Δοκιμή Audi Q2 1.4 TFSI CoD 150 PS

Για πρώτη φορά στην ιστορία ένας premium κατασκευαστής δημιουργεί ένα compact (μικρό) crossover, με το νέο Audi Q2 να έρχεται για να παρέχει υψηλά χαρακτηριστικά πολυτέλειας, άνεσης και ασφάλειας, στις μικρότερες δυνατές διαστάσεις (π.χ. μήκος 4.191 χλστ.). Παράλληλα, η γερμανική φίρμα βασίζει το νέο της δημιούργημα πάνω στη νεότερη MQB πλατφόρμα του Ομίλου VW, με οφέλη σε βάρος και ακαμψία, ενώ του χαρίζει και μια πλούσια γκάμα κινητήρων βενζίνης και diesel, που ξεκινούν μόλις από το 1.0 λτ. με turbo σε χωρητικότητα. Εμείς, δοκιμάζουμε πρώτοι στην Ελλάδα το μοντέλο με τον 1.400άρη TFSI κινητήρα των 150 ίππων και μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο καταφέρνει να προσφέρει γρήγορες επιδόσεις, με λογική κατανάλωση καυσίμου. Η τιμή του είναι κάπως αυξημένη αλλά μέσα στα premium δεδομένα, αφού κοστίζει 27.930 ευρώ, με υπέρ-πλήρη όμως εξοπλισμό.

Μοντέρνο και «φρέσκο»

Η παρουσία του νέου Audi Q2 φέρνει μια φρεσκάδα στη γκάμα της γερμανικής μάρκας, με την όλη σχεδίαση να μην παραπέμπει άμεσα σε κάποιο εκ των τωρινών μοντέλων της εταιρείας, ωστόσο να εντάσσεται πετυχημένα στην όλη οικογένεια της Audi. Έτσι, στο αμάξωμα ξεχωρίζει και πάλι η γνωστή πολυγωνική γρίλια της εταιρείας της μάσκας, η οποία πλαισιώνεται από φώτα μικρών διαστάσεων, αλλά και γλυπτά πλαίσια στα άκρα του προφυλακτήρα. Στο πλάι, οι γυάλινες επιφάνειες έχουν σχετικά μικρό εμβαδόν και η μαύρη πίσω κολώνα κάνει την οροφή να δείχνει ότι αιωρείται, ενώ στο πίσω μέρος τα φώτα έχουν μικρές διαστάσεις και υπάρχει και μια σπορτίφ αεροτομή. Σε ό,τι αφορά στα crossover στοιχεία του αμαξώματος, οι αλουμινένιες ποδιές εμπρός-πίσω και τα μαύρα πλαστικά περιμετρικά χαμηλά στον προφυλακτήρα δίνουν μια πιο «περιπετειώδη» εικόνα, ωστόσο η απόσταση από το έδαφος είναι μικρή (145 χλστ.) και είναι απλώς λίγο αυξημένη σε σχέση με ένα τυπικό χάτσμπακ μοντέλο.

Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή Audi A3 Sportback diesel 1.6 TDI 110 PS

Υπόδειγμα ποιότητας στο εσωτερικό

Ο θάλαμος των επιβατών του νέου Audi Q2 είναι και αυτός που εκφράζει με τον καλύτερο τρόπο την premium υπόσταση του αυτοκινήτου. Μπορεί λοιπόν στην έκδοση της δοκιμής μας να λείπουν τα δέρματα ή άλλες ακριβές επενδύσεις, ωστόσο τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι απλά τα κορυφαία για την κατηγορία σε ό,τι αφορά στην υφή τους, ενώ αντίστοιχα η συναρμογή τους και το φινίρισμα παραδίδουν μαθήματα αρτιότητας. Αισθητικά, ο θάλαμος ακολουθεί τη νεότερη μίνιμαλ σχεδιαστική φιλοσοφία των εσωτερικών της εταιρείας, η οποία όμως αφήνει χώρο για να αναδειχθεί η hi-tech φιλοσοφία του αυτοκινήτου, όπως αυτή εκφράζεται από τη λεπτή οθόνη στο κέντρο του ταμπλό για το σύστημα πολυμέσων MMI ή -πολύ περισσότερο- από τον εντυπωσιακό πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων Audi Virtual Cockpit (ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό). Χωρίς παράπονα μας άφησε και η πολύ καλή θέση οδήγησης, ενώ αντίστοιχα ο θάλαμος διαθέτει όλες τις απαιτούμενες θήκες για μικροαντικείμενα. Από την άλλη, λόγω των compact διαστάσεων του Q2, ο χώρος στο πίσω κάθισμα για τους επιβάτες δεν είναι ο μεγαλύτερος της κατηγορίας, ενώ και το διαθέσιμο πλάτος επαρκεί για τη μεταφορά μόνο 2 ενηλίκων. Τουλάχιστον το πορτ-μπαγκάζ χωρά τα πολύ καλά 405 λίτρα και είναι απολύτως πρακτικό.

