Τα teasers και η αναμονή λαμβάνει τέλος. Το R5 Turbo επιστρέφει με κάθε επισημότητα, «ξεχειλωμένο» αμάξωμα, τεράστιες ζάντες, θεόρατη αεροτομή, 380 ίππους και, το κυριότερο όλων, κίνηση πίσω!
Το R5 Turbo 3E Concept είναι το καμάρι της Renault και προπομπός του κορυφαίου νέου 5, που θα φοράει τα σήματα της Alpine. Το νέο Turbo φτάνει τα 4.006 χλστ. σε μήκος, μαζί με την «απλώστρα» στο πίσω μέρος, μόλις που ξεπερνάει το 1,30 σε ύψος (1,32 μέτρα) και τα 2,5 μέτρα σε μεταξόνιο (2,54 μ.), όμως εκεί που οι μεζούρες εξαντλούνται είναι στο πλάτος. Το R5 Turbo 3E υπερβαίνει τα 2 μέτρα φάρδους (2,02 μ.), ξεπερνώντας κατά 25 εκατοστά το Turbo 2! Η ακρότητα στην εμφάνιση του γαλλικού concept car αποτυπώνεται επίσης στον απίστευτων διαστάσεων διαχύτη, αλλά και το πλάτος των πίσω ελαστικών (325/25 σε 20άρες ζάντες). Μπροστά η κατάσταση είναι πιο εγκρατής, με τροχούς 225/35/R19, και μια μπάρα LED να πηγαινοφέρνει γραφικά από άκρη σε άκρη του Turbo, θυμίζοντας KITT!
To εσωτερικό είναι λιτό και ξεκάθαρα αγωνιστικών προσανατολισμών, με δυο ανθρακονημάτινα μπάκετ, χειρόφρενο – «πύργο» και ψηφιακό καντράν, που χωρίζεται σε μικρές οθόνες και εμφανίζει όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου. Ένας πίνακας οργάνων που, όπως και το τιμόνι (προσέξτε το σήμα της Renault, στα δεξιά), θυμίζουν εκείνα του αρχέγονου 5 Turbo.
Η σύγχρονη μετενσάρκωση βασίζεται σε σωληνωτό πλαίσιο και roll cage προδιαγραφών FIA, με το αμάξωμα να κατασκευάζεται από συνθετικά υλικά. Την κίνηση του R5 Turbo 3E μπορεί να μην αναλαμβάνει κάποιος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας, όμως με 380 άλογα και 700 Nm στους πίσω τροχούς λίγοι θα παραπονεθούν για την ηλεκτρική του αρχιτεκτονική. Το «τερατάκι» της Renault διαθέτει δυο ηλεκτροκινητήρες πίσω, έναν σε κάθε τροχό, και μπαταρία 42 kWh που φορτίζει μέσα σε 2 ώρες (με χρήση ταχυφορτιστή 320V). Μια συστοιχία που συνεισφέρει πάνω από μισό τόνο βάρους (520 κιλά). Το υπόλοιπο αυτοκίνητο ζυγίζει 980 κιλά, σταματώντας συνολικά και «στρογγυλα» τη ζυγαριά στα 1.500 κιλά. Κανένα πρόβλημα για την ισχύ των ηλεκτροκινητήρων, που επιταχύνουν το Turbo 3E στα 100 χλμ./ώρα από στάση εντός 3,5 δλ. και μέχρι τα 200 χλμ./ώρα, όπου περιορίζεται ηλεκτρονικά.
Δέκα κάμερες σε διάφορα σημεία του αμαξώματος και του εσωτερικού, δε, χρησιμοποιούνται για την καταγραφή «γυρισμένων» ενσταντανέ του πισωκίνητου Renault, που συν τοις άλλοις διαθέτει και Drift Mode. Όπως είναι, το R5 Turbo δεν θα το δούμε στην παραγωγή. Αρκετά από τα στοιχεία του, πάντως, θα περάσουν στην έκδοση παραγωγής.