Δεν υπάρχει πλέον στην γκάμα της Audi ένας εξαιρετικά δημοφιλής κινητήρας, που τοποθετούνταν χρόνια τώρα σε πολλά μοντέλα της γερμανικής φίρμας και έχει κυκλοφορήσει σε χιλιάδες οχήματα.
Ο λόγος γίνεται για τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 TDI, ο οποίος δεν περιλαμβάνεται σε κανένα μοντέλο της Audi. Άλλωστε σε όλα τα καινούργια μοντέλα του ομίλου VW, ο μικρότερος ντίζελ είναι ο 2.0 TDI, σε εκδόσεις με διαφορετικές αποδόσεις.
Δείτε ακόμα: Audi RS 6 έχασε 107.000 ευρώ σε 3 χρόνια!
Να υπενθυμίσουμε ότι ο 1.6 TDI ήταν διαθέσιμος στο Α1 1.6 TDI 116 PS, στο Α3 Sportback 30 TDI 116 PS και στο A3 Sport Sedan 30 TDI 116 PS (προγενέστερα μοντέλα), καθώς και στο Q2 30 TDI 116 PS. Το νέο Audi A1 δεν πωλούνταν από την αρχή με κινητήρα πετρελαίου αλλά μόνο με τους βενζίνης και τα νέα Α3 Sportback και A3 Sport Sedan διατίθενται μόνο με μηχανικά σύνολα βενζίνης. Επίσης, στο Q2 η μοναδική επιλογή ντίζελ είναι ο 2.0 TDI 150 PS (35 TDI).
Για όσους αναζητούν Audi με κινητήρα πετρελαίου, πλέον η αρχική επιλογή είναι ο 2.0 TDI 150 PS στις εκδόσεις 35 TDI, ο οποίος τοποθετείται στα μοντέλα Q2, Q3, Q3 Sportback και Q5 με 163 PS. Υπάρχουν και οι εκδόσεις 40 TDI με τον 2.0 TDI στα μοντέλα Q3, Q3 Sportback με ισχύ 190 ή 200 ίππων και στο Q5 με απόδοση 204 ίππων.
Δείτε ακόμα: Νέο Audi Q8 462 ίππων καίει 3,8 ευρώ/100 χλμ.
Να υπενθυμίσουμε ότι ο όμιλος VW στα τελευταίας γενιάς πετρελαιοκίνητα μοντέλα 2.0 TDI πετυχαίνει μείωση εκπομπής ρύπων NOx (οξείδια του αζώτου) σε ποσοστό περίπου 80%. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στην τεχνολογία ψεκασμού διπλής δόσης AdBlue, μιας καινοτομίας (Selective Catalytic Reduction) που εξέλιξε η γερμανική μάρκα και πρωτοπαρουσίασε στο νέο Passat, πριν περίπου ένα χρόνο. Το Adblue ψεκάζεται πριν από δύο καταλύτες SCR, που είναι διαταγμένοι σε σειρά και σε σχετική απόσταση μεταξύ τους.