Οι τιμές των αυτοκινήτων ολοένα και αυξάνονται, σε τέτοιο σημείο που τα μίνι μοντέλα έχουν φτάσει να ξεκινούν λίγο πιο κάτω από τις 17.000 ευρώ, όσο δηλαδή είχαν πιο παλιά μικρομεσαία χάτσμπακ. Σίγουρα τα καινούργια αμάξια είναι φορτωμένα με πολύ εξοπλισμό, νέες τεχνολογίες και είναι ασφαλέστερα, ωστόσο πολύς κόσμος δυσανασχετεί με την ακρίβεια.
Όμως υπάρχουν και τα πολύ χειρότερα, όπως συμβαίνει για παράδειγμα στην Τουρκία. Ο υπερβολικά υψηλός ειδικός φόρος κατανάλωσης ξεκινά από 45% επιβάρυνση στην τιμή του αυτοκινήτου, ακόμα και στα μοντέλα με κινητήρες κάτω τα 1.6 λτ. Η μόνη -αστεία- προϋπόθεση, είναι η τιμή του οχήματος να μην ξεπερνά τις 5.500 ευρώ. Ο φορολογικός συντελεστής αυξάνεται σταδιακά ανάλογα με τη βασική τιμή του αυτοκινήτου, φτάνοντας το 80% για οχήματα άνω των 8.000 ευρώ, με αποτέλεσμα μικρά αυτοκίνητα να στοιχίζουν μια περιουσία. Για παράδειγμα ένα απλό Toyota Yaris Cross Hybrid εκκινεί στην Τουρκία από 1.720.000 λίρες, ισοδύναμες με 45.140 ευρώ, όταν στην Ελλάδα ξεκινά από 24.270 ευρώ.
Όσο ακριβότερο είναι το αυτοκίνητο και με κινητήρα 2λιτρο, τότε οι τιμές του στην Τουρκία εκτοξεύονται σε δυσθεώρητα ύψη. Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί το κορυφαίο σε ισχύ και επιδόσεις, νέο Honda Civic Type R. Όχι ότι στην Ελλάδα είναι φθηνό, αλλά στην Τουρκία η τιμή του προκαλεί ίλιγγο. Στη χώρα μας το κορυφαίο hot hatch εκκινεί από τις 69.900 ευρώ, από τα οποία οι 26.648 ευρώ είναι φόροι (τιμή προ φόρων 43.252 ευρώ). Υπερβολή και πάλι, αφού οι φόροι του αντιστοιχούν με την τιμή ενός καινούργιου SUV. Στην Τουρκία όμως το Civic Type R πωλείται στην τιμή των 4.255.000 λιρών, δηλαδή 112.000 ευρώ, όταν στη Γερμανία εκκινεί από 58.900 ευρώ. Φυσικά, δεν είναι μόνο το Civic Type R που είναι πολύ πιο ακριβό. Ενδεικτικά το HR-V πωλείται στην Τουρκία από 1.750.000 λίρες (45.926 ευρώ, έναντι 34.990 ευρώ στην Ελλάδα).
Όσο για το ιαπωνικό «υπερόπλο» χρησιμοποιεί ένα αναβαθμισμένο τετρακύλινδρο VTEC Turbo κινητήρα 2.0 λίτρων. Αποδίδει 329 άλογα στις 6.500 σ.α.λ. και ροπή 420 Nm από μόλις 2.200 σ.α.λ. έως τις 4.000 σ.α.λ., με τον κόφτη να «χτυπάει» στις 7.000 σ.α.λ. Το Civic Type R επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 5,4 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 275 χλμ./ώρα. Στις υψηλές επιδόσεις συμβάλλει και το αναβαθμισμένο χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων με μια σειρά από νέα χαρακτηριστικά, σχεδιασμένα αποκλειστικά για το νέο Type R.