Όταν σκεφτόμαστε Mitsubishi και επιδόσεις, απολύτως φυσιολογικά στο μυαλό έρχεται κάποια γενιά του Lancer Evo (συνήθως το 6 ή το 9). Όμως στα 90’s, τα «Τρία Διαμάντια» ήταν πιο αστραφτερά και γεμάτα αδρεναλίνη από κάθε άλλη περίοδο της ιστορίας τους.
Το Evo πλαισιωνόταν από τα Gallant VR-4, 3000 GT, FTO και Eclipse. Το τελευταίο έγινε πασίγνωστο με τη συμμετοχή του στο πρώτο (και με διαφορά, καλύτερο) «The Fast and the Furious» και ακολούθησε ένα κύμα «καγκουροποίησης», προκειμένου να μοιάζει όσο το δυνατόν περισσότερο στο αυτοκίνητο του αείμνηστου Paul Walker. Στην συντριπτική πλειοψηφία τους, μιλάμε για μοντέλα με τον 2λιτρο ατμοσφαιρικό των 140 ίππων. Κάποια βελτιώθηκαν και μηχανικά, ωστόσο τα πραγματικά συλλεκτικά και ποθητά Eclipse είναι σαν το σημερινό.
Δείτε ακόμα: Mitsubishi Lancer EVO IX Wagon για 8.950 ευρώ
Εμφανισιακά, έχουμε να κάνουμε με το πανέμορφο αμάξωμα του Eclipse. Μια τετράδα 17άρες ζάντες δίνει την πληροφορία για το τι μπορεί να συμβαίνει κάτω από το καπό. Εκεί όπου φωλιάζει ο θρυλικός 4G63, σε απόδοση 213 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 290 Nm ροπής στις 3.000 σ.α.λ. Το συγκεκριμένο είναι η έκδοση GS-T, που σημαίνει ότι η δύναμη περνάει στο δρόμο μέσω των εμπρός τροχών, σε αντίθεση με το GSX που πρακτικά ήταν η εκπολιτισμένη και κουπέ εκδοχή του Lancer Evo 3. Και εδώ τη μετάδοση αναλαμβάνει το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,4 δλ. και τελική 220 χλμ./ώρα. Πρακτικά, δηλαδή, πρόκειται για την έκδοση που αποτέλεσε την βάση για το λαχανί-μπλε αυτοκίνητο της ταινίας.
Διαβάστε επίσης: Ελληνικό Mitsubishi Lancer Evo «πυροβολεί» (+video)
Ο ιδιοκτήτης έχει τοποθετήσει εξάτμιση της 5Zigen και υποστηρίζει πως πρόκειται για την JDM έκδοση, που αποδίδει 231 άλογα. Τα διανυθέντα χιλιόμετρα είναι 108.150 χλμ. και προέρχεται από πρόσφατο σέρβις, έχοντας αλλάξει 3 κατόχους από το 1995 που ταξινομήθηκε πρώτη φορά. Η τιμή για όλα τα ανωτέρω σταματάει κάτω από τις 8.000 ευρώ, στις 7.900 συγκεκριμένα. Δεν ρωτάμε τα αυτονόητα, αν δηλαδή τα αξίζει. Ειδικά όταν αναλογιστεί κανείς πως πρόκειται για ένα από τα ελάχιστα GS-T, που βρήκαν το δρόμο για Ευρώπη (στη Λετονία βρίσκεται).