Πέρασαν κιόλας 4 χρόνια από την ώρα που η Lotus άφηνε τον κόσμο της αυτοκίνησης άφωνο, με την παρουσίαση της Evija. Ενός hypercar 2.000 ίππων, που τοποθετείτο στην κορυφή των ισχυρότερων αυτοκινήτων παραγωγής στα χρονικά. Στο διάστημα αυτό παρουσιάστηκαν ένα σωρό ηλεκτρικά hypercars, Pininfarina Battista και Rimac Nevera αντάλλαξαν χτυπήματα και ρεκόρ, το φράγμα των 2.000 ίππων τελικά καταρρίφθηκε πρώτα από την Koenigsegg, όμως Evija πουθενά. Μέχρι τώρα.
Οι Άγγλοι αποκάλυψαν στο Goodwood Festival of Speed, από όπου φυσικά δεν μπορούσαν να λείπουν, πως το πρώτο τους hypercar είναι επιτέλους έτοιμο να βγει στην αγορά. Η παραγωγή έχει ήδη ξεκινήσει, για την ακρίβεια, με τη Lotus να πηγαίνει στο φεστιβάλ ταχύτητας ένα μια Evija πελάτη. Και μάλιστα την περιορισμένης παραγωγής (8 μονάδες μόλις) Emerson Fittipaldi Edition, βαμμένη στα θρυλικά μαύρα-χρυσαφί χρώματα John Forsythe Player του μονοθεσίου Type 72, που ισοπέδωσε τον ανταγωνισμό στη Formula 1 στις αρχές των 70’s (3 τίτλους Κατασκευαστών, 2 Οδηγών από το 1970 έως το 1973).
Η Evija αποδίδει 2.000 ίππους και 1.700 Nm ροπής, από 4 ηλεκτροκινητήρες – έναν ανά τροχό. Παρά το βάρος της ηλεκτροκίνησης, η ζυγαριά σταματάει στα μόλις 1.680 κιλά και είναι από τους κύριους λόγους που η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα υπολογίζεται σε λιγότερο από 3 δλ. και η τελική πάνω από τα 320 χλμ./ώρα. Ενεργά panels στο εμπρός και το πίσω μέρος, αλλά και το πάτωμα, φροντίζουν για την παραγωγή της απαραίτητης κάθετης δύναμης. Το τρίπτυχο πατώματος-διαχύτη-διαμόρφωσης ουράς, με τα δυο τούνελ Venturi που σχηματίζονται, δημιουργούν το ground effect (τακτική που έχει απαγορευθεί στην F1 από τις αρχές της δεκαετίας του 80). Η πτυσσόμενη αεροτομή ενσωματώνει τεχνολογία DRS (Drag Reduction System), προς όφελος της αύξησης τελικής ταχύτητας μέσω της μείωσης του συντελεστή οπισθέλκουσας, ενώ ο τεχνητός ήχος των κινητήρων απορρέει από τη Lotus 49 του 1967!
Η συνολική παραγωγή της Evija, πέρα από τις 8 Fittipaldi Edition, δεν θα ξεπεράσει τα 130 κομμάτια. Αρχική τιμή; Δυο εκατομμύρια λίρες (2,33 εκατ. ευρώ).