Πέντε χρόνια χρειάστηκαν για την πλήρη αποδόμηση ενός εργοστασίου κατασκευής αυτοκινήτων για λογαριασμό μεγάλων εταιρειών. Μία από αυτές ήταν η Hyundai, όπου στο εν λόγω εργοστάσιο κατασκευάζονταν τα Accent, Sonata, Elantra και Santa Fe για την τοπική αγορά. Επίσης, παρήγαγε Daewoo Lanos και Nubira, καθώς και Citroen Berlingo.
Δείτε ακόμη: Τι υπάρχει σήμερα στο εργοστάσιο της ΤΕΟΚΑΡ;
Οι εγκαταστάσεις που βλέπετε στις φωτογραφίες ήταν ιδιοκτησία της ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας TagAZ (Taganrogskiy Avtomobilnyi Zavod). Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1998 από τον όμιλο Rostov Doninvest. Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, το εργοστάσιο είχε εξαιρετικά ανοδική πορεία, με αυξανόμενο αριθμό παραγγελιών.
Δείτε ακόμα: Γιατί τα ιαπωνικά αυτοκίνητα είναι αξιόπιστα;
Σε αυτό συνετέλεσε και η ανάπτυξη της οικονομίας στη Ρωσία, με την τιμητική τους να έχουν τα Accent και Sonata, μοντέλα που καταλάμβαναν ένα τεράστιο κομμάτι από την καθημερινή παραγωγή. Η κατρακύλα ξεκίνησε σχεδόν ταυτόχρονα με την οικονομική κρίση και την υποτίμηση του εθνικού νομίσματος της χώρας. Το 2008 η εταιρεία σημείωσε την υψηλότερη παραγωγή της (106.322 οχήματα), όμως το 2009 έπεσε στα 29.240 οχήματα. Τα υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας όμως δεν έκαναν τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να περιοριστούν τα έξοδα και το κεφάλαιο κίνησης εξανεμίσθηκε εν ριπή οφθαλμού. Τα χρέη διογκώθηκαν και οι αγωγές από τους πιστωτές, άπειρες.
Διαβάστε επίσης: Πόσα μηνιάτικα κόστιζε ένα Lada το 1983;
Η πτώχευση ήρθε το 2014, με την εταιρεία να πουλάει μεμονωμένα τα περιουσιακά της στοιχεία, αλλά μέχρι τώρα δεν έχει βρεθεί αγοραστής για το ακίνητο. Και η κατάσταση είναι δυστυχώς, αυτή που βλέπετε στις φωτογραφίες. Οι κλέφτες έχουν αποσπάσει εξαρτήματα των μηχανών, αλλά και των ρομπότ κατασκευής που είχαν μείνει σε αδράνεια μέχρι να βρεθεί πιθανός αγοραστής. Η εικόνα προκαλεί θλίψη στους έως 8.500 εργαζόμενους που είχαν περάσει αρκετές ώρες μέσα σε αυτό το εργοστάσιο, το οποίο έσφυζε από ζωή και παραγωγικότητα.
Δείτε ακόμη: Fiat Uno μένει μισό σε σύγκρουση με BMW 5 (+video)