Στις αρχές της άνοιξης του 2023 η Hyundai παρουσίασε το νέο, όγδοης γενιάς ριζικά ανανεωμένο Sonata, ταράζοντας τα νερά με το πολύ όμορφο και δυναμικό του σχεδιασμό. Λίγους μήνες πιο μετά, τον Αύγουστο του 2023 έκανε την εμφάνισή του και στις ΗΠΑ που αποτελούν βασική του αγορά, αφού στην Ευρώπη έχει σταματήσει να διατίθεται από την 5η γενιά του (έληξε η παραγωγή του το 2010).
Το εμπρός μέρος που υιοθετήθηκε και στο νέο Kona, είναι εντελώς αγνώριστο και πλήρως «διαστημικό» σε σχέση με πριν. Η λεπτή ενιαία λωρίδα των LED ημέρας κυριαρχεί, ενώ ο προφυλακτήρας -ειδικά του N Line– ξεχωρίζει για τις πολύ επιθετικές γραμμές, τις μεγάλες εισαγωγές αέρα με τα γωνιώδη σχήματα. Προνόμιο του N Line και οι 19άρες ζάντες, όπως και οι ποδιές με το διαχύτη, ενώ πίσω συναντάμε ενιαία διάταξη των φωτιστικών σωμάτων, σκουρόχρωμο «μπλοκ» και την αψίδα που σχηματίζεται πάνω από αυτά, μέσω του ιδιαίτερου spoiler. Στο εσωτερικό η εικόνα είναι «ψηφιοποιημένη», αφού κυριαρχούν -τι άλλο;- δύο τεράστιες οθόνες 12,3 ιντσών σε σειρά, όπου φιλοξενούν τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων. Ο «λεβιές» των ταχυτήτων έχει μετακινηθεί από την κεντρική κονσόλα και βρίσκεται στην κολώνα του τιμονιού α λα αμερικέν. Πρωτότυπο ή ρετρό δεν έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς έτσι κερδίζει σε χώρο η κεντρική κονσόλα.
Τα μηχανικά κινητήρια σύνολα ξεκινούν με τον Smartstream 2.5 λίτρων και 191 ίππων με το 8αρι αυτόματο SHIFTRONIC ως προσθιοκίνητο ή τετρακίνητο και κατόπιν με τον 2.5 turbo με 290 ίππους. Ένα 2λιτρο υβριδικό σύνολο 192 ίππων που κινεί τους εμπρός τροχούς μέσα από ένα αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων εφοδιάζει την έκδοση Ηybrid του μοντέλου.
«Πλούσια» λοιπόν όλα στο νέο Sonata, που ειρήσθω εν παρόδω υπήρξε η ναυαρχίδα της Hyundai, όταν στις αρχές της δεκαετίας του 1990 εισέβαλε στην ελληνική αγορά; Όλα εκτός από ένα, την τιμή! Τα νέα από τη απέναντι πλευρά του Ατλαντικού είναι τόσο καλά που μας κάνουν να «ζηλεύουμε» τους Αμερικάνους «για τα μάτια» -συγγνώμη τα φώτα- του Sonata. Η βασική έκδοση 2.5 SEL ξεκινάει από τις 27.500 δολάρια (25.256 ευρώ), η 2.5 SEL με τετρακίνηση από 29.000 δολάρια (26.639 ευρώ), η 2.5 turbo των 290 ίππων από 34.950 δολάρια, (32.105 ευρώ) ενώ ακόμη και η «τέρμα πλούσια» Hybrid Limited δεν ξεπερνά τις 37.200 δολάρια (34.171 ευρώ).
Εδώ αναπόφευκτα αρχίζουν οι σκέψεις του τύπου «δηλαδή το Tucson πόσο κοστίζει στις ΗΠΑ;» Τα ίδια λεφτά πάνω – κάτω είναι η απάντηση και σίγουρα βάζει δίλημμα. Σπορ «κούρσα» ή δυναμικό SUV; Το αρχικό Tucson SE 2.5 GDI 187 hp κοστίζει από 27.250 δολάρια (25.035 ευρώ). Το Tucson Blue 1.6 T-GDI Hybrid 226 hp AWD ξεκινά από 32.325 δολάρια (29.698 ευρώ) και το Tucson SEL 1.6 T-GDI PHEV 261 hp AWD από 38.475 δολάρια (35.348 ευρώ).