, σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών, δερμάτινο τιμόνι και λεβιές ταχυτήτων, ρυθμιζόμενο σε ύψος κάθισμα οδηγού, προβολείς ομίχλης, και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Τιμή: Από 17.180 ευρώ
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 999 κ.εκ.
Κύλινδροι/βαλβίδες: 3/12
Ταχύτητες: 6
Ισχύς (Βενζίνη): 91 PS/4.400-4.900 σ.α.λ.
Ροπή (Βενζίνη): 160 Nm/2.200-3.750 σ.α.λ.
Ισχύς (LPG): 100 PS/4.600-5.000 σ.α.λ.
Ροπή (LPG): 170 Nm/2.000-4.500 σ.α.λ.
0-100 χλμ./ώρα (δλ): 15,1 (Β), 13,8 (LPG)
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 166 (B), 168 (LPG)
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 6,3-6,5 (B), 8,1-8,5 (LPG)
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 142-147 (Β), 126-131 (LPG)
Βάρος (κιλά): 1.258
Kia Stonic 1.0 T-GDi 100 PS GL Optimum
Μια ακόμα αξιόλογη πρόταση αγοράς στην κατηγορία των SUV είναι το δημοφιλές Kia Stonic! Ιδανική επιλογή για όσους θέλουν ένα αυτοκίνητο με πλούσιο εξοπλισμό, δυναμικά χαρακτηριστικά, αλλά κι έναν εύρωστο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα που πάει και δεν καίει. Εμείς σας προτείνουμε να δείτε την έκδοση 1.0 T-GDi 100 PS GL Optimum, με τιμή που ξεκινάει από τα 17.490 ευρώ και συνοδεύεται με πλούσιο εξοπλισμό.
Το Stonic ξεχωρίζει με το δυναμισμό που του προσδίδει το γνώριμο πλέον Tiger Nose, αλλά και με τις κομψές γραμμές που εκτείνονται σε όλο το αμάξωμα. Εξίσου προσεγμένη είναι κι η καμπίνα, που είναι στιβαρή, μοντέρνα, αλλά και πρακτική χάρη στις αρκετές θήκες για τα καθημερινά μικροαντικείμενα οδηγού κι επιβατών. Από εκεί κι έπειτα ξεχωρίζει η οθόνη αφής των 8 ιντσών για τον έλεγχο του συστήματος πολυμέσων, ενώ ο υποψήφιος κάτοχος θα είναι ευχαριστημένος κι από τους χώρους. Εντός της καμπίνας θα βολευτούν με άνεση τέσσερις ενήλικοι επιβάτες, όπως κι οι αποσκευές τους στο πορτ μπαγκάζ των 352 λίτρων.
Ο εύρωστος και πρόθυμος 3κύλινδρος 1.000άρης κινητήρας με χωρητικότητα 998 κ.εκ., καλύπτει πλήρως με την απόδοση των 100 ίππων στις 4.500-6.000 σ.α.λ. και των 172 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. Διακρίνεται για την ισορροπημένη του λειτουργία, δίχως δονήσεις και κραδασμούς, με θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και σβέλτες επιδόσεις. Το αποδοτικό μοτέρ επιταχύνει το βάρους 1.195 κιλών αμάξωμα στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,7 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 183 χλμ./ώρα. Η μεικτή κατανάλωση είναι 5,4 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 είναι 122 γρ./χλμ.
Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, το Stonic είναι φιλικό και εύκολο ακόμα και στη καθημερινή χρήση. Η ανάρτησή του με το ελαφρώς σφιχτό set up λειτουργεί προς όφελος της οδικής συμπεριφοράς, ενισχύοντας την ασφάλεια και το κράτημα χωρίς να χάνει πόντους στον τομέα της άνεσης. Οι κλίσεις στις στροφές είναι μικρές ακόμα και υπό πίεση, ενώ σε συνδυασμό με τα αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης και τις ελεγχόμενες αντιδράσεις, το Stonic δεν θα φοβίσει εκείνον που θα θελήσει να εκμεταλλευτεί την ισχύ του κινητήρα. Σύμμαχός του είναι το άμεσο τιμόνι και τα δυνατά φρένα με δίσκους σε όλους τους τροχούς.
Εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες, air condition, cruise control, δερμάτινο τιμόνι και λεβιές ταχυτήτων, εργοστασιακοί αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, ζάντες αλουμινίου, φώτα ημέρας LED και φώτα θέσης LED, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων, κάμερα οπισθοπορείας με έγχρωμη απεικόνιση & καθοδήγηση πορείας, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών. Τιμή: Από 17.490 ευρώ
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 998 κ.εκ.
Κύλινδροι/βαλβίδες: 3/12
Ταχύτητες: 6
Ισχύς: 100 PS/4.500-6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 172 Nm/1.500-4.000 σ.α.λ.
0-100 χλμ./ώρα (δλ): 10,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 183
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 5,4 – 5,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 122 – 133
Βάρος (κιλά): 1.195
Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Hybrid 2WD
Η τρίτη μας πρόταση είναι το διαχρονικό Suzuki Vitara το οποίο την παρούσα χρονική στιγμή, χάρη στο πρόγραμμα Hybrid for U προσφέρεται σε τιμή… ζάχαρη, μιας και ξεκινάει από τα 16.990 ευρώ.
Το μυώδες παρουσιαστικό του Vitara ολοκληρώνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, χάρη στον 1.400άρη Boosterjet, που συνεργάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. To turbo 4κύλινδρο μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει 129 ίππους και 235 Nm ροπής στις 2.000-3.000 σ.α.λ., ενώ η μετάδοση της δύναμης στους εμπρός τροχούς πραγματοποιείται από το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Η διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,5 δλ. και η τελική ταχύτητα σταματά στα 190 χλμ./ώρα, με μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση 5,4 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 από 121 γρ./χλμ. Πέρα από τις σβέλτες επιταχύνσεις, το μοτέρ αυτό διακρίνεται για την πολιτισμένη του λειτουργία, την ελαστικότητα και για το πολύ καλό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές.
Στο δρόμο το Vitara 1.4 Boosterjet Hybrid είναι άνετο, ευχάριστο κι ασφαλές, χάρη στον πολύ καλό συνδυασμό του ελαστικού και αποδοτικού κινητήρα και της ανάρτησης με την σφιχτή ρύθμιση. Στις ευθείες των αυτοκινητοδρόμων το Vitara παρουσιάζει πολύ καλό πάτημα ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς, όπως και σε διαδρομές με στροφές.
Ικανοποιημένοι θα είστε όμως κι από την καμπίνα επιβατών, από την οποία δεν θα σας λείψει κάτι. Το ταμπλό πείθει από την πρώτη επαφή για την αντοχή του, με το μαλακό πλαστικό στο πάνω μέρος του να αναβαθμίζει την συνολική εικόνα. Κυρίαρχο στοιχείο στην κεντρική κονσόλα είναι οι κομψοί στρογγυλοί αεραγωγοί. Ενώ οι εξωτερικές διαστάσεις του Vitara είναι μαζεμένες, με το μήκος να φτάνει τα 4.175 χλστ., οι χώροι είναι άνετοι για τέσσερις επιβάτες. Στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός αέρας για το κεφάλι και τα πόδια, ενώ όλοι οι φιλοξενούμενοι κάθονται ψηλά και απολαμβάνουν πολύ καλή ορατότητα. Ευρύχωρο είναι και το πορτμπαγκάζ των 375 λίτρων, όπου το μεγάλο άνοιγμα και το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα μεγιστοποιούν την αξιοποίηση της χωρητικότητας.
Εξοπλισμός: 7 αερόσακοι, σύστημα υποβοήθησης πέδησης DSBS, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, αυτόματος κλιματισμός, adaptive cruise control, προβολείς LED, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικοί καθρέπτες. Τιμή: Από 16.990 ευρώ
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 1.373 κ.εκ.
Κύλινδροι/βαλβίδες: 4/16
Ταχύτητες: 6
Ισχύς: 129 PS/5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 235 Nm/2.000-3.000 σ.α.λ.
0-100 χλμ./ώρα (δλ): 9,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 190
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 5,4 – 5,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 121 – 125
Βάρος (κιλά): 1.165