Δυνατός κινητήρας με γρήγορες επιδόσεις

Κάτω από το καπό του Audi Q2 της δοκιμής μας βρίσκεται ο 1.400άρης TFSI κινητήρας άμεσου ψεκασμού του VW Group με σύστημα απενεργοποίησης των μισών κυλίνδρων (Cylinder on Demand), ο οποίος έχει ονομαστική απόδοση 150 ίππων και ροπή 250 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. Ο κινητήρας αυτός ξεχωρίζει για την άκρως πολιτισμένη λειτουργία του, το πολύ καλό του τράβηγμα από χαμηλά, αλλά κυρίως τη δύναμη που απλώνεται σε όλο το φάσμα των στροφών του χαρίζοντας στο Q2 πολύ γρήγορες επιδόσεις (π.χ. 0-100 χλμ./ώρα σε 8,5 δλ.). Παράλληλα, με το γκάζι στο πάτωμα το μοτέρ αυτό εμφανίζει και έναν αρκετά σπορτίφ ήχο, που τονίζει το δυναμισμό του αυτοκινήτου. Σε ό,τι αφορά στο κιβώτιο, αυτό είναι 6τάχυτο μηχανικό, με πολύ καλή κλιμάκωση και θετικό κούμπωμα. Η κατανάλωση, σε πιεσμένους ρυθμούς είναι αυξημένη και μπορεί να ξεφύγει αρκετά σε σχέση με τη μέση της δοκιμής μας, η οποία κυμάνθηκε στα 8,7 λτ./100 χλμ. Ωστόσο, αν ο οδηγός εκμεταλλευτεί τη ροπή του μοτέρ και αλλάζει τις ταχύτητες κοντά στις 1.700-2.000 σ.α.λ. μπορεί να μειώσει αρκετά το νούμερο, ενώ και στην εθνική το σύστημα Cylinder on Demand θα διακόψει τη λειτουργία των δύο κυλίνδρων (χωρίς να το αντιληφθεί ο οδηγός), βοηθώντας στον περαιτέρω περιορισμό της κατανάλωσης.

Διαβάστε ακόμα: Νέο κορυφαίο Audi RS 3 Sportback με 400 ίππους (+video)

Σπορτίφ χαρακτηριστικά στο δρόμο με πολύ καλή ποιότητα κύλισης

Το Audi Q2 όπως προείπαμε έχει χτιστεί πάνω στη νεότερη MQB πλατφόρμα του Ομίλου VW και αυτό αν μη τι άλλο του προσδίδει πολλά πλεονεκτήματα και στο πεδίο της συμπεριφοράς του στο δρόμο. Έτσι, χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου αποτελεί η στιβαρή αίσθηση που αποπνέει, η σιγουριά που γεμίζει τον οδηγό του και εν τέλει η κορυφαία ασφάλεια που εξασφαλίζει στο δρόμο, ανεξαρτήτως του τύπου της διαδρομής. Η ανάρτηση, με Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω έχει σφιχτή ρύθμιση χωρίς πάντως να ενοχλεί, εξασφαλίζοντας μικρές κλίσεις από το αμάξωμα στις στροφές, ώστε σε συνδυασμό με το άμεσο και πολύ γρήγορο τιμόνι να τονίσει τον σπορ χαρακτήρα του Audi Q2. Την ίδια στιγμή, ο οδηγός απολαμβάνει μια εξαιρετική ποιότητα κύλισης, χωρίς θορύβους, αλλά και μια πολύ καλή ηχομόνωση που αφήνει εντελώς εκτός του εσωτερικού τυχόν ακούσματα που θα ενοχλήσουν τα… αυτιά των επιβατών. Ως προς το εάν μπορεί κανείς να κινηθεί και στο χώμα, δεν είναι τόσο η απουσία της τετρακίνησης, όσο η μικρή απόσταση από το έδαφος και η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης που δεν θα ενθαρρύνουν τον οδηγό για κάποιες, έστω και light εκτός δρόμου αναζητήσεις.

(+): Σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής και υλικών, τεχνολογία, απόδοση κινητήρα-επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, αίσθηση τιμονιού

(-): Κατανάλωση υπό πίεση, τιμή, χώρος πίσω επιβατών

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.395
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
150/5.000-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.500-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
212
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,7
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
124
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
148,8
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.191
Πλάτος (χλστ.)
1.794
Ύψος (χλστ.)
1.508
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.601
Βάρος (κιλά)
1.340
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
405
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
93%
Ασφάλεια παιδιού
86%
Ασφάλεια πεζού
70%
Επικουρικά συστήματα
70%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
27.930
Get it on Google Play Download on the App Store