Μια ανεπανάληπτη ευκαιρία να μεταφερθούμε στα πρώτα χρόνια του WRC και του Ford Escort προσφέρει ένα Ford Focus RS MK2, που είναι ντυμένο στα χρώματα της Repsol και μας μεταφέρει στις ειδικές διαδρομές των 90’s.
Το 1997 ήταν η πρώτη χρονιά των αυτοκινήτων WRC, παίρνοντας τη σκυτάλη από εκείνα του Group A. Η Ford ήταν από τους πρώτους που έσπευσαν να αναβαθμίζουν το διεκδικητή τους, με το Escort να προβιβάζεται σε WRC και να ρίχνεται στη μάχη με τα αντίστοιχα Subaru Impreza και Toyota Corolla, έχοντας μόνο το Mitsubishi Lancer Evo IV να παραμένει σε προδιαγραφές Gr. A. Επιλογή που τελικά δικαίωσε τους Ιάπωνες, καθώς ο Tommi Makinen πήρε τον τίτλο στους Οδηγούς. Στους Κατασκευαστές ,αντίθετα, το Impreza WRC κατέκτησε το πρωτάθλημα, έπειτα και από το μηδενισμό της Celica GT-Four για τεχνικές παρατυπίες (το Corolla WRC είχε εμφανιστεί στο τέλος της σεζόν).
Το Escort WRC προσπάθησε να ανταγωνιστεί το «Scoobie», με πρωτεργάτη στα πηδάλια τον Carlos Sainz. Ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής έκανε ό,τι μπορούσε, πήρε 2 νίκες, βρέθηκε στο βάθρο άλλες 5 σε σύνολο 14 αγώνων και κατάφερε τελικά να τερματίσει τρίτος, 10 και 11 βαθμούς πίσω από τους Colin McRae και Tommi Makinen. Η Ford από την πλευρά της συγκέντρωσε 91 βαθμούς, τερματίζοντας δεύτερη στο Κατασκευαστών. Ο κυριότερος λόγος που έφτασε μέχρι εκεί, ήταν το λευκό-πορτοκαλί-μπλε-κόκκινο Escort με τα γράμματα της Repsol στο πλάι.
Το αυτοκίνητο των Carlos Sainz και Luis Moya αποτέλεσε την έμπνευση για το συγκεκριμένο Focus RS, το οποίο μιμείται με παροιμιώδη πιστότητα τον αγωνιστικό πρόγονό του. Τα αυτοκόλλητα έχουν τοποθετηθεί με ζηλευτή ακρίβεια, τα ονόματα των Ισπανών είναι στα πίσω παράθυρα, ενώ στις τέσσερις άκρες του νοσταλγικού αμαξώματος δεσπόζουν οι λευκές ζάντες της OZ Racing. Ο 2.5άρης πεντακύλινδρος τούρμπο δεν φέρει βελτιώσεις, παραμένοντας στα 305 άλογα και 440 Nm, τροφοδοτώντας τους εμπρός τροχούς μέσω 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου και μπλοκέ της Quaife. Τα 100 χλμ./ώρα είναι ζήτημα λιγότερων από 6,0 δλ., με την τελική να ξεπερνά τα 260 χλμ./ώρα, ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε την πρωτοποριακή εμπρός ανάρτηση Revo Knuckle.
Το Repsol Focus RS μετράει 13 χρόνια κυκλοφορίας και 121.280 χλμ. στο κοντέρ, συνοδευόμενο από μια εκτίμηση της τάξης των 30.000-35.000 λιρών (33.950-39.600 ευρώ) για το κλείσιμο της δημοπρασίας.