Δεν υπάρχει πιο χαρακτηριστική Celica από την 5η γενιά και, δη, την ST185. Την 2η GT-Four, που αποτέλεσε ορόσημο όχι μόνο για την Toyota, αλλά στο σύνολο των ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών, καθώς ήταν το πρώτο αυτοκίνητο από τη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου που κατέκτησε διαδοχικές χρονιές το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ!
Δείτε ακόμα: Toyota Celica GT-Four «σφίγγει» Nissan GT-R (+video)
Η -απαραίτητη για την εξασφάλιση homologation- έκδοση παραγωγής, ως σήμερα παραμένει ένα από τα πιο αγαπημένα αυτοκίνητα των τελευταίων 30 ετών. Συνώνυμη των αναδιπλούμενων φωτιστικών σωμάτων, η ST185 κατασκευάστηκε κατ’ εικόνα και ομοίωση της αγωνιστικής, με την παραγωγή να περιορίζεται στις 5.000 μονάδες. Ο 2λιτρος τετρακύλινδρος τούρμπο απέδιδε 208 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 275 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. (221 ίπποι και 304 Nm η JDM), ισχύς που κατέληγε σε όλους τους τροχούς μέσω του συστήματος τετρακίνησης All-Trac, με Viscous μπλοκέ κεντρικό διαφορικό και προαιρετικά, Torsen πίσω. Σε συνδυασμό με το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο, τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονταν σε 7,8 δλ. και η τελική έφτανε στα 230 χλμ./ώρα.
Δείτε επίσης: «Χάζεψε» το δυναμόμετρο το Toyota GR Yaris (+video)
Εργοστασιακά δείγματα του 3S-GTE υπάρχουν ελάχιστα, καθότι μεγάλος φίλος της βελτίωσης. Ακόμα και με ένα πρώτο στάδιο, όπως στην ομορφιά που θα απολαύσουμε στα ράουλα, η άνοδος στην ισχύ είναι εντυπωσιακή. Πόσα άλογα αποδίδει μετά από 28 χρόνια; Το πόρισμα του δυναμόμετρου έδειξε 285,2 ίππους και 419,1 Nm στο στρόφαλο, τιμή εντυπωσιακή για αυτοκίνητο από τις αρχές των 90’s.
Δείτε ακόμα: Πόσα άλογα έχει χάσει ένα Mazda RX-8 13 ετών;