Όταν ακούτε «GTR» ποιο είναι το πρώτο αυτοκίνητο που έρχεται στο μυαλό σας; Κατά πάσα πιθανότητα, το Nissan GT-R. Μπορεί και τη Mercedes-AMG GT R. Οι πιο μελετημένοι θα θυμηθούν παράλληλα το Mazda 323 GT-R και τα παιδιά των 90’s τις αλήστου μνήμης McLaren F1, Mercedes CLK και Lamborghini Diablo GTR. Οι gamers, τέλος, δεν μπορεί να μην ανασύρουν μνήμες από τη BMW M3 E46 GTR του Need For Speed Most Wanted. Υπάρχει κάποιος που να θυμάται/γνωρίζει πως σήματα «GTR» έχει φορέσει το Renault 5;
H δεύτερη γενιά του γαλλικού μικρού, γνωστή και ως Super 5 («Supercing»), άφησε εποχή λόγω του GT Turbo. Παρουσιάστηκε το 1985 και υπήρξε εκ των πρωτοπόρων της υπερτροφοδότησης στην κατηγορία των hot hatches, αποδίδοντας 115 ίππους από τον 1.400άρη τούρμπο κινητήρα. Για όσους ήθελαν κάτι πιο ήπιο, η Renault προσέφερε τις εκδόσεις GTX και GTE με τον ατμοσφαιρικό 1.700άρη των 9/11. Με απόδοση 95 ίππων ήταν -φυσιολογικά- αργότερα από το Turbo, όμως το GTX είχε ίδια εμφάνιση, ανάρτηση και φρένα με εκείνο, ενώ το GTE διέθετε επιπλέον δερμάτινο σαλόνι, ηλιοροφή, ισχυρότερο ηχοσύστημα, air condition και υπολογιστή ταξιδιού. Θα περίμενε κάποιος το GTR να ήταν η απόλυτη έκδοση. Ένα είτε ακραίο GT Turbo, είτε πιο επιθετικό εμφανισιακά, ή έστω φορτωμένο με όλο τον κατάλογο των έξτρα.
Κόντρα σε όσα πρεσβεύει σήμερα τα τρία αυτά γράμματα, ασχέτως του τρόπου καταγραφής (με κενό, παύλες, κεφαλαία ή μικρά), το 5 GTR δεν ήταν τίποτα από τα παραπάνω! Ουσιαστικά, επρόκειτο για την επόμενη έκδοση της TR, εξ ου και το «G» μπροστά. Φυσικά ουδεμία σχέση με «Grand Turismo Racer». Ο ατμοσφαιρικός 1.400άρης των 63 ίππων κινούσε τα 766 κιλά του αμαξώματος, επιταχύνοντας στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 14 δλ. και φτάνοντας -κατόπιν ωρίμου σκέψεως και υπομονής από πλευράς οδηγού- τα 155 χλμ./ώρα τελικής. Εμφανισιακά ξεχώριζε από τα τάσια (ακάλυπτες σιδερένιες ζάντες οι βασικές εκδόσεις τότε), τα σήματα και προαιρετικά από τους κίτρινους προβολείς ομίχλης.
Πιο χαρακτηριστική και σπάνια απεικόνιση, στην ανοιχτή εκδοχή EBS (Ernst Berg Systems – Ολλανδός καροσερίστας) Cabriolet. Παρουσιάστηκε το 1987, μετά από πολλές κατασκευαστικές περιπέτειες, και έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1990, αριθμώντας συνολικά 870 κομμάτια. Από αυτά, μόλις τα 130 έφεραν την ονομασία «GTR».